تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819582560




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امکانات جديد با سامانه جديد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ آبان ۱۳۹۳ (۱۰:۳۲ق.ظ)
امکانات جديد با سامانه جديد مدير امور ناشران شرکت سپرده گذاري مرکزي گفت : تبادل اطلاعات و تعاملات در سامانه جديد پس از معاملات به صورت استاندارد است به طوريکه شرکت اين امکان را دارد که بتواند با نيازمندي هاي جديد مانند سهام عدالت، ماژول هاي جديدي را به اين سامانه اضافه کند.
به گزارش خبرگزاري موج، مطهره مروج با اشاره به اينکه اين سامانه فعاليت رسمي خود را از سال 94 آغاز مي کند، تصريح کرد: شرکت سپرده گذاري مرکزي براي تعامل سامانه پس از معاملات با سامانه هاي ديگر، موتور خاصي را پياده سازي کرد که يک UI مخصوص تحت عنوان (SWEP) يا پروتکل طراحي کاربري ساناي، است که مي تواند واسط کاربري تعاملي را پياده سازي کند.
وي با اشاره به اينکه پروتکل طراحي واسط کاربري ساناي در حقيقت يک شرکت است که زير مجموعه شرکت سپرده گذاري در حال فعاليت است، ادامه داد: اين سامانه از پيام هاي فيکس براي گزارش هاي مالي پشتيباني مي کند. به علاوه، هيبريد کامل در اين سامانه پياده سازي شده است و دارايي در پرتفوي مشتري به صورت هيبريد کامل نگه داري مي شود.
مروج توضيح داد: هر شخصي با هر ميزاني سهام را نزد يک کارگزاري خريداري کرده باشد، مي تواند به همان ميزان فروش در همان کارگزاري انجام دهد و ديگر نيازي به تعيين کارگزار ناظر در روز قبل از فروش وجود ندارد.
وي با اشاره به اينکه مدل کارگزار ناظر به اين دليل ايجاد شد که بين سامانه معاملات و پس از معاملات تعامل وجود داشته باشد، تاکيد کرد: در سامانه جديد اين امکان ايجاد شده است. همچنين بحث زيرحساب باعث شده که تمامي اطلاعات کد سهام داري مانند سهام قابل معامله، مسدودي و حتي وثيقه و امثال آن در يک کد سهام داري قابل پيگيري است.
مدير امور ناشران شرکت سپرده گذاري مرکزي اوراق بهادار و تسويه وجوه، يادآور شد: موضوع ديگر، داشبوردهاي نظارتي است. داشبوردها به تفکيک اين امر که چه شخصي (مدير عمليات، مدير نظارت يا ادمين سيستم) قصد استفاده از سامانه را دارد، قابل تفکيک است و هر شخصي مي تواند با توجه به حوزه کارکرد خود، داشبوردهاي خود را طراحي کند.
مروج به امکان جالب ديگر در بحث swep اشاره کرد و گفت: بررسي ها نشان داد که به طور متوسط تنها 10 درصد از نيازمندي هايي که در سامانه معاملات در گذر زمان مطرح مي شود در منطق و طراحي پايه اي سيستم است و 90 درصد تغيير گزارشات و ظاهر و فرمت گزارش ها است. هر کسي بخواهد گزارش هاي خود را با مدل درخواستي خود تغيير بدهد، در سامانه جديد مي تواند UI و گزارش هاي خود را طراحي کند. يعني مي تواند شکل را کشيده و اين شکل تبديل به يک دياگرام اجرايي و کد شود تا خود فرد بتواند گزارشش را دريافت کند.
وي به حذف امکان پولشويي اشاره کرد و افزود: در اين سامانه کدهاي معاملاتي يک سرمايه گذار، در يک کد تجميع مي شود. بنابراين هر زمان که تراکنشي روي پرتفوي سهام دار اتفاق بيفتد، اطلاع رساني و فرد مطلع مي شود. در اين صورت انگيزه استفاده از مال غير کاهش پيدا مي کند.
مدير امور ناشران شرکت سپرده گذاري مرکزي اوراق بهادار و تسويه وجوه با اشاره به مديريت ريسک، تصريح کرد: در اين سامانه با تجميع دارايي هاي افراد تحت يک کد، ديگر دارايي هاي چند کد يا نگه داشته شده در بخش هاي مختلف وجود ندارد.
وي تاکيد کرد: بهره برداري واقعي از اين سامانه ابتداي سال 94 کليد مي خورد، اما هم اکنون ارتباط آزمايشي با سازمان ثبت احوال داريم و سرويس هاي ثبت احوال بر روي اين سامانه تست مي شود.
مروج در خصوص ديگر مزاياي سامانه جديد پس از معاملات خاطرنشان کرد: کارگزار مي تواند در پنل خود با استفاده از "بارکد ريدر" مشخصات سهام دار را در صفحه مشخصات ثبت کرده و ديگر نياز به تايپ و ورود اطلاعات نيست. ثبت احوال هم در لحظه اعلام مي کند که کدام تراکنش با اشکال مواجه است و بنابراين کارگزار مي تواند در لحظه، درخواست هاي کد را مشاهده کند. همين قضيه براي کدهاي گروهي هم فعال شده است.
وي در پايان ابراز داشت: تبادل اطلاعات و تعاملات در سامانه پس از معاملات به صورت استاندارد است و شرکت سپرده گذاري مرکزي اين امکان را دارد که بتواند با نيازمندي هاي جديد مانند سهام عدالت، ماژول هاي جديدي را به اين بستر اضافه کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن