تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798334668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه اندازي آزمايشي سامانه جديد پس از معاملات از 4 آبان ماه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ مهر ۱۳۹۳ (۱۲:۵۱ب.ظ)
راه اندازي آزمايشي سامانه جديد پس از معاملات از 4 آبان ماه روز چهارم آبان ماه امسال، بهره برداري آزمايشي از سامانه جديد پس از معاملات با حضور مديران ارشد بازار سرمايه کليد مي خورد.
به گزارش خبرگزاري موج، مديرعامل شرکت سپرده گذاري مرکزي اوراق بهادار و تسويه وجوه با بيان مطلب بالا گفت: سال ها منتظر اين سيستم بوديم و براي راه اندازي آن از تجربيات ساير کشورها استفاده شده و کارگروه هاي تخصصي نيز براي راه اندازي آن تشکيل شده است.
حامد سلطاني نژاد خاطرنشان کرد: از ابتداي سال 94 بهره برداري آزمايشي از سامانه پس از معاملات آغاز مي شود و تا آن زمان ضمن بهره برداري آزمايشي از اين سامانه، افزونه هاي مورد نياز ذينفعان درسامانه تعبيه مي شود.
وي افزود: بعد از حدود دو سال زمان گذاشتن براي طراحي و راه اندازي سامانه پس از معاملات، خوشبختانه، اين سامانه به سرانجام رسيده و کليه ماژول هايي که نياز به تعبيه داشته اند، تعبيه شده است.
سلطاني نژاد با اشاره به اينکه سامانه پس از معاملات جديد از 15 مهر ماه در اختيار چند شرکت کارگزاري قرار گرفته است، گفت: بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده، مقرر است تا روز چهارم آبان ماه، بهره برداري آزمايشي از اين سيستم به طور رسمي کليد بخورد.
وي ادامه داد: پيش بيني مي شود که اين سامانه تا پايان سال 93 مورد بهره برداري آزمايشي ذينفعان قرار بگيرد و اگر سرويس ويژه يا افزونه اي مورد نياز است، در اين سامانه تعبيه شود تا در ابتداي سال 94، بهره برداري عملياتي و اجرايي اين سامانه انجام شود و ديگر از سامانه قبلي استفاده نشود.
مديرعامل شرکت سپرده گذاري مرکزي اوراق بهادار و تسويه وجوه با اشاره به اينکه سامانه پس از معاملات جديد ويژگي هاي خاص خود را دارد، اظهار داشت: اين سامانه با تکنولوژي هاي روز دنيا طراحي و بومي سازي شده است.
سلطاني نژاد تصريح کرد: در تمامي بازارهاي سرمايه، نهاد ثبتي و نهاد تسويه و پاياپاي نهادي کثيرالمراجعه است، چراکه مرجع رسمي نگه داري اطلاعات در بازار سرمايه است. از طرفي بحث تسويه و پاياپاي هم يک فرايند مهم است که توسط شرکت هاي سپرده گذاري و نهادهاي ثبتي و پاياپاي بازار سرمايه انجام مي شود. همين امر ايجاب مي کند که زير ساخت هايي که در شرکت هاي سپرده گذاري به کار برده مي شود، مطابق با تکنولوژي روز دنيا باشد.
وي با بيان اينکه سيستم علاوه بر کارايي بالا بايد از امنيت بالايي هم برخوردار باشد، افزود: از طرفي بايد بتواند با سرويس هاي مختلف گفت و گو کند. زيرا در دنياي کنوني، گرفتن اطلاعات بر روي لوح فشرده و ساير وسايل ارتباطي اينچنيني منسوخ شده است و از تکنولوژي و پروتکل هاي ارتباطي روز مانند پروتکل فيکس (FIX) يا استاندارد ايزو 15022 در اقدامات شرکتي استفاده مي شود.
مديرعامل شرکت سپرده گذاري مرکزي اوراق بهادار و تسويه وجوه تاکيد کرد: ما هم از تجربيات روز دنيا براي طراحي سامانه پس از معاملات جديد استفاده کرديم و سامانه جديد طراحي شده بر اين مبنا است تا بتواند به راحتي با سامانه هاي مختلف گفت و گو کند و سرويس هاي مدرني را به ذينفعان بدهد.
وي خاطرنشان کرد: نگاهي که در اين سامانه وجود دارد، نگاه ارايه سرويس به روز و مطلوب به ذينفعان است. اين در حالي است که ذينفعان شرکت سپرده گذاري متعدد هستند و مي توان ادعا کرد که شرکت سپرده گذاري مرکزي اوراق بهادار و تسويه وجوه يکي از موسساتي است که بيشترين و متنوع ترين مراجعات را در بازار سرمايه دارد. سرمايه گذاران، کارگزاران و ناشران و ساير ارکان بازار سرمايه از جمله ذينفعان اين شرکت هستند.
سلطاني نژاد يادآور شد: با توجه به تاسيس شرکت سپرده گذاري و تعريف فعاليت هاي آن، توقع هم وجود دارد که سرويس ها به روز باشد.
وي ادامه داد: ما طي دو سال اخير تلاش کرديم سامانه پس از معاملات راه اندازي شود تا همه فعالان بازار سرمايه از آن بهره مند شوند. ممکن است که ذينفعان مختلف سرويس هاي مختلفي را مدنظر داشته باشند که در فرجه ياد شده تا پايان سال، اين سرويس ها در اختيار متقاضيان قرار مي گيرد. ضمن اينکه زيرساخت هاي ارتباطي هم بررسي مي شوند تا مشخص شود که سامانه به چه ترتيب و از طريق چه زيرساخت ارتباطي، بهتر است در اختيار ذينفعان قرار بگيرد.
وي در خصوص آموزش هاي لازم براي اين سامانه گفت: فرايند آموزشي هم براي اين نرم افزار يک فرايند تدريجي است و از ذينفعان مختلف دعوت مي شود تا آموزش لازم ديده شود و در گام نخست هم از شرکت هاي کارگزاري آغاز مي شود.
مديرعامل شرکت سپرده گذاري مرکزي اوراق بهادار و تسويه وجوه در پاسخ به اين سوال که آيا کارگزار ناظر به طور کامل حذف مي شود، گفت: کارگزار ناظر در سال 87 و به دليل اقتضاي شرايط آن زمان ايجاد شد، اما سامانه جديد پس از معاملات به صورت هيبريد کامل کار مي کند و از همين رو، کارگزار ناظر به کارگزار عامل تغيير مي کند.
سلطاني نژاد توضيح داد: هيبريد به اين مفهوم که هر شخص هر تعدادي سهام يا اوراق بهادار از هر کارگزاري خريداري کرده، در گام اول فقط بتواند از طريق همان کارگزار اقدام به فروش کند و به نوعي وفاداري مشتري به کارگزاري و کارگزار به مشتري حفظ شود.
وي ادامه داد: اما از آنجا که سيستم معاملات هيبريد کامل بود، در سال 87، يک سيستم نيمه هيبريد ايجاد شد و يک تغييراتي در سامانه پس از معاملات به وجود آورند که بتواند با سامانه پس از معاملات جديد گفت و گو کند. از همين رو، يک مدلي تحت عنوان کارگزار ناظر ايجاد شد که به نوعي سيستم کارگزار ناظر در سامانه پس از معاملات جديد وجود نخواهد داشت و سيستم هيبريد کامل که در همه دنيا مرسوم است، براي نگه داري دارايي هاي مالي تحت عامليت کارگزاران مختلف نگه داري خواهيم کرد.
سلطاني نژاد ابراز داشت: مفهومي که برگرفته از سيستم هاي دنيا تعبيه کرديم، کارگزار عامل است. کارگزار عامل به نيابت از مشتري کارهاي مشتري را انجام مي دهد. ممکن است که مشتري بخواهد کارگزار در يک محدوده خاص يا سهم خاص برايش خريد و فروش انجام دهد يا ممکن است که بخواهد اختيار خريد و فروش کل پرتفويش را به کارگزار بدهد.
وي با اشاره به اينکه ما مفاهيم را تغيير خواهيم داد، افزود: مفهوم کارگزار ناظر به يک مفهومي تحت سامانه هيبريد به نام کارگزار عامل تبديل خواهد شد. کارگزار عامل کارگزاري است که بنا به دستور مشتري مقداري از سهام را خريده و نسبت به همان مقدار سهام هم حق دارد تا بنا به دستور مشتري دارايي مشتري را به فروش برساند. مگر اينکه مشتري بخواهد ديگر دارايي هاي خود را زيرمجموعه آن کارگزار تجميع کند و اين امر به دستور مشتري امکان پذير خواهد بود.
وي در پاسخ به اين سوال که آيا اين امر عطف به ماسبق مي شود، ابراز داشت: اگر پايان سال 93 به عنوان زمان صفر براي بهره برداري درنظر گرفته شود، تمامي دارايي هايي که زيرمجموعه يک کارگزار تحت عنوان ناظر قرار گرفته است، تحت عنوان کارگزارعامل در سيستم تعريف خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن