تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804008107




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستگاه سنجش بیماری رفلاکس در اصفهان به بهره‌برداری رسید


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان برای نخستین بار در کشور/
دستگاه سنجش بیماری رفلاکس در اصفهان به بهره‌برداری رسید
اصفهان - خبرگزاری مهر: مجری طرح سنجش "پِپسین" در اصفهان گفت: برای نخستین بار در کشور دستگاه سنجش بیماری رفلاکس در اصفهان به بهره‌برداری رسید.



به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عزیزی ظهر شنبه در مراسم بهره‌داری از دستگاه تست سنج رفلاکس اظهار داشت: بیماری رفلاکس، بیماری ای است که شاهد برگشت اسید معده به داخل مری و حنجره هستیم. وی با بیان اینکه بیماری رفلاکس مختص سنی خاص و جنس خاصی نیست بلکه از سنین نوزادی تا بزرگسالی امکان ابتلا به این بیماری برای آنها وجود دارد، بیان داشت: در حال حاضر با شیوع این بیماری در اصفهان مواجهیم. مجری طرح تست سنجی پپسین در اصفهان خاطرنشان کرد: در تعاملی که با آلمان داشتیم این دستگاه را خریداری و در آزمایشگاه خصوصی اریترون مستقر شده است. وی بیان داشت: بیماری رفلاکس عمدتا با بیماری های قلبی اشتباه گرفته می شود و آن هم به علت شباهت های دربرخی از علائم از جمله درد قفسه سینه و سوزش سردل است. رئیس و مسئول فنی آزمایشگاه اریترون ادامه داد: برخی اوقات این بیماری با بیماری آسم و تنگی نفس اشتباه گرفته می شود زیرا زمانی که اسید معده در حنجره وارد شود به عنوان نوعی حساسیت تلقی می شود. عزیزی اضافه کرد: یکی از علائم مشابهی که این بیماری با بیماری تنگی نفس دارد، سخت نفس کشیدن فرد است که در چنین مواقعی بیمار تصور این را دارد که ناراحتی تنفسی دارد و یا گوش میانی و سینوس های وی دچار مشکل شده است. وی افزود: این نوع علائم مشابه که اصولا فرد را نسبت به شناخت واقعی بیماری خود دچار سردرگمی می کند سبب می شود که بیماری رفلاکس دیر تشخیص داده شود و بخاطر عوارضی که بر فرد وارد می سازد زندگی همراه با آرامش را از فرد سلب می کند. مجری  طرح تست سنجی پپسین در اصفهان گفت: ترش و تلخ شدن دهان، سرفه های مکرر پس از غذا خوردن از علائمی است که فرد می‌تواند با مشاهده مشکوک آن، برای اطمینان به پزشک مراجعه کند. وی اظهار داشت: در گذشته فرد مشکوک به بیماری رفلاکس پس از انجام معاینات بالینی تحت یکسری از تست های استاندارد قرار می گرفت که ضمن اینکه پرهزینه بود و حداکثر 24 ساعت زمان لازم بود که نتیجه اعلام شود ، تهاجمی نیز بود به این معنا که فرد حین تشخیص بیماری مورد یکسری آزمایشات و اقدامات پزشکی همراه با درد قرار می گرفت. عزیزی اعلام داشت: در صورتی که با دستگاه تست سنج "پپسین" از بزاق یا خلط و همچنین ترشحات گوش میانی فرد نمونه برداری صورت گیرد، پس از دو ساعت نتیجه آن به بیمار اعلام می شود. وی گفت: در صورتی که آنزیم پپسین (PEPSIN) به عنوان مهمترین ترکیب اسید معده در نمونه برداری از فرد تشخیص داده شود ، فرد مبتلا به بیماری رفلاکس شده است. رئیس آزمایشگاه آریترون هزینه این تست را بین 130 تا 140 هزار تومان اعلام و خاطرنشان کرد: این روش آزمایشی غیر تهاجمی است بدین معنا که از روش جراحی یا لوله گذاری در بدن فرد که سبب آزار بیمار شده، استفاده نمی شود. وی با اظهار اینکه در خصوص این دستگاه با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وارد مذاکره شدیم که مقرر شده پس از مطالعه و بررسی بیشتر، دستگاه را به پزشکان معرفی تا بیماران را برای آزمایش به این آزمایشگاه ارجاع دهند، گفت: از حدود یکسال پیش تاکنون بدنبال این دستگاه بودیم تا بتوان بیماری رفلاکس را با دقت و سرعت بیشتری تشخیص داد. وی اعلام کرد: در صورتی که فرد بخواهد برای تست دقیق بیماری رفلاکس مراجعه کند لازم است با شماره تلفن 36633621الی 2 تماس بگیرد.  
 



۱۳۹۳/۸/۳ - ۱۳:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن