تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805598338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افغانستان نخستین شریک تجاری ایران می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: سرکنسول ایران در هرات افغانستان: افغانستان نخستین شریک تجاری ایران می شود خبرگزاری پانا: سرکنسول ایران در هرات در نشستی که با تجار شرکت کننده در نمایشگاه تخصصی ساختمان در افغانستان گفت : امسال سقف صادرات غیر نفتی به 60 میلیارد می رسد و این درحالی است که تاکنون 28 میلیارد دلار صادرات داشته ایم و پیش بینی می کنیم، افغانستان به نخستین شریک تجاری ایران تبدیل شود.
۱۳۹۳ شنبه ۳ آبان ساعت 08:18



به گزارش خبرگزاری پانا، محمود افخمی رشیدی در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی و خبری نمایشگاه های ایران در هرات، همزمان با برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت، ساختمان و انرژی ایران در افغانستان، اظهار کرد: در شش ماه گذشته از تمام حجم صادرات ایران، 23 میلیارد مربوط به صادرات کالا و 5 میلیارد آن مرتبط با صدور خدمات فنی و مهندسی بوده است.
سرکنسول ایران در هرات با بیان اینکه سیاست ایران توسعه روابط با دنیاست افزود: کشورهای همسایه در اولویت ایجاد روابط صادراتی هستند و البته افغانستان برای ما جایگاه ویژه ای دارد چراکه جنس ایرانی در افغانستان شناخته شده است و باید حضوری هوشمندانه و تخصصی در این کشور داشته باشیم.
افخمی با اشاره به اینکه فرصت افغانستان همیشگی نیست بیان کرد: از آنجا که عزم دولت افغانستان این است که به سرمایه گذاران خارجی خدمات خوبی ارائه دهد باید در کمترین زمان ممکن به همراه کاهش ریسک های تجاری بازار افغانستان را در اختیار گرفت.
وی با اشاره به توانمندی شرکت های ایران در نخستین نمایشگاه تخصصی ایران در افغانستان تصریح کرد: باتوجه به نشستهای تجاری برگزار شده برای بخش خصوصی دو کشور باید از فرصتهای تجاری و صدورخدمات فنی و مهندسی در زمینه های استخراج معادن، راه و ساختمان سازی و انتقال فن آوری در افغانستان استفاده کردو توانایی متخصصان و تجار ایران را در تمامی استان های افغانستان تثبیت کرد.  سرکنسول ایران در هرات با اشاره به توجه به تخصص گرایی در برگزاری نمایشگاه های کشورمان در افغانستان افزود: روند برگزاری نمایشگاه های تخصصی در افغانستان ادامه خواهد داشت و در این راستا نمایشگاه مواد غذایی در بازه زمانی 4 تا 8 آذرماه امسال نیز برگزارخواهد شد که تاکنون گزارش های دریافتی از برگزاری این نمایشگاه بسیار امیدوار کننده بوده است.
وی با اشاره به استقبال مردم و تجار افغانستان از ان نمایشگاه برای نخستین بار در روابط تجاری دو کشور افزود: تاکنون و از زمان بازگشایی این نمایشگاه بیش از 5 هزار نفر بازدید نموده اند که باتوجه به روند برگزاری این نمایشگاه پیش بینی می شود بتوانیم سطح تجارت دو کشور را تا پایان امسال به 2 برابر سال های گذشته نیز افزایش داد.
افخمی تصریح کرد: روابط تجاری ایران و افغانستان و توسعه صنعت راه آهن ایران از خراسان رضوی تا هرات و افزایش دسترسی به سواحل خلیج فارس و بهرمندی این کشور از جاده ترانزیتی آسیای میانه به چابهار می تواند، افغانستان را به نخستین شریک تجاری ایران در آسیای میانه تبدیل نمود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری نمایشگاه های ایران در هرات، نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت، ساختمان و انرژی در افغانستان با حضور بیش از 30 شرکت توانمند ایرانی در فضای به مساحت 1000 متر مربع در محل تالار مولانا جلال الدین محمد بلخی با حضور استاندار هرات، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، سرکنسول ایران در هرات و رایزن بازرگانی ایران در افغانستان، 29 مهرماه به صورت رسمی افتتاح شد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن