تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820408123




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفع بحران‌هاي اقتصادي لرستان مستلزم احياي ظرفيت‌هاي تعطيل شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ مهر ۱۳۹۳ (۱۱:۵۰ق.ظ)
معاون استاندار لرستان: رفع بحران‌هاي اقتصادي لرستان مستلزم احياي ظرفيت‌هاي تعطيل شده است معاون استاندار لرستان رفع بحران‌هاي اقتصادي لرستان را مستلزم احياي ظرفيت‌هاي تعطيل شده اين استان دانست و افزود: در اين راستا بيش از 18 پروژه مهم در حال راه‌اندازي هستند.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، محمد شاهرخي، معاون سياسي ـ امنيتي استاندار لرستان، شامگاه دوشنبه، 28 مهر، در جلسه چگونگي مشارکت نخبگان در مسائل فرهنگي و اجتماعي استان که در سالن اجلاس استانداري برگزار شد، افزود: دولت در مسير تحقق خواسته‌هاي مردم بايد محور فعاليت‌هاي خود را بر برنامه‌هاي پژوهش‌محور و کارشناسي شده و طرح‌هايي با ضميمه توجيه علمي قرار بدهد و جامعه را در مسير اعتدال و عقلانيت قرار بدهد.
وي مردمي بودن را مهم‌ترين ويژگي نظام مقدس جمهوري اسلامي دانست و افزود: ما معتقديم که سازمان‌هاي مردم‌نهاد مي‌توانند نقشي کليدي در اداره کشور داشته باشند که اگر در بخش‌هاي مختلف فعال باشند دستگاه‌هاي دولتي مي‌توانند بسياري از برنامه‌ها و طرح‌هاي خود را به آن‌ها واگذار کنند.
شاهرخي ادامه داد: ما هرگز نبايد از قدرت گرفتن سازمان‌هاي مردم‌نهاد هراسي داشته باشيم زيرا انقلاب ما با تلاش و پيگيري مردم به ثمر نشست لذا بايد عرصه براي حضور مردم باز شود، همچنين ngoهايي که پيرو ولايت‌فقيه باشند مي‌توانند به فعاليت‌هاي خود ادامه دهند و اين قابليت را دارند که تا جايي پيش بروند که در شکل‌گيري دولت‌ها و نحوه اداره کشور اثرگذار باشند.
معاون سياسي ـ امنيتي استاندار عنوان کرد: رفع بحران‌هاي اقتصادي استان لرستان مستلزم احياي ظرفيت‌هاي تعطيل شده اين استان است، لذا در اين راستا بيش از 18 پروژه مهم در حال راه‌اندازي هستند به‌طور مثال پروژه کشت و صنعت خرم‌آباد با اعتبار 200 ميليون دلار که توسط يک سرمايه‌گذار عربستاني تأمين شده در تاريخ 15 آبان‌ماه فعاليت خود را مجدداً آغاز مي‌کند و براي تعداد 1000 نفر، شغل مستقيم و 2000 نفر شغل غير مستقيم ايجاد خواهد کرد.
محمد شاهرخي اضافه کرد: برج‌هاي دوقلوي خرم‌آباد با اعتبار سه هزار ميليارد ريال، طي سه سال آينده احداث خواهند شد که اين گام مؤثري در جهت جذب سرمايه‌گذار، توريست و به تبع اشتغال‌زايي خواهد بود؛ همچنين بنا شده که 77 پروژه استان که پيشرفتي بالاي 70 درصد دارند، ظرف دو سال آينده تکميل باشند.
وي خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر راه‌آهن بعد از 10 سال در سه قطعه با 900 نفر شاغل در خرداد ماه سال‌جاري شروع به‌کار کرده، آزادراه خرم‌آباد ـ اراک که 50 کيلومتر فاصله استان را به اراک و به تبع تهران نزديک‌تر مي‌کند در 4 قطعه فعال شده است و ما خرسنديم که استان لرستان جز امن‌ترين استان‌هاي کشور براي جذب سرمايه‌گذار است و به‌زودي شاهد بهبود وضعيت اقتصادي استان خواهيم بود.
شاهرخي عنوان کرد: به منظور توسعه فرهنگي و اجتماعي استان نيايد نقش بي‌بديل دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالي و آموزش و پرورش که خاستگاه نخبگان و فرهيختگان جامعه هستند را ناديده گرفت، بزرگ‌ترين خسران براي مديران نظام عدم بهره‌گيري از اظهارات صاحبان فکر و همکاري داوطلبانه نخبگان است، لذا هرگز نبايد ظرفيت‌هاي مردمي و استعدادهاي جوشان نخبگان را به حاشيه راند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن