تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803968588




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشارکت بانک ها در برنامه ششم توسعه اغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مهر ۱۳۹۳ (۱۲:۱۷ب.ظ)
مشارکت بانک ها در برنامه ششم توسعه اغاز شد نخستين همايش تخصصي بانک ها و شرکت هاي فناوري اطلاعات با رويکرد برنامه ششم توسعه برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، در اين همايش که با حضور مديران عامل و اعضاي هيأت مديره بانک ها و مديران و کارشناسان شرکت هاي بزرگ فناوري اطلاعات کشور برگزار شد؛ محمد ابراهيم مقدم، مدير عامل بانک تجارت، با اشاره به لزوم مشارکت فعال و جدي بانک ها و متخصصين فناوري در تصميم سازي خوب براي برنامه ششم توسعه يادآور شد: بايد با آسيب شناسي دقيق برنامه ها و اقدامات گذشته، يک نقشه راه جامع براي توسعه کمي و کيفي بانکداري الکترونيک در کشور شود که در آن ملاحظات فني، حقوقي، امنيتي و فرهنگي به دقت مورد توجه قرار گرفته و توسعه زيرساخت ها و نرم افزارها با سنجش دقيق نيازهاي مردم و اولويت هاي اقتصاد کشور صورت گيرد.
مقدم با اشاره به نقش تقويت دولت الکترونيک در توسعه و پيشرفت کشور گفت: برنامه ششم توسعه مي تواند و بايد دربرگيرنده هدفگذاري هاي دقيق و عملياتي براي ايجاد ارتباط برخط و مؤثر سازمان هاي اقتصادي کشور همچون بانک ها، بيمه ها، حوزه هاي مالياتي، گمرکات، بورس و... باشد.
دکتر پورمحمدي، معاون برنامه ريزي معاونت نظارت راهبردي رياست جمهوري، با اشاره به اقدامات صورت گرفته طي سال هاي اخير براي توسعه زيرساخت هاي فناوري اطلاعات افزود: خوشبختانه به لطف تلاش هاي صورت گرفته در دولت، بانک مرکزي، شبکه بانکي و شرکتهاي فعال در حوزه تأمين زيرساخت و ارائه ابزارهاي بانکداري الکترونيک، اهداف کشور در حوزه توسعه بانکداري الکترونيک بسيار بيشتر از پيش بيني هاي اوليه تحقق يافته و هم اينک بيش از هفتاد درصد تراکنش هاي بانکي کشور به صورت الکترونيک انجام مي شود، ولي؛ باور قطعي اين است که با توجه به ظرفيت هاي موجود هنوز تا پاسخگويي کامل به نيازهاي مردم در اين حوزه فاصله داريم و اقدامات زيادي قابل انجام است.
پورمحمدي با اشاره به اينکه تحول اساسي در حوزه بانکداري الکترونيک در کشور، نيازمند ترسيم افق هاي تازه و به کارگيري روش ها و ابزارهاي جديد است، يادآور شد: مطابق سند برنامه پنجم و سند چشم انداز، رشد بهره وري در کشور بايد تا دو و نيم برابر افزايش يابد که در اين ميان بانکداري الترونيک مي تواند نقشي کليدي در استفاده بهتر از عامل سرمايه و جلوگيري از هدررفت منابع کشور داشته باشد.
معاون برنامه ريزي معاونت نظارت راهبردي رياست جمهوري با اشاره به تحقق هرچه سريعتر اهداف شبکه بانکي در توسعه سامانه هاي بانکداري جامع اظهار داشت: روح حاکم بر برنامه ششم توسعه رشد توليد در کشور با ويژگي رقابتي و دانش بنيان بودن است و باور ما اين است که هم افزايي بانکها و شرکت هاي پيشرو کشور در حوزه فناوري اطلاعات مي تواند نقش مهمي در تحقق اهداف سند چشم انداز در توسعه اقتصادي و علمي و فناوري کشور داشته باشد.

پورمحمدي همچنين با اشاره به برنامه اين معاونت براي ايجاد شوراهاي مرتبط با توسعه بانکداري الکترونيک در روند تدوين برنامه ششم توسعه گفت: بانک هاي کشور مي توانند از طريق برقراري ارتباط مؤثر با اين شوراهاي تخصصي همچون شوراي برنامه ريزي پولي و ارزي، شوراي برنامه ريزي نظام تأمين مالي، شوراي برنامه ريزي اطلاعات و ارتباطات و... در مسير برنامه ششم ايفاي نقش کنند.
دکتر قاسمي، مدير عامل بانک پاسارگاد، نيز که به نمايندگي از بانک هاي خصوصي در اين همايش سخن مي گفت با اشاره به برخي از مهمترين چالش هاي بانکداري الکترونيک در کشور گفت: مهمترين و اولين چالش کشور در اين حوزه، جذب و نگهداري سرمايه هاي انساني خبره و متخصص است.
وي افزود لازم است تا با ايجاد شرايط مادي و معنوي مناسب در شرکت هاي فناوري اطلاعات، اقدامات لازم براي جذب سرمايه هاي انساني خبره و متخصص در کشور صورت گيرد.
قاسمي دومين چالش مهم بانکداري الکترونيک در کشور را چالش مهندسي و مديريت امنيت توصيف کرد و گفت: راهکار غلبه بر اين چالش، تخصيص هزينه مناسب براي آموزش مديريت امنيت فناوري و مديريت امنيت اطلاعات در کليه سطوح بانکي و متخصصين شرکت هاي فناوري اطلاعات بانکي است.
مدير عامل بانک پاسارگاد سومين چالش مهم اين حوزه را سواد اطلاعاتي عمومي مردم عنوان کرد و خواستار همکاري بيشتر رسانه هاي گروهي، مدارس، دانشگاه ها و فرهنگستان ها با بانک ها براي ارتقاي سطح سواد عمومي شهروندان در حوزه فناوري اطلاعات شد.
قاسمي چالش چهارم را ضعف سرمايه گذاري در بخش مهندسي نرم افزار عنوان کرد و گفت: راهکار غلبه بر اين چالش، تخصيص بيشتر منابع مالي براي خريد محصولات و خدمات از شرکت هاي فناوري اطلاعات داخلي هماهنگ با توسعه است.
در ادامه اين همايش پانل تخصصي "بررسي چالش ها و چشم انداز زيرساخت فرهنگي، اجتماعي و حقوقي فناوري هاي نوين بانکي" برگزار شد.
در اين پانل که مديران استاني شبکه بانکي کشور نيز بصورت ويدئوکنفرانس در آن مشارکت داشتند آقايان فاطمي، معاون مدير عامل بانک ملي، محمدبيگي، مدير نظام هاي پرداخت بانک مرکزي، منصوري، مدير عامل شرکت توسن، نجفي، مدير عامل شرکت خدمات انفورماتيک و بيات، مدير عامل مرکز فابا، به طرح نقطه نظرات خود در خصوص راهکارهاي توسعه بانکداري الکترونيک در کشور پرداختند. همچنين سه تن از مديران استاني بانک هاي کشور نيز مشکلات و مسائل موجود در ارائه خدمات بانکداري الکترونيک در کشور را مطرح کردند.
اين همايش با تقدير و تشکر از حاميان و اعطاي لوح يادبود و تنديس همايش به بانک ها، شرکت ها، اساتيد و نويسنگان برتر در حوزه فرهنگ سازي بانکداري الکترونيک خاتمه يافت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن