تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799131513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل آموزش و پرورش تهران: فقط 24 مدرسه دولتی به غیر دولتی تبدیل شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرکل آموزش و پرورش تهران: فقط 24 مدرسه دولتی به غیر دولتی تبدیل شده است تهران بزرگ - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از تعداد 2700مدرسه دولتی فقط 24 مدرسه با هدف ارتقای کیفیت به غیر دولتی تبدیل شده اند گفت: تمامی این مدارس در محروم ترین مناطق تهران قرار گرفته اند.


اسفندیار چهاربند روز یکشنبه در نشست خبری با بیان اینکه طی چند هفته گذشته نقدهای بسیاری از تبدیل مدارس دولتی به غیر دولتی شده است خاطر نشان کرد: تنها نیم درصد مدارس دولتی تغییر کرده اند و البته دچار تغییر کیفیت یا کاهش آن نشدند.
وی با اشاره به اینکه مقوله کیفیت دارای 4 مولفه اصلی است تصریح کرد: محتوای درسی به عنوان اولین شاخص هیچ تغییری نکرده زیرا مانند برنامه درسی مصوب که در سراسر کشور به طور یکسان است اجرایی می شود این رویداد تاثیر منفی بر این شاخص نگذاشته است.
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه طی 3 سال گذشته با تغییر شتابزده نظام آموزشی برنامه درسی دستخوش تغییراتی شد ادامه داد: این کار برنامه درسی را دچار آسیب بسیاری کرد.
وی شاخصه دوم را فضای آموزشی خواند و اظهار کرد: فضای آموزشی تغییر نکرده و با وجود همان فضا و امکانات قبل تنها نحوه اداره آن تغییر داده ایم.
چهاربند خاطر نشان کرد: فضای آموزشی مدارس زمانی دچار آسیب شد که یک پایه تحصیلی بدون تخصیص دادن حتی یک سانتی متر فضا به دوره ابتدایی اضافه شد و مدارس مجبور به تبدیل کتابخانه ها، نمازخانه ها و کارگاه ها به کلاس های آموزشی شدند.
وی چهارمین مولفه کیفیت را نیروی انسانی و صلاحیت آنها برای اجرای برنامه درسی دانست و تصریح کرد: با استقرار یک شبه نظام آموزشی جدید در سال 90 آموزش و پرورش با کمبود نیروی انسانی متخصص شد و برای جبران آن دست به تغییر نیروی خدماتی به آموزگار زد.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: برای انجام چنین کاری باید از حدود 4 سال قبل از اجرای طرح به آموزش نیروها پرداخت که در طرح اجرا شده این اتفاق نیفتاده است.
وی با بیان اینکه حدود 2 هزار دبیر داشتیم که با نیروهای غیر متخصص جایگزین شده اند اظهار کرد: نیروهای به کار گرفته شده مهارت ها و دانش روانشناسی لازم را نداشته اند.
چهاربند آخرین مولفه را زمان آموزش خواند و خاطر نشان کرد: با شرایطی که با موسسین این مدارس به توافق رسیده ایم از زمان مصوب تحصیلی کم نشده و زمان بر طبق مصوب و استاندارد شورای عالی اجرایی خواهد شد.
وی افزود: با تعطیل شدن پنجشنبه ها بدون کاهش حجم درسی در مدارس زمان آموزشی نیز دچار آسیب های جدی شد زیرا کاهش کیفیت آموزشی را در بر داشته است.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت اگر به مقوله کیفیت به طور جامع و منطقی نگاه کنیم می توانیم در مورد این مدارس به طور کارگشاتری قضاوت کنیم.
وی با اشاره به اینکه این طرح تحت ارزیابی مداوم ما قرار دارد خاطر نشان کرد: تلاش کردیم تا در این طرح هیچ هزینه ای به مردم تحمیل نشود و مدارس برای تامین حق الزحمه به مشکل خاصی برخورد نکنند زیرا ما به ازای هر دانش آموز تحت آموزش این مدارس 500 هزار تومان به موسس پرداخت می کنیم.
وی ادامه داد: این در حالی است که هیچ وجهی برای اختصاص دادن فضا به این موسسین دریافت نمی کنیم که این کار موجب کمتر شدن هزینه های مدارس غیر دولتی می شود تا مدارس در وضعیتی بهتر از گذشته قرار بگیرند.
چهاربند گفت: یکی از شروط اصلی قرارداد آموزش و پرورش با موسس های این مدارس دارا بودن حداقل 5 سال سابقه مدیریت موفق بوده که افراد انتخاب شده دارای میانگین 14 سال سابقه مدیریتی موفق بوده اند.
وی اظهار کرد: افراد انتخاب شده دارای رویکردی فرهنگی بودند و بدون در نظر گرفتن منافع اقتصادی برای اداره این مدارس که در محروم ترین مناطق قرار دارند آمده اند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با رد اینکه هیچ برنامه ای برای دریافت شهریه در آینده برای این مدارس نداریم گفت: این کار حتی قابل تصور نیست زیرا در مکان یابی صورت گرفته در مناطقی مدارس تبدیل به غیر انتفاعی شده اند که مردم توان پرداخت کمک های مردمی داوطلبانه را نیز ندارند.
تهرام/7561//1348


27/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن