تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ای على! عقل چيزى است كه با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى‏آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819867962




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل آموزش و پرورش فارس: سازوکار مشخصی برای سرویس مدارس شکل گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرکل آموزش و پرورش فارس: سازوکار مشخصی برای سرویس مدارس شکل گیرد شیراز- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: با توجه به آثار تربیتی رانندگان سرویس مدارس بر دانش آموزان و ارایه خدمات مناسب به آینده سازان کشور، باید سازوکار مشخصی در قالب همکاری بین دستگاهی شکل گیرد.


حمیدرضا آذری دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کار آموزش و پرورش تعلیم و تربیت است و باید دانش آموزان را در مدرسه تحویل بگیرد اما از آنجا که دیوار آموزش و پرورش کوتاه است، از روز اول موضوع ساماندهی سرویس مدارس را به گردن این وزارتخانه انداخته اند.
وی ادامه داد: با توجه به این که ماموریت آموزش و پرورش تعلیم و تربیت است، فرقی نمی کند که دانش آموز با هواپیما و هلی کوپتر بیاید یا خودرو و ...؛ مگر دانشگاه ها کاری به چگونگی آمدن دانشجویان به محل تحصیل دارند؟
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مشکلات مربوط به سرویس مدارس از آنجا که نهادهای زیادی در این موضوع تاثیرگذار هستند زیاد است و از این رو، لازم است که سازوکار مشخص و دایمی برای این موضوع تعیین شود.
وی افزود: به عنوان نمونه، در حالی که شورای اسلامی شهر فرصت زیادی برای تعیین نرخ ایاب و ذهاب دانش آموزان با سرویس مدرسه را در اختیار دارد، این موضوع دیرهنگام از تصویب شورا می گذرد و از این رو، رانندگان علاقه مند به مشارکت در این فرایند نیز تکلیف خود را نمی دانند که برایشان صرفه اقتصادی دارد یا خیر.
آذری اظهار کرد: در شرایط فعلی، سرویس مطلوبی که اثرات تربیتی لازم بر دانش آموزان داشته باشد ارایه نمی شود.
وی گفت: زمانی که یک فرد شیک پوش به عنوان راننده سرویس مدرسه فعالیت می کند و زمانی که بچه ها را سوار می کند به آنها سلام می کند و در حد توان به دانش آموزان کمک کند و به آنها بقبولاند که فرد موثری برای آینده جامعه هستند اثرات تربیتی زیادی بر فرزندان ما در جامعه دارد.
آذری ادامه داد: در موضوع سرویس مدارس، نهادهایی مانند شهرداری، تاکسیرانی، فرمانداری، شورای شهر و ... دخیل هستند و از این رو، آموزش و پرورش تنها متولی امر نیست و نباید همه مسوولیت ها را بر دوش این وزارتخانه فرض کرد.
وی گفت: همانگونه که به نفت به عنوان سرمایه کشور نگاه می شود، آموزش و پرورش نیز سرمایه یک ملت است و متعلق به یک وزارتخانه خاص نیست و انتظار است سایر دستگاه ها نیز به این حوزه یاری رسانند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: نباید نگاه اقتصادی و این تلقی که فعالیت فرهنگی و تربیتی اولویت اساسی و راهبردی ندارد بر جامعه حاکم باشد و همه دستگاه ها و نهادها خود را در این مقوله سهیم و شریک بدانند.
وی ادامه داد: اگر سازوکاری در کشور پیش بینی شود که رانندگان سرویس مدارس بتوانند ماشین شیک و با رنگ خاص خریداری کنند، این موضوع بر روحیه دانش آموزان تاثیرگذار است و همچنین این که رنگ و علامت ویژه سرویس مدارس انذار و هشداری برای سایر خودروهای عبوری باشد.
آذری گفت: به عنوان نمونه، در دبی امارات متحده عربی، هر خودرویی که بیش از حد به خودروی سرویس مدارس نزدیک شود به میزان دو برابر جریمه های معمول، جریمه می شود و این خودروها، محدودیت سرعت و الزاماتی در زمینه بستن کمربند ایمنی و ... دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس در پاسخ به سووالی درباره وضعیت سرویس مدارس در سال تحصیلی جاری نیز گفت: حدود 90 درصد نیازهای دانش آموزان به سرویس مدارس در ابتدای مهرماه رفع شد و وضعیت بهتر از سال گذشته است.
وی ادامه داد: یکی دو روز قبل از شروع سال تحصیلی، برخی رانندگان سرویس با حضور در محل نشانی دانش آموزان با مسیر آشنایی کامل یافتند.
این مقام مسوول بیان کرد: این در حالی است که سال گذشته وضعیت سرویس مدارس مناسب نبود و تا آبان ماه، مشکلی به نام ساماندهی سرویس مدارس را داشتیم. ک/3
2026/ 667


21/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن