تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814688842




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اشتیاق روستاییان مریوانی برای تماشای تئاتر خیابانی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اشتیاق روستاییان مریوانی برای تماشای تئاتر خیابانی مریوان - ایرنا- اینکه می گویند مریوان پایتخت و قلب تئاتر ایران است را مردم این دیار در عمل و با اشتیاق وصف ناپذیر خود برای دیدن اجراهای جشنواره ثابت کرده اند و در این میان روستاییان گوی سبقت را ازشهری ها گرفته و با وجود چندین اجرا در روستاها، بازهم برای دیدن تئاتر به شهر می آیند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، نم نم باران در شهر مرزی مریوان نه تنها مانع نشد که تئاتر خیابانی تعطیل و یا کمرنگ شود بلکه مریوانی های تئاتر دوست، با حلقه در اطراف اجراها، هوای نسبتا سرد پاییزی را آنچنان گرم کرده اند که تئاتری ها را به وجد آورده و به آنان انگیزه می بخشد.
در روز اول برگزاری جشنواره با وجود بارش باران 22 نمایش در سطح شهر مریوان، روستاها و شهرک های اطراف برگزار شد.
"تابووتی له تاوان" اثر عزیر زادسر از مریوان در شهر کانی دینار، "درخت سیاه بخت" اثر محمدحسین رجبیان از فسا در روستای ینگیجه و "پرسه سور" اثر مجبتی مرادی از کرمانشاه در روستای نی اجرا شد.
در روز دوم این جشنواره قرار است نمایش "آب ، دوغ، خیار" اثر جلال مشتاقیان از اصفهان در شهرک هجرت، "شوپه" اثر طیبه مقدم از درود در شهر برده رشه و "گم" اثر امید مصطفایی از سقز در کانی دینار اجرا می شود.
در روزهای سوم و چهارم جشنواره نیز قرار است چندین اجرا در روستاها و شهرهای اطراف مریوان برگزار شود.
حال و هوای بارانی به همراه شور و اشتیاق تئاتر، این روزها شهرستان مرزی مریوان را فرا گرفته و اقشار مختلف مردم نیز همراه با مسوولان، درگیر برگزاری جشنواره ای در شان فرهنگ و هنر ایران اسلامی هستند.
نمایش های جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در 10 نقطه از شهر مریوان، دو شهر کانی دینار و برده رشه و سه روستای اطراف برگزار می شود.
بزرگترین رویداد فرهنگی هنری کشورمان در حالی در شهرستان مرزی مریوان در استان کردستان برگزار می شود که در چندین کیلومتر آن طرفتر و در کشور عراق شاهد جنگ، خشونت، نا آرامی و کشتار انسان های مظلوم به دست تروریست های تکفیری هستیم و جشنواره تئاتر خیابانی مریوان ظرفیت بالای فرهنگی هنری جمهوری اسلامی ایران و مردم فرهنگی و هنر دوست مریوان را به دنیا اعلام می کند.
مردم فرهنگی کردستان منادی صلح، آشتی، نوع دوستی و برادری هستند و در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان نمونه عینی وحدت را به وضوح می توان دید و می توان گفت این جشنواره در تقویت و ارتقاء فرهنگ غنی ایرانی اسلامی و نزدیکی هرچه بیشتر اقوام و مذاهب اسلامی در کشورمان تاثیر بسزایی داشته است.
نهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از روز شنبه 26 مهر آغاز و تا 30 این ماه ادامه دارد.
از میان 222 اثر ارسال شده به دبیرخانه نهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، 28 اثر شامل 25 اثر داخلی و سه اثر خارجی از کشورهای عراق، ارمنستان و آذربایجان، در بخش نهایی این جشنواره حضور دارند.
شهرستان مریوان در 134 کیلومتری جنوب غربی سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.ک/4
7346/1352/533
گزارش از فرزاد نویدی


27/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن