تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821208900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حاجی های تازه برگشته از حج واطرافیان مواظب ویروس کرونا باشند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حاجی های تازه برگشته از حج واطرافیان مواظب ویروس کرونا باشند شیراز– ایرنا- یک پزشک عمومی به حاجی ها اخیرا برگشته از حج و خانواده هایشان هشدار داد: ویروس کرونا همچنان وجود دارد و در بدن برخی زائران کعبه لانه کرده است و حاجیان و اطرافیان آنها مراقب باشند.


احمد بستانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: علایم بیماری کرونا به مدت یک هفته تا ده روز خود را نشان می دهد و با پخش در هوای استشمامی مثل مهاجم وارد مجراهای تنفسی می شود و فرد و افراد را بدون دفاع آلوده می کند.
وی ادامه داد: علایم آن مشابه سرماخوردگی در نوع شدیدتر است با نشانه های چون تب و لرز شدید ، بدن درد و سایر علایم همانند و متأسفانه درمان کامل و بهبودی فرد مسری مدت طولانی به درازا می کشد.
بستانی بیان کرد: لذا از هم استانی ها و همشهریان گرامی که در خانواده یا اقوام و خویشاوندان ، حاجی یا حاجیان دارند به دلیل عدم رفع ویروس کرونا در عربستان ، سعی کنند در صورت ابتلای آنها با لحاظ مدت زمانی که علایم این بیماری در فرد بیمار بروز نکرده است ، مداوم در طی روز دست ها را بشویند، ماسک بزنند و سایر نکات بهداشتی را رعایت کنند و با تصور ساده انگارانه موجب شیوع آن نشوند.
این پزشک خانواده افزود: همچنین به محض مشاهده علایم سرماخوردگی فوراً به مراکز درمانی مراجعه شود تا مورد تشخیص پزشک قرار گیرد و با تجویز و مصرف دارو و سایر نکات بهداشتی ، دوباره ایمنی سیستم بدنی خود را تقویت کنند.
وی بیان کرد: البته نگرانی برای مبتلایان به ویروس کرونا وجود ندارد و این نوع ویروس کشنده نیست و نکته مهمتر در جلوگیری از ابتلا به این بیماری ، خودداری از روبوسی با حاجیان و دست دادن به آنهاست.
ویروس«کرونا» به عنوان عامل این بیماری به سیستم تنفسی حمله می کند و به تدریج این سیستم را از کار می اندازد و از علائم این بیماری می توان به سرفه، تب شدید که به التهاب ریه و نارسایی کلیه منجر می شود، اشاره کرد.
تاکنون واکسنی برای جلوگیری از ابتلای به آن ساخته نشده است. ک/3
م ک /675


27/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن