تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805843605




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ویروس ابولا با تماس مستقیم مایعات بدنی آلوده خون و بزاق قابل انتقال است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کارشناس شبکه بهداشت ری: ویروس ابولا با تماس مستقیم مایعات بدنی آلوده خون و بزاق قابل انتقال است شهرری- ایرنا- کارشناس شبکه بهداشت شهرستان ری گفت: ویروس کشنده ابولا از طریق تماس مستقیم با مایعات بدنی آلوده از جمله خون، استفراغ و بزاق قابل انتقال است.


"سعیده شریفی" روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا، با بیان اینکه به همت واحد پیشگیری و مبارزه با بیماریهای این شبکه و با هدف آشنایی بیشتر کارکنان شبکه با بیماری ابولا، کلاس آموزشی در شهرستان ری تشکیل شد اظهار داشت: در این جلسه تمامی پزشکان و کارکنان ستادی و محیطی واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها حضور داشتند.
وی افزود: کارشناس وزارت بهداشت کار تدریس این کلاس را برعهده داشت و با اشاره به شیوع سریع این بیماری در بین جوامع، آشنایی با بیماری و شیوه های انتقال آن و رعایت نکات ایمنی را در کنترل بیماری بسیار مهم دانست.
وی تصریح کرد: نقش کارمندان سیستم بهداشتی در ارایه اطلاعات صحیح به مردم بسیار مهم و حساس است و پرسنل این شبکه ها باید با آشنا کردن مردم به ویروس ابولا بدون ایجاد هراس و نگرانی و بیان اهمیت موضوع ، از هر فرصتی برای آموزش آنان در خصوص رعایت اصول پیشگیری استفاده کنند.
همچنین درحالی که نگرانی از شیوع بیماری ابولا در بسیاری از نقاط جهان رو به افزایش است، کارشناسان بهداشت و درمان اطلاعاتی درباره راههای چگونگی جلوگیری از شیوع این بیماری مرگبار که در حدود هشت هزار نفر را تا کنون در آفریقای غربی به عنوان کانون انتشار این ویروس کشنده شناخته شده، پیدا کردند.
براساس گزارش های دریافتی درحالی که مقابله برای پیشگیری از شیوع انتقال ویروس این بیماری مرگبار در بیشتر کشورها آغاز شده است ، ولی متاسفانه تاکنون بیش از نیمی از مبتلایان به آن جان خود را از دست داده اند.
شریفی گفت: در این دوره آموزشی علائم بیماری ابولا ، میزان شیوع آن در جوامع مختلف، راه های پیشگیری و کنترل آن ضمن تدریس به شهروندان نیز اطلاع رسانی شده است.
وی افزود: استفاده از دستکش های لاستیکی برای ضدعفونی کردن به تمامی کادر بهداشتی و کسانی که با فرد یا افراد آلوده به ویورس در تماس هستند توصیه می شود و این افرا باید با محافظت کامل، بدن خود را پوشش دهند.
کارشناس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری تصریح کرد: اگر یک قطره آلوده روی پوست شما نشست بلافاصله آن را با آب و صابون یا محلول ضدعفونی کننده الکلی بشویید، ویروس از راه چشم نیز قابل انتقال است بنابراین برای جلوگیری از آلوده شدن استفاده از عینک محافظ توصیه می شود.
شریفی تاکید کرد: برای اطمینان بیشتر و پیشگیری از انتقال بیماری به کادر پزشکی توصیه می شود دهان، داخل بینی و همچنین زخم های سطحی پوست از مناطق آسیب پذیر بدن را در مواجه با فرد و یا افراد آلوده بپوشانند.
وی بیان داشت: یکی دیگر از راههای انتقال ویروس ابولا خونریزی می باشد و از این طریق ممکن است بیماران از چشم، گوش، بینی، دهان و یا مقعد دچار خونریزی شده باشند و از طرفی اسهال و یا استفراغ نیز می تواند همراه با خونریزی باشد.
این کارشناس بهداشت گفت: هرگونه لباس یا زباله آلوده به ویروس سوزانده و تجهیزات پزشکی برای هرباراستفاده ضدعفونی شود چراکه بدون ضدعفونی سازی دقیق، انتقال ویروس ادامه یافته و تشدید می شود.
1724/1417


20/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن