تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798509586




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسئولان برای از بین بردن تنش روانی ناشی از فضای سیاسی برنامه داشته باشند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رئیس دانشگاه پزشکی اصفهان: مسئولان برای از بین بردن تنش روانی ناشی از فضای سیاسی برنامه داشته باشند اصفهان- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: لازم است مسئولان برای کاهش و از بین بردن تنش روانی ناشی از فضای سیاسی منطقه، برنامه داشته باشند.


به گزارش ایرنا، غلامرضا اصغری روز شنبه در همایش «سلامت روان و خانواده» در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: فضای سیاسی ایجاد شده در منطقه در ماه های اخیر بر روی سایر مسائل نیز تاثیر گذاشته است و ما کنار کشورهایی هستیم که اخبار و تصاویر وحشتناکی از کشتار در آنها منتشر می شود.
وی با بیان اینکه این بحث های سیاسی وارد ذهن مردم کشورمان شده است، ادامه داد: لازم است مسئولان و کارشناسان متناسب با این تنش روانی ایجاد شده در جامعه اقدام و برنامه ریزی کنند تا سلامت روانی مردم تامین شود.
وی با تاکید بر اینکه سیر این تحولات بسیار سریع است، تصریح کرد: استرس های مختلفی از طرف آن به جامعه وارد می شود بویژه وقتی مردم از جمله نوجوانان و جوانان فیلم های سر بریدن یا اعدام های دسته جمعی را از طریق شبکه های مجازی مشاهده می کنند.
اصغری همچنین به گسترش دسترسی به فضای مجازی و فناوری هایی مانند ماهواره اشاره و اضافه کرد: دیدن برخی برنامه های ماهواره نیز تاثیر زیاد روی سلامت خانواده دارد و منجر به مشکلاتی مانند طلاق و اعتیاد شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه ما از تحولات عقب هستیم، گفت: با توجه به سیر شتابان این تحولات لازم است که متناسب با آن برنامه هایی در بحث سلامت روان جامعه اجرا شود.
وی استفاده از تجربیات کشورهای دیگر در این زمینه را ضروری دانست و اظهار کرد: باید با برنامه های کارشناسی شده، بالا بردن آگاهی مردم و مداخله مثبت در جهت ارتقای سلامت روان جامعه گام برداریم.
اصغری سیستم نظام شبکه ای بهداشت و پزشک خانواده را مهمترین برنامه ای عنوان کرد که می تواند در این زمینه موثر باشد.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، یکی از بخش های مهم برنامه تحول نظام سلامت را توجه به سلامت روان خواند و افزود: در بحث پزشک خانواده نیز یکی از اعضای تیم پزشکی، کارشناس سلامت روان است.
وی یکی از مشکلات اجرای طرح های مربوط به پزشک خانواده را کمبود نیرو در بخش سلامت روان عنوان و تصریح کرد: مقرر شده است این افراد به شکل قراردادی مانند سایر نیروهای پزشک خانواده مشغول به کار شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار امیدواری کرد با اجرای طرح پزشک خانواده و نظام مند کردن ادغام سلامت روان در شبکه های بهداشتی و درمانی در روستاها و شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت، تعداد زیادی از مردم کشورمان زیر پوشش این خدمات قرار گیرند.
مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت استان اصفهان نیز در این همایش گفت: سلامت روانی سهم مهم از سلامت هر فرد را در اختیار دارد و باید مراقب آن باشیم.
ناهید گرامیان با بیان اینکه امروزه بیشتر وقت مردم در خانه یا محیط کار سپری می شود، افزود: لازم است عوامل استرس زا در این دو محیط شناسایی و برای مدیریت آنها اقدام صحیح شود.
به گفته وی امروزه اعضای خانواده بدلیل مشغله های فراوان کاری، فرصت بسیار کوتاهی را در خانه کنار هم هستند اما همین فرصت کوتاه نیز باید به خوبی مدیریت شود.
این کارشناس سلامت روان، یکی از مباحث مهم که وارد خانواده ها شده است را فناوری های جدید و اینترنت خواند و تصریح کرد: رشد سریع این فناوری ها و تعریف نشدن زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی مناسب درباره آنها منجر به سرد شدن روابط عاطفی در خانه ها و مشکلات دیگری مانند انزوا شده است.
وی تاکید کرد: لازم است با توجه به برنامه تحول نظام سلامت در زمینه کاهش بار بیماری های روانی با تاکید بر افسردگی و در جهت ارتقای سلامت روانی جامعه گام برداریم.
از 24 تا 30 مهر بعنوان هفته بهداشت روان نامگذاری شده است.
شعار امسال این هفته، «همراه با بیماران اسکیزوفرنی» است.
پ/7148/ 607


26/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن