تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803144268




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معلمان نسبت به اوضاع سياسي و فرهنگي جامعه توجه ويژه داشته باشند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مهر ۱۳۹۳ (۱۰:۵۶ق.ظ)
معلمان نسبت به اوضاع سياسي و فرهنگي جامعه توجه ويژه داشته باشند آيت‌الله نوري همداني گفت: معلمان نسبت به اوضاع سياسي و فرهنگي جامعه توجه ويژه داشته باشند.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت‌الله نوري همداني در ديدار با مدير کل و جمعي از کارکنان آموزش و پرورش استان قم به مناسبت هفته پيوند اوليا و مربيان عنوان کرد: مسئله تعليم و تربيت مسئله مهمي است و کار معلمان و مربيان، مهم‌ترين و ظريف‌ترين و اثرگذارترين کار در عالم انسان‌هاست.
آيت‌الله نوري همداني اظهار داشت: خداوند متعال انسان ها را طوري آفريده است که استعدادهاي فراواني در وجود آنها قرار دارد و به فعليت رساندن اين استعدادها نياز به تربيت صحيح دارد.
اين مرجع تقليد شيعيان گفت: حيوانات بر اساس غريزه‌اي که در وجودشان حاکم است حوايج خود را تأمين مي‌کنند و نيازي به معلم و مربي ندارند ولي خداوند انسان را موجودي خاص و مختار آفريده است و در راه تربيت و تعلم بايد گام بردارد.
وي با اشاره به اين که انسان جانشين خداوند بر روي زمين است خاطرنشان ساخت: انسان در آغاز تولد ويژگي بارزي ندارد و در نتيجه تعليم و تربيت صحيح مي تواند مقام و جايگاه خود را کسب کند.
آيت‌الله نوري همداني با بيان اين که مربيان سازندگان هستند اظهار کرد: شما معلمان و مربيان با روح انسان ها از جمله کودکان و نوجوانان که بسيار ظريف است سر و کار داريد و خداوند به شما توفيقي داده است که در اين راه گام برداريد.
استاد حوزه علميه قم افزود: هر يک ازانسان‌ها که در اختيار و در صحنه تعليم و تربيت شما هستند در آينده شغلي خواهند داشت که اگر به صورت صحيح تربيت شوند در مملکت تأثيرگذار مي‌شوند.
آيت‌الله نوري همداني عنوان کرد: حضرت علي (ع) در کلمات قصار 90 نهج‌البلاغه مي‌فرمايد که کسي که خود را معلمي و پيشوايي قرار مي‌دهد ابتدا بايد خودش را بسازد و اين تأديب نه تنها با زبان بلکه بايد در سيره و روش نيز باشد.
وي با بيان اين که شغل اساتيد حوزه علميه همانند شغل معلمان در مدارس و دانشگاه است ابراز کرد: برکت علم در تکريم و تعظيم استاد است و انسان هر چه استادانش را تکريم کند علمش برکت بيشتري پيدا مي‌کند.
اين مرجع تقليد شيعيان گفت: با توجه به آيه 32 سوره مائده، آنچه که از اين آيه استنباط مي‌شود اين است که اگر کسي يک نفر را تربيت کند مانند اين است که همه انسان ها را تربيت کرده است، چون اين فرد در آينده يک خانواده را مديريت مي‌کند و بر چند فرد مي تواند تأثير بگذارد.
استاد حوزه علميه قم بيان داشت: حضرت علي (ع) در نهج البلاغه مي‌فرمايد که شغل شما وسيله امرار معاش شما نيست بلکه امانتي است که از طرف خدا و مردم به شما سپرده شده است؛ ما بايد آنچه که موازين لازم اين شغل است را فراهم کنيم وگرنه در پيش خداوند مسئول هستيم.
وي با اشاره به اين که اخلاق و ايمان معلمان بر شاگردان تأثيرگذار است تصريح کرد: دانش‌آموزان بايد طوري تربيت شوند که به استاد با ديد باعظمتي نگاه کنند و اين مسئوليت سنگين بر عهده معلمان و مربيان است.
آيت‌الله نوري همداني خاطرنشان ساخت: دانش‌آموزان امانتي از طرف خداوند و پدر و مادر هستند و معلمان بايد شاگردان را يک به يک بشناسندکه مسئوليت بزرگي است.
وي اظهار داشت: امروزه آمريکا و استکبار با دين اسلام و شخصيت مسلمانان مخالف هستند و براي ايجاد اختلاف بين مسلمانان از هيچ کاري فروگذار نمي‌کنند بنابراين ما نمي‌توانيم نسبت به اوضاع سياسي و فرهنگي جامعه و دنيا بي‌تفاوت باشيم.
استاد حوزه علميه قم تصريح کرد: امروزه مستضعفان که قرنها زير سلطه استکبار بودند بيدار و متشکل شدند و در مقابل استکبار به پا خواسته‌اند و اين بيدارگري از انقلاب برخواسته است.
آيت‌الله نوري همداني در پايان گفت: ما بايد در برابر استکبار بيدار و هوشيار باشيم و شاگردان خود را طوري تربيت کنيم که با قرآن و اهل بيت و همچنين امور سياسي دنيا آشنا شوند تا افرادي متدين، متعهد، انقلابي و باايمان در جامعه باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن