تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819445277




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران رتبه اول گردشگري ارزان را در دنيا دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مهر ۱۳۹۳ (۱۸:۴۹ب.ظ)
ايران رتبه اول گردشگري ارزان را در دنيا دارد معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: ايران رتبه اول گردشگري ارزان را در ميان 140 کشور جهان دارد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، مسعود سلطاني فر معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در همايش بين‌المللي علمي راهبردي توسعه گردشگري ايران در دانشگاه فردوسي مشهد گفت: براساس آماري که مجمع جهاني اقتصاد از نظر شاخص رقابت پذيري سفر و گردشگري ارائه کرده است، کشور ما در حال حاضر در بين 140 کشور دنيا از نظر ارزان بودن هزينه‌هاي سفر رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي با تاکيد بر اينکه شرايط خاص و ناامني کشورهاي مجاور منجر به افزايش ورود گردشگران به ايران اسلامي شده است، ادامه داد: با آغاز به کار دولت تدبير و اميد، تلاش هاي داخلي و خارجي در عرصه گردشگري و فعاليت‌هاي جدي بخش خصوصي در اين صنعت، گردشگران بسياري علاقه مند سفر به ايران شده اند.
معاون رئيس جمهور با ابراز اميدواري نسبت به توسعه و رونق صنعت سبز و زودبازده گردشگري، تصريح کرد: گردشگري به يکي از عمده ترين فعاليت هاي اقتصادي درجهان تبديل شده که درآمد 1250 ميليارد دلاري صنعت گردشگري در سال 2013 مويد اين مطلب است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي افزود: براساس نظر کارشناسان اين حوزه درآمد کشورها در حوزه گردشگري در سال 2020 به 1600 ميليارد دلار، در سال 2030 به 1800 ميليارد دلار و در سال 2050 با نرخ رشد 4/5 درصد به 2600 ميليارد دلار مي‌رسد.
سلطاني‌فر گفت: در سال 2013 کشورهاي مختلف با جاذبه‌هاي متنوع و برنامه‌ريزي‌هايي که در اين حوزه داشته‌اند روزانه بين 3 تا 3/5 ميليارد دلار درآمد کسب کرده‌اند اين درحالي است که کشور ما با وجود جاذبه‌هايي مختلف، سهم قابل توجهي از اين دآرمد جهاني نداشته و فقط نيم درصد از اين رقم به کشور ما تعلق داشته است.
معاون رئيس جمهور اضافه کرد: سهم گردشگري در توليد ناخالص کشورهايي که اين صنعت بخش کوچکي از اقتصاد آنها را تشکيل مي دهد 2 درصد است و در کشورهايي که گردشگري رکن اساسي اقتصاد است اين رقم به 10 درصد مي‌رسد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي ادامه داد: گردشگري از لحاظ ارزآوري، اشتغال زايي و فقرزدايي در ترازهاي پرداخت کشورها اهميت بالايي دارد.
سلطاني فر تصريح کرد: ايران با توجه به ويژگي‌هاي مکاني و قرار گرفتن در مسير تلاقي تمدن‌هاي شرقي و غربي و با فرهنگ‌هاي دور از هم داراي پيشينه‌اي غني است و در تاريخ طولاني اين سرزمين مردم با تاثير گرفتن از فرهنگ کهن اين سرزمين، چشم‌انداز و مراسم آيين‌هاي گوناگون را پديد آورده‌اند.
معاون رئيس جمهور با اشاره به اينکه ايران از نظر جاذبه‌هاي فرهنگي، طبيعي، توريسم سلامت و ميراث ملموس و ناملموس رتبه بالايي در منطقه خاورميانه دارد، اضافه کرد: ساير کشورهاي منطقه با جاذبه‌هايي ضعيف تر از ايران با برنامه‌ريزي در عرصه توسعه فرهنگي و اقتصادي کشورشان، موقعيت بهتري پيدا کرده‌اند.
وي با بيان اينکه، سرمايه گذاري در بخش گردشگري و در زمينه ساخت هتل، مراکز اقامتي و تاسيسات گردشگري رشد چشمگيري داشته است، ادامه داد: در حال حاضر 900 پروژه گردشگري با 45 درصد پيشرفت فيزيکي در کشور درحال اجرا است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي افزود: کشور ما افتخار ميزباني از امام هشتم شيعيان را دارد و با توجه به اينکه ايران در مسير جاده ابريشم قرار گرفته موقعيت ممتازي براي کشور ما ايجاد شده است.
معاون رئيس جمهور اظهار داشت: در بحث اقتصاد مقاومتي مي توانيم با تلاش جمعي و ظرفيت هاي موجود براي دستيابي به اشتغال زايي درراستاي اقتصاد مقاومتي که رهبر معظم انقلاب تاکيد کردند تهديد ها را به فرصت تبديل کنيم و در شرايط کنوني که دشمن تبليغات منفي را پيش گرفته گردشگري ابزاري مهم و زود بازده جهت تبديل تهديدها به فرصت است تا روند اقتصادي کشور تعديل پيدا کند.
وي افزود:برخي تصور مي کنند گردشگري مقوله فرهنگي است در صورتي که رهبر معظم انقلاب به مسؤولين و رياست جمهوري تاکيد کردند گردشگري علاوه بر مقوله فرهنگي يک مزيت اقتصادي است.
سلطاني فر اظهار داشت: در آستانه تدوين بودجه 94 در يک سال آينده و تدوين و تصويب برنامه 5 ساله ششم کشور هستيم که سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گرشگري اين توفيق را پيدا کرد با تلاش جمعي 4 ماه مسؤولين و کارشناسان پيشنهادات بودجه 94 را تقديم معاونت راهبردي رئيس جمهور کرده و همه يشنهادات به غير از احکام برنامه را يک سال زودتر به معاونت راهبردي رياست جمهوري ارائه داد تا منابع و امکانات به بخش هاي مختلف اختصاص يابد.
وي با اشاره به برخي مشکلات صنعت گردشگري کشور تصريح کرد: از ابتداي دولت تدبير و اميد با توجه به مشکلات صدور رواديد باتشکيل کارگروهي با وزارت امور خارجه و سفرا جهت تسهيل صدور رواديد و لغو آن در نشست هايي تشکيل شد که صدور ويزا براي براي گردشگران خارجي تسهيل شده و زمان صدور رواديد در برخي سفارت خانه ها به نصف تقليل يافته و براي اتباع 190 کشور دنيا ويزاي فرودگاهي به مدت دو هفته در فرودگاه صادر مي شود.سلطاني فر يکي ديگر چالش هاي صنعت گردشگري را موانع گمرگي عنوان کرد و گفت: امروز روند تسهيلات گمرکي براي گردشگران بهتر شده است.
وي خاطر نشان کرد: مشکلات ماليات بر تاسيسات گردشگري عليرغم برخي معافيت ها براي سرمايه گذاران، عدم بهره مندي از ظرفيت مناطق آزاد، پيچيدگي فرايند سرمايه گذاري، کم توجهي به نقش مهم سهم گردشگري در فعاليت هاي اقتصادي کشور، مشکلات حوزه بيمه سرمايه گذاري، عدم تامين زمين يا زمين با قيمت مناسب براي سرمايه گذاران، مشکلات سيستم حمل و نقل به دليل تحريم ها و کمبود قطعات لازم، و عدم پرواز مستقيم به بسياري از کشور ها از مهم ترين چالش هاي صنعت گردشگري است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن