تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799476949




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نامه ثبت ملی خانه شیخ فضل الله نوری به دست مالک رسید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نامه ثبت ملی خانه شیخ فضل الله نوری به دست مالک رسید تهران بزرگ - ایرنا - مالک خانه شیخ فضل الله نوری گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان تهران با ارسال نامه ای اعلام کرده که این بنا را به ثبت ملی خواهد رساند و ما نیز تا 9 آبان ماه می توانیم به این حکم اعتراض کنیم.


به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، خانه شیخ فضل الله نوری مجتهد و یکی از رهبران قیام تنباکو در تهران و از مدعیان مشروطه مشروعه در محله سنگلج تهران پس از پیگیری های اداره کل میراث فرهنگی استان تهران حفظ خواهد شد.
خانه شیخ فضل الله نوری سال 78 توسط موسسه خیریه صنف کفاشان در بازار تهران برای ساخت حسینیه ای مجاور بازار تهران از خانواده هادوی خریداری شد.
احمد مسجد جامعی رییس سابق شورای اسلامی شهر تهران به همراه رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران در بازدیدی که جمعه (17مردادماه) در برنامه کشف تهران خود از این بنا داشت، اعلام کرده بود که خانه شیخ فضل الله نوری، با وجود تاریخی بودن، بیشتر بافت فرسوده است، برای احیا باید این بنا تملک شده و در نهایت این بافت به عنوان یک مجموعه میراثی حفظ و نگهداری شود.
مسجدجامعی در این بازدید خواستار شده بود تا مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران برای تملک، حفظ و بازسازی خانه شیخ فضل الله نوری اقدامات لازم را انجام دهد.
رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تهران نیز در این بازدید با اشاره به مشکلاتی که برای ثبت خانه شیخ فضل الله نوری وجود دارد، افزوده بود: این امر به این معنا نیست که میراث فرهنگی قصد ثبت این خانه را نداشته بلکه میراث فرهنگی برای تهیه سند و پرونده ثبت این خانه چندین بار با شهرداری منطقه 12، مکاتبه کرده تا بتواند امکان ورود به این خانه را پیدا کند.
خسروآبادی اعلام کرده بود که میراث فرهنگی آمادگی دارد تا گامی در حوزه تملک، مرمت و احیای خانه شیخ فضل الله نوری در حوزه مشروطیت بردارد.
پس از گذشت چند ماه گویا اداره کل میراث فرهنگی استان تهران اقداماتی را برای حفظ و تبدیل این بنا به خانه شیخ فضل الله نوری انجام داده است.
منوچهر عبدالخالقی مدیر عامل موسسه خیریه صنف کفاشان در بازار تهران و مالک خانه شیخ فضل الله نوری روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان تهران با ارسال نامه ای به مالک اعلام کرده که قصد دارد این خانه را به عنوان اثر ملی ثبت کند و با حفظ مالکیت، مالک را یاری خواهد کرد تا این بنا تعمیر شده و تبدیل به خانه شیخ فضل الله نوری شود.
عبدالخالقی افزود: اداره کل میراث فرهنگی قصد خرید این ملک را ندارد و در این نامه اعلام کرده که مالک می تواند نسبت به این تصمیم اعتراض کند تا اقدامات لازم نیز در این رابطه انجام شود.
وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی در این نامه اعلام کرده که با حفظ مالکیت و حقوق مالکانه، اجازه انجام تعمیراتی در این خانه داده شده حتی بخشی از این هزینه ها نیز توسط اداره کل میراث تامین می شود.
مدیرعامل موسسه خیریه صنف کفاشان در بازار تهران بیان کرد: میراث فرهنگی هیچ بودجه ای را برای تملک این خانه در اختیار ما قرار نمی دهد و همیشه می گوید من حافظ منافع هستم و با این وجود اداره کل میراث فرهنگی استان تهران می خواهد این بنا را تبدیل به خانه شیخ فضل الله نوری کند.
عبدالخالقی با اشاره به بازدید مسجدجامعی از خانه شیخ فضل الله نوری اظهار کرد: در این بازدید مسجدجامعی در مورد خرید و فروش این خانه سخنانی را مطرح کرد و حتی پرسید که این ملک را به چه قیمتی می فروشید؟ اما اکنون با تصمیم اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، تمام حق و حقوق ما پایمال می شود و میراث فرهنگی اجازه ساخت و ساز نیز به ما نمی دهد.
وی گفت: در نامه اداره کل میراث فرهنگی استان تهران تاکید شده که مالک اجازه هیچگونه تعمیرات، تخریب، ساخت و ساز ملک را ندارد تا این خانه به عنوان اثر ملی ثبت شود حالا من می گویم که خانه خرابه را چگونه می خواهند ثبت ملی کنند؟
مالک خانه شیخ فضل الله نوری افزود: من مجبورم که به این حکم و نامه اعتراض کنم اما آیا واقعا به نتیجه ای خواهیم رسید؟اعتراض من چه تاثیری دارد؟ به ما می گویند که مستندات خود را ارایه کنید؟ من چه مستنداتی را ارایه کنم؟ مستندات من این است که از ثبت اسناد و املاک استعلام بگیرم که آیا این خانه واقعا برای شیخ فضل الله نوری است یا خیر؟
عبدالخالقی ادامه داد: اگر این خانه متعلق به شیخ فضل الله نوری باشد، دیگر نمی توانم اقدامی در این زمینه انجام دهم و توان مقابله با قانون و دولت را ندارم.
وی با بیان اینکه خانه شیخ فضل الله نوری با همکاری اعضای صنف کفاشان بازار تهران از خانواده هادوی با هدف ایجاد حسینیه خریداری شده، اظهار کرد: سند این خانه به نام موسسه خیریه صنف کفاشان بازار تهران است و قصد داریم این بنا را تبدیل به حسینیه کنیم.
مدیرعامل موسسه خیریه صنف کفاشان در بازار تهران تاکید کرد: بر اساس فتوای آیت الله سیستانی و آیت الله وحید خراسانی، امکان تغییر کاربری خانه شیخ فضل الله نوری به واحد تجاری یا حتی فروش آن وجود ندارد و ما تا 9آبان ماه فرصت داریم مستندات مربوط به این خانه را جمع آوری و نسبت به رای و تصمیم اداره کل میراث فرهنگی استان تهران اعتراض کنیم.
تهرام/7245//1348


26/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن