تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804885990




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایجاد زنجیره تولید محصولات کشاورزی ، واسطه ها را حذف می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ایجاد زنجیره تولید محصولات کشاورزی ، واسطه ها را حذف می کند ساری-ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به وجود زنجیره کامل تولید مرغ در استان ، گفت: ایجاد زنجیره تولید محصولات کشاورزی ، واسطه ها را از مسیر تولید تا مصرف حذف می کند.


" دلاور حیدر پور " روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ظرفیت تولید مرغ در مازندران را تا 300 هزار تن در سال اعلام کرد و افزود : به دلیل نبود بازار و بالا بودن هزینه تولید ، هم اکنون تنها حدود 210 هزار تن از این ظرفیت فعال است.
وی سیاست اصلی جهاد کشاورزی را ایجاد زنجیره تولید برای تمامی محصولات کشاورزی دانست و گفت : در تولید مرغ هفت زنجیره کامل از تولید جوجه یکروزه ، تولید خوراک دان ، کارخانه دان ، کشتارگاه ، بسته بندی و عرضه به بازار گوشت مرغ به وجود آمده است.
حیدرپور با اشاره به اینکه ارزش افزوده تولیدات مرغ در زنجیره تولید به تولید کنندگان بر می گردد و واسطه را حذف می کند ، افزود : در زنجیره تولید مصرف کنندگان نیز سود می برند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه هنوز توجه و اختصاص منابع به توسعه زیر ساخت های کشاورزی استان کم رنگ است، گفت: محصولات کشاورزی مازندران 10 درصد ارزش افزوده کشاورزی کشور ، 23 درصد تولید ناخالص و 20 درصد اشتغال استان را دارد.
وی با تاکید بر این نکته که با آرمان های تولیدات محصولات کشاورزی مازندران فاصله داریم، افزود : ساختار و زیر بنای تولید در استان باید توسعه بیابد اما در حال حاضر سرعت آن کند است.
حیدرپور عدم سرمایه گذاری درزیر ساخت ها و ساختار موجود بخش کشاورزی مازندران را مشکل اساسی دانست و گفت : تصمیم گیران استان باید سهم بیشتری را از منابع استانی به بخش کشاورزی اختصاص بدهند.
وی سهم بخش کشاورزی مازندران را از بودجه استانی اندک ارزیابی کرد و افزود : به رغم اینکه استاندار و معاون برنامه ریزی آن از نیروهای وزارت جهاد کشاورزی هستد ، اما هنوز با توجه به اهمیت و اثر گذاری تولیدات محصولات کشاورزی در رونق اقتصادی ، بودجه قابل توجهی به بخش کشاورزی تخصیص داده نشده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه 90 درصد مواد اولیه صنایع غذایی کشور و مازندران از بخش کشاورزی تامین می شود ، گفت: ارزش افزوده بخش کشاورزی نیز بالا است.
وی به مشکلات تولید کنندگان شیر و تعطیلی چندین واحد گاوداری در مازندران اشاره کرد و افزود : به دلیل کمبود شیر به عنوان ماده اولیه صنایع لبنی ، این واحدها با کمترین ظرفیت فعال هستند.
حیدرپور نیاز اسمی روزانه صنایع لبنی مازندران به شیر خام را پنج هزار تن اعلام کرد و بیان داشت : صادرات محصولات کشاورزی از جمله گل و گیاه ، مرغ و فرآورده های لبنی باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به فضای اقتصادی ایجاد شده برای ورود به بازار روسیه اشاره کرد و گف ت: با رایزنی و تلاش ویز جهاد کشاورزی ایران با وزیر کشاورزی روسیه ، زمینه برای صادرات محصولات کشاورزی کشور بویژه مرغ ، گل و گیاه و مرکبات و کیوی مازندران فراهم شده است.
وی ادامه داد : دولت پیش بینی یارانه صادراتی به ازی هر کیلو مرغ تا 500تومان را نیز کرده است.
مازندران با تولید حدود هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی نقش مهمی در امنیت غذایی کشور و رونق اقتصادی استان دارد.ک/3
2585/1654


26/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن