تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798754261




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نکاتی که باید برای چیدمان وسایل خانه در فصل سرد سال بدانید


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: نکاتی که باید برای چیدمان وسایل خانه در فصل سرد سال بدانید
علاوه بر وسایل گرمایشی برای افزایش دمای فضای داخلی خانه، از رنگ‌های گرم کمک بگیرید. دیوارهای اتاق را با چند تابلوی رنگی در اندازه‌های مختلف تزیین کنید. می‌توانید برای اضافه شدن رنگ‌های گرم به خانه‌تان و گرم کردن محیط آن از کوسن‌های رنگی هم کمک بگیرید.
به گزارش نامه نیوز، زمستان که از راه می‌رسد، سردی هوا نوعی رخوت را به خانه‌ها می‌آورد، اما می‌توان با تدابیری کم هزینه در هوای سرد چهارمین فصل سال، محیط خانه را گرم و دلنشین کرد. می‌پرسید چگونه؟ اگر کمی تامل کنید درباره راهکارهایی که با استفاده از آنها می‌توانید این کار را انجام دهید توضیح خواهم داد.

1 باید علاوه بر وسایل گرمایشی برای افزایش دمای فضای داخلی خانه، از رنگ‌های گرم کمک بگیرید. دیوارهای اتاق را با چند تابلوی رنگی در اندازه‌های مختلف تزیین کنید. می‌توانید برای اضافه شدن رنگ‌های گرم به خانه‌تان و گرم کردن محیط آن از کوسن‌های رنگی هم کمک بگیرید، به ویژه اگر مبلمان شما به رنگ سبز، آبی، خاکستری، گرم یا سایر رنگ‌های سرد و خنثی است. با این کار هم مبلمانتان زیبا‌تر به نظر می‌رسد و هم احساس خوبی هنگام نشستن در روی آنها خواهید داشت.

انداختن رومیزی‌هایی به رنگ گرم یا قلاب بافی‌های قهوه‌ای، نارنجی یا طلایی رنگ، روی میز‌ها یا بخش‌هایی از کاناپه و صندلی‌ها هم می‌تواند موجب شود تا حس سردی هوا از خانه شما بیرون رفته و گرمای آن بیشتر شود. توجه داشته باشید برای این کار باید از رنگ‌هایی که به رنگ آتش نزدیک‌تر هستند استفاده کنید زیرا انرژی و گرمای بیشتر در محیط ایجاد می‌کنند. همانطور که پیش‌تر گفته شد، زرد، طلایی، نارنجی و قرمز رنگ‌هایی هستند که به شما توصیه می‌کنم.

 2  کف پوش‌ها خواهد بود، می‌توانید از کف پوش‌هایی که پرزدار هستند مانند گبه، گلیم‌ها و قالیچه‌هایی که رنگ‌های گرم دارند، کمک بگیرید. با این تدبیر آرایه(دکور) خانه‌تان تغییر خواهد کرد. این اقدام موجب بهتر شدن روحیه‌تان نیز خواهد شد.

3 حالا نوبت پرده‌هاست، این روز‌ها رنگ پرده‌های بیشتر خانه‌ها روشن است. برای گرم شدن محیط اتاق از پرده یا والان‌هایی که ضخامت بیشتر دارند و رنگشان نیز گرم است کمک بگیرید. اگر در اتاق نشیمنتان شومینه یا بخاری قرار دارد، پیشنهاد دیگری هم برای شما دارم، اینکه از وسایل و اشیای تزیینی مانند مجسمه‌های رنگی، کنده‌های چوبی، گلدان‌هایی در اندازه دلخواه، بشقاب‌های نقاشی شده، شمع‌هایی به رنگ‌‌های سرخابی، نارنجی، قرمز و... کمک بگیرید.

این ایده می‌تواند به صمیمی شدن فضای خانه نیز کمک کند. دیگر اینکه کاناپه را مقابل شومینه قرار دهید و سایر صندلی‌ها را در اطراف آن بچینید، البته اگر با این چیدمان موافق نیستید، قرار دادن صندلی‌ها در دو سوی شومینه یا بخاری البته با فاصله‌ای کمتر نیز کاربرد دارد. در هر صورت با نزدیک کردن اجزای مبلمان خانه می‌توانید فضای نشیمن را شلوغ‌تر و گرم‌‌تر همچنین صمیمانه‌تر کنید.

 4 اگر تاکنون از گیاهان آپارتمانی استفاده نکرده‌اید، بهتر است سراغ گیاهان مقاوم‌تر بروید. گیاهانی را انتخاب کنید که نسبت به تغییرات محیط خود مقاو‌متر بوده و از حساسیت کمتری برخوردارند. البته فراموش نکنید که آنها را در مجاورت وسایل گرمایشی قرار ندهید تا دمای هوا در این بخش‌های خانه آنها را آزار ندهد.  

امروزه مساحت خانه‌ها تا حد زیادی کم شده‌است به‌طوری که بیشتر خانه‌ها کوچک هستند، بنابراین ممکن است برخی از افراد فضای کافی برای قرار دادن گیاهان نداشته باشند، در چنین حالتی بهتر است از گلدان‌هایی استفاده شود که قابلیت نصب روی دیوار یا سقف را دارند یا در بخشی از اتاق گلدانی با گیاهان رونده قرار داده شود. ویژگی دیگری که استفاده از گیاهان در خانه دارد این است که خشکی هوا را که به دلیل فعالیت سامانه‌های گرمایشی ایجاد شده است، کاهش می‌دهد.

5  افزایش نور خانه نیز ایده دیگری است که می‌توان از آن بهره برد، افزایش منابع نور مصنوعی می‌تواند محیط را روشن‌تر کند. توجه داشته باشید که اگر شاخه‌های نورافشان(لوستر)های شما رو به بالاست این امر موجب می‌شود که نور کمتری در فضای اتاق منتشر شود، بنابراین استفاده از دیوارکوب‌ها یا نصب نورافشان‌هایی با شاخه‌های رو به بالا میزان روشنایی را بیشتر خواهد کرد.

 از آنجا که نور کم در زمستان تا حدی تاثیر روانی نیز بر افراد دارد و‌ گاه موجب افسردگی می‌شود درصورتی که تمایل به تغییر منابع روشنایی خانه ندارید، بهتر است از اتاق‌های جنوبی خانه یا بخش‌هایی که نور بیشتری دارند، برای نشست و برخاست روزانه استفاده کنید و پرده‌ها را در طول روز کنار بزنید تا نور طبیعی به داخل خانه راه یابد.

6 تا به اینجا بیشتر به مواردی اشاره شد که مربوط به فضای اتاق نشیمن بود. اما خانه دارای فضاهای دیگری از جمله اتاق خواب و آشپزخانه نیز است که باید برای آنها نیز فکری کرد. می‌توانید از ملحفه‌هایی که رنگ گرم دارند در اتاق خواب خود استفاده کنید. افزودن وسایل خانه در اندازه‌های دلخواه با رنگ‌های گرم نیز ایده دیگری است که به شما توصیه می‌شود.

 بستن منافذی که سرما از طریق آن وارد خانه می‌شود به ویژه در اتاق‌های خواب نیز موضوع دیگری است که باید به آن توجه داشت، به ویژه در اتاق خواب کودکان برای اینکه احتمال سرماخوردگی آنان را نیز کاهش خواهد داد. قرار دادن سبدی پر از عروسک‌های بافتنی یا کاموا در اتاق‌های خواب حتی نشیمن هم راهکار دیگری است که توصیه می‌شود. جابه‌جا کردن و قرار دادن تختخواب‌ها در فاصله‌ای نزدیک‌تر به منابع گرمایشی و در مکان‌های دور‌تر از پنجره هم کاربرد دارد، البته رعایت نکات ایمنی هم از جمله مواردی است که باید به آن توجه کرد.

7 در فضای آشپزخانه نیز بهتر است از برچسب‌هایی با رنگ‌های گرم بهره ببرید، می‌توانید این برچسب‌ها را روی در یخچال، کابینت‌ها یا دیوار‌ها حتی وسایل دیگری که در این محدوده از خانه قرار دارند، بچسبانید. خریداری و قرار دادن صندلی‌های رنگی و رومیزی با رنگ گرم همچنین وسایلی مانند نمکدان و ظروف رنگی نیز کاربرد دارد.



منبع: باشگاه خبرنگاران


۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن