تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820307230




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس جمهور چین خواستار فقر زدایی در این کشور شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رئیس جمهور چین خواستار فقر زدایی در این کشور شد پکن - ایرنا - «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در سخنانی ویدیویی که به طور همزمان و زنده در نقاط مختلف کشور پخش شد، بر علیه مبارزه با فقر در این کشور اعلان جنگ داد.


به گزارش ایرنا، رئیس جمهور چین در سخنان خود که از طریق ویدئو کنفرانس و با دستور کار "حمایت جامعه از قشر فرودست" انجام می شد، دستور العمل ویژه ای را صادر کرد که بر اساس آن علاوه بر حمایت از اقشار فقیر جامعه، پدیده فقر و تنگدستی نیز باید هر چه سریعتر ریشه کن شود.
وی ضمن نام نهادن روز هفدهم اکتبر به عنوان "روز ملی حمایت از فرودستان" در چین، از همه مسوولان اجرایی کشور خواست ضمن به رسمیت شناختن واقعیتی به نام فقر در کشور، شناسایی ریشه ای دو مفهوم "فقر جمعی" و "فقر فردی" را در دستور کار خود قرار دهند.
رئیس حزب کمونیست چین با تاکید بر لزوم مبارزه اصولی با چنین پدیده ای تصریح کرد: باید برنامه های فقرزدایی در جامعه هر چه سریعتر عملیاتی شود که بدون شک در این مسیر دشوار، مجموع سنت ها و آداب و رسوم اخلاقی و کهن کشور به کمک ما خواهند آمد.
این مقام ارشد کشور چین در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر پیگیری اهداف آموزشی و پرورشی بر مبنای ارزش های اعتقادی کشور، تصریح کرد که باید از تمامی ظرفیت های جامعه برای تحقق این هدف مهم بهره برد و تنها با بسیج عمومی است که می توان به ریشه کن شدن این معضل اجتماعی باور داشت.
بهبود چشمگیر شرایط اقتصادی چین طی سال های اخیر که به ثروتمند شدن بخش قابل توجهی از مردم این کشور و تغییر محسوس وضعیت زندگی آنها منجر شده، علاوه بر ایجاد شرایط رشد و توسعه جمعی؛ در مواردی باعث بروز گسست های اجتماعی حاصل از اختلافات طبقاتی در میان اقشار مختلف جامعه شده است.
بر این اساس معضل فقیرتر شدن فقرا و ثروتمند تر شدن ثروتمندان در چین در جریان گردش چرخ های صنعت و توسعه این کشور، مقامات چینی را به بررسی راهکارهای عملی مبارزه با فقر به عنوان عاملی مشکل ساز برای کشورشان واداشته است.
چین با در اختیار داشتن 122 نفر از میلیاردرهای جهان دارای رکوردی قابل توجه است اما اختلاف طبقاتی، این روزها در چین بیداد می کند.
«ژنگ ونکایی» معاون وزیر خارجه چین پیشتر با تایید اینکه 82 میلیون نفر در کشور زیر خط فقر زندگی می کنند، گفت: چنانچه استانداردهای بین المللی را معیار تعیین این موضوع قرار دهیم، شمار این افراد به بیش از 200 میلیون نفر خواهد رسید.
به گفته وی، این تعداد از مردم علاوه بر درآمد پایین و کمتر از یک دلار در روز، از شرایط نامناسبی هم برخوردارند.
سرانه تولید ناخالص داخلی چین براساس گزارش نشریه گلوبال تایمز، با یک میلیارد و 360 میلیون نفر جمعیت تنها شش هزار و 767 دلار در سال گذشته بود که کمتر از 13 درصد سرانه تولید ناخالص داخلی آمریکاست.
براساس گزارش های منتشر شده، سال گذشته بیش از 82 میلیون نفر از مردم چین از درآمد روزانه کمتر از یک دلار برخوردار بودند که براساس تعریف بانک جهانی کسانی که درآمد روزانه آنان یک دلار و 25 سنت باشد، زندگی زیر خط فقر را تجربه می کنند.
آساق ** 1597 **1583


25/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن