تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799615036




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موزه هنرهای معاصر به تسخیر نوسنت‌گرایان درآمد/ نمایشگاهی مردانه در دستان یک زن


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی
موزه هنرهای معاصر به تسخیر نوسنت‌گرایان درآمد/ نمایشگاهی مردانه در دستان یک زن
موزه هنرهای معاصر تهران شامگاه پنجشنبه 24 مهرماه در اختیار نمایشگاه بزرگی با عنوان «نوسنت گرایی در هنر معاصر ایران» قرار گرفت، نمایشگاهی که به گفته مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد 70 سال هنر معاصر ایران را روایت می‌کند.



به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه «نوسنت‌گرایی در هنر معاصر ایران» که شامل 170 اثر از 84 هنرمند معاصر ایران است، شامگاه پنجشنبه 24 مهرماه با حضور جمعی از هنرمندان شاخه های مختلف هنرهای تجسمی در موزه هنرهای معاصر تهران گشایش یافت.
 
مجید ملانوروزی مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: سنت موضوعی است که حتی کشورهای غربی نیز نسبت به آن توجه داشته اند. حتی آمریکا که سردمدار هنر مفهومی دنیاست به موضوع سنت توجه نشان داده است و به همان نسبت هنر کشورهای دارای سابقه تاریخی نظیر ایران، ایتالیا و یونان به شکل خودآگاه و یا ناخودآگاه پاسخی به این هنر جهانی داشته است.
 



 
وی افزود: هنرمندان ایران نیز در آثارشان با خوانشی معاصر، سنت های خود را در آثارشان حفظ کرده و با آن در  عرصه جهانی حاضر شده اند.
 
رییس موزه هنرهای معاصر تهران با بیان این که آماده سازی چنین نمایشگاهی حدود 2 تا 3 سال زمان نیاز دارد، یادآور شد: در هر یک از موزه های جهان اگر قرار بود چنین نمایشگاهی برپا شود، باید سه تا چهار سال زمان صرف آن می شد اما تمام تلاش ما این بود که در طول سه چهار ماه با فرصت اندکی که در اختیار داشتیم این نمایشگاه را برپا کنیم که اگر چه کارها شتابزده انجام شد اما این نمایشگاه در مجموع می تواند روایتگر ایده اصلی ما باشد.
 
ملانوروزی به دبیر این نمایشگاه هم اشاره ای کرد و ادامه داد: دبیری این نمایشگاه را فرناز محمدی بر عهده دارد که در واقع یکی از مردانه ترین نمایشگاه های ماست و این سابقه خوبی برای همه بانوانی است که در عرصه هنر معاصر ایران فعالیت دارند و  پیشکسوت آنها نیز لیلی گلستان است که در 50 سال اخیر توانسته گالری خود را با همان نگاه فرهنگی حفظ کند، بنابراین این نمایشگاه اعتباری برای حضور بانوان در عرصه هنر ایران است.



 
ملانوروزی درباره محتوای نمایشگاه نوسنت گرایی در هنر معاصر ایران هم توضیح داد: این نمایشگاه روایت 70 سال هنر معاصر ایران با خوانشی مدرن و آوانگارد است که سلایق مختلف هنر قومی را نیز در خود دارد.
 
وی افزود: همیشه بخشی از تاریخ هنر ما به آثار سنت گرا انتقادهایی داشته است در حالی که این هنرمندان از فرم های سنت برای آثارشان بهره می گرفتند اما در مجموع قصد ما از برپایی این نمایشگاه ارزشگذاری این آثار نیست بلکه نگاهی است که هنرمندان معاصر ما در آثارشان دارند و خاطرات قومی خود را در قالب ماده، فرم، رنگ و .. به کار گرفته‌اند تا جنبه هایی از تاریخ قومی این سرزمین را در کنار تاریخ و تمدن چند هزارساله آن به نمایش بگذارند و دیدن این مجموعه آثار می تواند بسیار ارزشمند باشد.
 
محمدابراهیم جعفری هنرمند نقاش نیز سخنان کوتاهی ارائه کرد و گفت: درباره بسیاری از آثار هنرمندان گفته می شود که از موضوعی الهام گرفته است، الهام هر چه باشد از نمی دانم دائم است و امیدوارم که خداوند ما را به این نمی دانم دائم برساند.
 



 
او با خواندن شعری تأکید کرد: قبل از این که چیزی وجود داشته باشد باید خود را به آن مشغول کنیم و بسیاری از آثار این نمایشگاه نیز این گونه پدید آمده است.
 
فرناز محمدی دبیر این نمایشگاه در سخنان خود درباره این نمایشگاه توضیح داد: این نمایشگاه رویکردهای متفاوت به سنت از دریچه نگاه هنرمندان معاصر ایران از دهه 20 به بعد را به نمایش می گذارد و در بخش هایی از این نمایشگاه نیز بیانیه هایی وجود دارد که بخش تحلیلی نمایشگاه را تشکیل می دهد.
 
او با اشاره به همکاری حمید کشمیرشکن در برپایی این نمایشگاه متذکر شد: این رویداد تاریخی را در کنار آقای کشمیرشکن به سرانجام رساندم، نمایشگاهی که شاید کار گردآوری آثار آن حدود 2 سال زمان نیاز داشت تا به نتیجه برسد اما با همکاری ایشان توانستیم در طول یک فصل این آثار را گردآوری کنیم.
 
دبیر نمایشگاه «نوسنت گرایی در هنر معاصر ایران» در پایان خاطرنشان کرد: من این نمایشگاه را بر اساس آن چه بلد بودم برگزار کرده ام و امیدوارم که نمره قبولی از بازدیدکنندگان بگیرم.
 
در پایان این مراسم، نمایشگاه «نوسنت گرایی در هنر معاصر ایران» گشایش یافت و حاضران در مراسم از این نمایشگاه بازدید کردند.
 
نصرالله افجه ای، علی اکبر صادقی، حسین محجوبی، صداقت جباری، خسرو سینایی، گیزلا وارگا سینایی، لیلی گلستان، احمد نادعلیان، کوروش گلناری، قباد شیوا، محمد فرنود، پیمان هوشمندزاده، منیژه آرمین، جواد مجابی، عباس مشهدی زاده، رضا بانگیز، عباس سجادی و ... در مراسم حضور داشتند.



 
در این نمایشگاه که در تمامی گالری های موزه هنرهای معاصر تهران برپا شده  است، 170 اثر از 84 هنرمند معاصر ایران به نمایش گذاشته شده است که این آثار از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران و مجموعه های خصوصی هنرمندان و مجموعه داران گردآوری شده است.
 
در این نمایشگاه آثار محمود جوادی پور، جلیل ضیاپور، احمد اسفندیاری، حسین کاظمی، منوچهر شیبانی، ابوالقاسم سعیدی، حسین زنده رودی، فرامرز پیلارام، پرویز تناولی، منصور قندریز، مسعود عربشاهی، ناصر اویسی، صادق تبریزی، علی اکبر معصومی، حسین محجوبی، ژازه طباطبایی، رضا مافی، محمد احصایی، نصرالله افجه ای،جلیل رسولی، منصوره حسینی، مارکو گریگوریان، منیر فرمانفرماییان، پرویز کلانتری، محمدابراهیم جعفری، حامد صدر ارحامی، غلامحسین نامی، جعفر روحبخش، آیدین آغداشلو، علی اکبر صادقی، هانیبال الخاص، اصغر محمدی ،رحیم ناژفر، رضا بانگیز، محمدعلی ترقی جاه، پروانه اعتمادی، شهلا حبیبی، گیزلا سینایی، فرح اصولی، فرهاد مشیری، مصطفی گودرزی ،ناصر پلنگی، کاظم چلیپا، حبیب الله صادقی، عباس کیارستمی، ضیاالدین امامی ،همایون سلیمی، مهدی حسینی، بهروز مسلمیان، فرشید مثقالی، ایرج اسکندری، بهمن جلالی، خسرو خسروی ، بهنام کامرانی، جمشید حقیقت شناس،احمد نادعلیان، رضوان صادق زاده، آنه محمدتاتاری، فریدون مام بیگی، صداقت جباری، صادق تیرافکن ،کامبیز صبری، محمد معمارزاده، علیرضا آستانه، سروش میلانی زاده، گلناز فتحی، سمیرا علیخانزاده، قدرت الله عاقلی، مهدی مقیم نژاد، جلال سپهر، جمشید بایرامی، نازگل انصاری نیا، پرهام تقی اف، مهدی نبوی، رکسانا منوچهری، کوروش گلناری ،بابک کاظمی، لادن بروجردی، مهرداد افسری،شهریار احمدی ،وحید چمانی، حامد رشتیان، سهند حسامیان و مصطفی چوبتراش به نمایش درآمده است.
 
این نمایشگاه تا دی ماه 93 در این موزه برپاست.



۱۳۹۳/۷/۲۵ - ۱۰:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن