تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دل است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805630481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زندگی استاد قرآن از نگاه یک قاری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: زندگی استاد قرآن از نگاه یک قاری تهران - ایرنا - یک قاری قرآن یکی از ویژگی های زنده یاد ابراهیم پورفرزیب (مولایی) استاد پیشکسوت قرآن را اعتقاد ویژه وی به قرآن و عترت دانست و گفت: استاد مولایی در جلسات قرآنی خود همیشه مدح و منقبت و همچنین مراثی و مصایب پیامبر و ائمه معصومین(ع) را بیان می کرد.


سید عباس میرداماد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا افزود: مصداق واقعی حسن عاقبت را می توان در زندگی استاد مولایی دید. چون وی 87 سال عمر با برکت و با عزت داشت.
استاد مولایی به عنوان استاد الاساتید قرآن و اکبرالقراء ایران از مدتی پیش به دلیل بیماری در بیمارستان مهر تهران بستری بود و تحت مراقبت های پزشکی در منزل به سر می برد که روز گذشته 21 مهرماه جاری در سن 86 سالگی به دیار باقی شتافت.
میرداماد با بیان این که بیش از 40 سال در محضر این استاد قرآن بوده، افزود: بنده از 9 سالگی محضر استاد مولایی را درک کردم و درحدود 40 سال افتخار شاگردی وی را داشتم و در این مدت به جز سلامت روح، سلامت نفس، تزکیه اعمال و باورهای ذاتی به قرآن از وی سراغ ندارم.
میرداماد همچنین از مولایی به عنوان مصداق واقعی عامل به قرآن یاد کرد و افزود: آنچه که هر مسلمانی از یک استاد قرآن و حامل کتاب الهی توقع دارد، در استاد مولایی متجلی بود و در طول این سال ها که در محضر این استاد بودم، یک کلمه غیبت از وی نشنیدم و حتی یک سوء ظن نسبت به کسی از وی ندیدم.
این استاد قرائت قرآن همچنین درباره رفتار مدیریتی استاد مولایی در جلسات قرآنی خود گفت: وی هیچگاه در جلسات خود میان شاگردان دائمی و میهمانان تفاوتی قائل نبود و به همه افراد احترام می گذاشت.
وی افزود: استاد مولایی از ابتدای صبح که جلسه آغاز می شد تا ساعت ها به طور پیوسته پشت رحل می نشست و جلسه را اداره می کرد.
میرداماد در ادامه گفت: با توجه به این که استاد مولایی تحصیلات دانشگاهی داشت و جزو اولین دانشجویان دانشگاه تهران در حوزه ادبیات فارسی بود، همین موضوع سبب می شد تا در ادبیات عرب و علوم قرآنی مطالعه داشته باشد ولی این استاد قرآن استعداد فوق العاده ای در حوزه فهم از قرآن داشت و کتاب تهذیب وی در باب آیات قرآنی بسیار شیوا و بلیغ است.
وی تاکید کرد: جامعه قرآنی شخصیتی را از دست داد که فقدان این شخصیت قرآنی شاید تا مدت ها جامعه را سوگوار کرده باشد و بعید است به این زودی ها شاهد ظهور فردی همچون وی در جامعه قرآنی باشیم. اگرچه برخی از شاگردان وی جایگاه ممتازی را در استادی دارند.
به گزارش ایرنا از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراسم تشییع پیکر این پیشکسوت قرآنی ساعت 9 صبح فردا (جمعه) 25 مهر از مقابل صندوق قرض الحسنه نیکان، واقع در خیابان شریعتی، پایین تر از حسینیه ارشاد، نبش بزرگراه شهید همت برگزار می شود و براساس وصیت آن مرحوم در آرامگاه خانوادگی وی در قطعه 2 بهشت زهرا(س) دفن خواهد شد.
همچنین مراسم ختم آن استاد فقید در روز یکشنبه 27 مهرماه از ساعت 16 تا 17 در مسجد حجت بن الحسن عسکری(عج) واقع در خیابان سهروردی برگزار می شود.
فراهنگ**1003**


25/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن