تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814583723




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احساس آرامش ثمره 30 سال مجاهدتهای خاموش


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: احساس آرامش ثمره 30 سال مجاهدتهای خاموش آرامش و امنیت موجودی که هم اینک قشرهای مختلف جامعه احساس می کنند، ثمره 30 سال مجاهدتهای خاموش سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروهای مخلص و با ایمان دستگاههای امنیتی، اطلاعاتی، نظامی، انتظامی و قضایی با همکاری و تعامل خوب مردم است.


به گزارش ایرنا، حاصل انجام ماموریت های سخت و پیچیده عزیزان پرتلاش در وزارت اطلاعات، فراهم آمدن فضای امن در کشور است و ایران اسلامی را به جزیره ای امن و آرام در اقیانوس پرتلاطم جهانی تبدیل کرده است.
به فضل پروردگار و مجاهدتهای فرزندان جان برکف ملت فضایی در کشور فراهم آمده که مردم ما در کمال آرامش به کار و زندگی خود مشغولند و به راحتی نفس می کشند، راحت صحبت می کنند و راحت به کارهایشان می رسند و خوشبختانه در زندگی مردم نگرانی و تشویش جایگاهی ندارد.
اقتدار اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران در ایجاد امنیت پایدار مردمی در جامعه و نیز خنثی سازی تهدیدات و توطئه های جبهه دشمن که از مسیر هماهنگی و تعامل مطلوب بین جامعه اطلاعاتی و نهادهای امنیتی کشور و مشارکت همه جانبه مردم و به مدد رهنمودهای مقام عظمای ولایت و رهبری امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) حاصل شده است؛ امنیت زنده و هوشمند را به واقعیت انکارناپذیر امروز جامعه ما تبدیل نموده و این واقعیت بدون تردید می تواند پشتوانه بزرگ توسعه پایدار و هدفمند میهن اسلامی باشد.
مجاهدان و تلاشگران این وزارتخانه، سنگربانان گمنامی هستند که در سنگر دفاع از انقلاب و ارزشهای اسلامی بی نام و نشان مشغول فعالیت و خدمت هستند.

بدون تردید؛ نقش سربازان گمنام امام زمان(عج)، نه تنها کمتر از مجاهدت ها و دلاوری های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نیست چه بسا سخت تر و مشکل تر نیز است زیرا در آن جبهه دشمن، رو به رو و مشخص بود اما اکنون دشمن در هر لباسی در تلاش برای ضربه زدن به نظام است و در این میان چشمان تیزبین مجاهدان گمنام با تاسی از ولی امر خود که فرمودند دشمن شناس باشید، به خوبی دشمن را از دوست تشخیص داده و بسیاری از دسیسه های آنان را خنثی کرده اند.
مجاهدتهای خاموش سربازان گمنام امام زمان (عج)، مایه عزت و سربلندی برای اسلام و کشور است. تمام آرامش هایی که در جامعه وجود دارند، نتیجه همین مجاهدتهای خاموش است که صادقانه و بدون غرض اهداف متعالی نظام اسلامی و مکتب نجات بخش اسلام ناب محمدی (ص) را در سایه حمایتهای رهبری دنبال می کنند.
اگر خدمات، تلاشها و برنامه ریزیهای دستگاههای اطلاعاتی، امنیتی، نظامی، انتظامی و قضایی نبود دشمنانی که تمام تلاش و سعی خود را برای شکستن انقلاب و نظام و ملت بکار گرفته اند، به اهداف شوم خود می رسیدند.
این گونه است که نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان می گوید: وزارت اطلاعات از مهمترین و حیاتی ترین تشکیلات نظام جمهوری اسلامی است و کار این وزارت خانه در مسیر قرآن و اسلام است.
به گفته استاندار سیستان و بلوچستان، بدون شک ملت متحد ایران و سرویس ها و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور با پشتیبانی و همکاری نزدیک همین ملت مقتدرانه از امنیت و آرامش جامعه حفاظت می کنند و اجازه نفوذ به داخل کشور را به هیچ کس نمی دهند. کار اطلاعاتی در کشور ما که مردم محور هستند، برای تامین رفاه و آسایش مردم و برقرای نظم و امنیت در جامعه بوده و مهمترین منبع اطلاعاتی وزارت اطلاعات نیز خود مردم به شمار می آیند؛ به همین سبب این نهاد مردمی همواره در کارش موفق عمل کرده است.

وزارتخانه اطلاعات طی 30 سال خدمت و فداکاری، عملکرد و اقتداری از خود نشان داده که سازمان های اطلاعاتی مشهور دنیا در حیرت فرو رفته اند. وزارت اطلاعات اینک در سی ام سالگرد تاسیس و سی و پنج سالگی نظام جمهوری اسلامی، در کنار سایر نهادها و سازمان های انتظامی و نظامی کشور امنیتی پایدار و خلل ناپذیر را به وجود آورده که برای بسیاری از کشورهای همسایه و پیرامونی غبطه آور بوده و برای آنان بعنوان یک شاخص و الگو محسوب می شود.
در شرایطی که پیرامون کشورمان در جنگ و ناامنی و ترور غوطه ور بوده و کمتر کسی در این مناطق اطمینان دارد شب سالم به خانه بر می گردد، مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی در سلامت و آرامش و امنیت کامل به سر می برند که این مهم، مرهون نیروهای مخلص، متعهد و هوشیار این سرزمین پهناور و ملت ارزشی آن بوده که جان خود را بر کف گرفته اند تا آرامش را به هموطنان هدیه کنند.
براستی این نیروهای ارزشی و وفادار به اسلام و کشور، تضمین کننده سلامت در دستگاه اداره کشور، کمک کننده به توسعه و پیشرفت مملکت، تامین کننده امنیت در جامعه، حافظ و پاسدار منافع ملی محسوب می گردند. حراست از منافع ملی و ارزش های مقدس نظام و انقلاب، صیانت از انسجام اجتماعی و سیاسی کشور، شناسایی گروهک های معاند و تروریستی، جریان های سودجو، انحرافی و فرقه ای وابسته به بیگانه و مقابله قاطع و به هنگام با آنان و نیز نفوذ و ضربه زدن به شبکه ها و سیستم های امنیتی اردوگاه دشمن از جمله اقدامات مباهات آفرین وزارت اطلاعات است که ضمن جلب رضایتمندی امام و امت اسلامی، اعتراف دشمنان نسبت به ظرفیت و توان تهاجمی بالای فرزندان ملت ایران در این وزارتخانه را در پی داشته است.
وزارت اطلاعات همچون سالهای گذشته که برای تحقق شعارها و فرمایشات رهبری گامهای بلندی برداشته است در سالی که از سوی ولی امر مسلمین به سال اقتصاد و فرهنگ مزین شده بخوبی توانسته ضمن تبیین اقتصاد مقاومتی و مولفه های فرهنگی آن، جریان اقتصادی کشور را با شاخص های عدالت و همگرایی بسنجد و تحلیل و هدایت کند.

اگر جنگ اقتصادی دشمن از سوی مسوولان و مردم به طور صحیح درک نشده باشد و اقتصادمقاومتی صرفا معطوف به رشد مادی، رفاه و بالا رفتن قدرت مادی همچون کشورهای ژاپن و چین فرض گردد، مفهوم اقتصاد مقاومتی از معنای اصلی تهی می ماند اما ملت فهیم ایران با درک صحیح اقتصاد مقاومتی برای تحقق آن تا مرز شهادت پیش می رود.

در استراتژی جمهوری اسلامی، ایستادگی و مقاومت اقتصادی مهم ترین راهبرد دفاع از سنگر انقلاب اسلامی است.

وزرات اطلاعات با پایش، رصد و تجزیه و تحلیل و در نهایت القای رویکرد جدید به مدیران اقتصادی دولتی و حتی بخش خصوصی موجب تغییر رفتار و هدایت آنها در تحقق اقتصاد مقاومتی شده است.خوشبختانه بر حسب وظایف محوله وزارت اطلاعات در عرصه ایجاد امنیت اقتصادی عملکردی موفق از خود ارائه داده و تا به حال به همت عزیزان سخت کوش در این نهاد هرجا ناامنی برای سرمایه گذاری بوده بر طرف شده و برای فعالان اقتصادی امنیت خاطر فراهم آمده است.
در حوزه ایجاد امنیت سرمایه گذاری داخلی و خارجی وزارت اطلاعات تاکنون تلاش های زیادی انجام داده و همچنان این مسیر را با قوت ادامه می دهد. هم اکنون مهم ترین اولویت کاری وزارت اطلاعات، تعمیق اقدامات اطلاعاتی در حوزه های داخلی و خارجی و توجه به ماموریت های ذاتی واجا، تقویت نیروی انسانی و افزایش سطح آگاهی کارکنان واجا متناسب با شرایط روز و آینده، مقابله جدی با هرگونه توطئه و اقدام دشمن و همچنین افزایش تولید فرآورده های تحلیلی و توصیفی در خصوص موضوعات امنیتی و اطلاعاتی است.
در خاتمه باید گفت؛ پیروی کامل از ولایت فقیه و حمایت عملی از رهنمودهای مقام معظم رهبری، حفظ هوشیاری مردم در مقابل توطئه های دشمن و حفظ وحدت، توجه به همبستگی و انسجام ملی از سوی آحاد مردم و گروه های سیاسی و اقشار جامعه و توجه به منافع ملی و سرمایه های اجتماعی کشور از جمله مهم ترین حساسیت های اطلاعاتی و امنیتی است که مردم باید آنها را مدنظر داشته باشند.
محمدامین میربلوچزهی؛ خبرنگار ایرنا در خاش


24/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن