تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820456821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فروشندگان مسکن هیچگاه از حقوق مشتری سخن نمی گویند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فروشندگان مسکن هیچگاه از حقوق مشتری سخن نمی گویند مشهد - ایرنا - مدرس دانشگاه های تهران گفت: فروشندگان مسکن هیچگاه از حقوق و اختیارات مشتری و تعهدات و الزامات خود سخن نمی گویند که چنین رفتاری موجب رشد پایدار نخواهد شد.


محمد بلوریان تهرانی روز پنج شنبه در همایش استراتژی های سرمایه گذاری در بازار مسکن در مشهد افزود: هیچ بنگاه خدماتی در ایران وجود ندارد که در کسب و کار مسکن، 100 سال دوام پیدا کرده باشد.
وی که با موضوع «فروش و بازاریابی مسکن» سخن می گفت، ادامه داد: میانگین عمر بنگاه های سرمایه گذار در مسکن به 10 سال نمی رسد.
این مدرس دانشگاه افزود: حق داشتن اطلاعات از جزئیات ملک مورد نظر از جمله مشاعات، حق شناسایی سرمایه گذار، مجری و پیمانکار و حق آشنایی با عارضه های ملکی همچون واقع شدن املاک در طرح های مترو از دیگر حقوق مهم مشتری مسکن است که اغلب رعایت نمی شود.
این کارشناس بین المللی بازاریابی گفت: رمز موفقیت در هر کار تجاری ایجاد تمایز است و مردم بابت تشابهات پول نمی دهند لذا در بازار املاک نیز ایجاد مزیت و تمایز برای بنگاه اقتصادی و اعلام آن از هدف های بازاریابی املاک است.
بلوریان تهرانی افزود: رفع نیاز سکونت، سرمایه گذاری و کسب سود در بلند مدت، تجارت و خرید و فروش در کوتاه مدت و افزایش شهرت را می توان از دیگر هدف های بازاریابی املاک دانست.
وی با بیان این که بازاریابی، فلسفه وجودی یک بنگاه اقتصادی است، گفت: بازاریابی، کاری مدیریتی است که مقامات ارشد یک بنگاه اقتصادی بر عهده می گیرند در حالی که در جامعه ما به فروشندگی عنوان بازاریابی اطلاق می شود.
وی اظهار کرد: بازاریاب کسی است که به نیاز مشتری فکر می کند و می داند چه کسی، چه موقع، چه نیازی دارد و اگر صنعتگر بود آن کالا را تولید می کند یا اگر تاجر بود آن را وارد می کند.
این کارشناس حوزه بازاریابی افزود: بازایابی خدمات به مجموعه اقدامات و تلاش های سازمان یافته و مهندسی شده ای گفته می شود که باعث تامین نیازها و انتظارات مشتری شده و رضایت او را تامین می کند.
بلوریان تهرانی یادآور شد: چهار عرصه مهم بازاریابی شامل خدمات، عرصه های بانک و بیمه، توریسم و مسکن است.
این استاد دانشگاه گفت: فروش مرحله بعدی کار است که به علم، هنر، تخصص و مهارت برای رسیدن توافق با مشتری اطلاق شده و سبب می شود که فعالیت های بازاریابی به نتیجه برسد.
بلوریان تهرانی افزود: در کشورهای توسعه یافته، فروش، آغاز تعهدات بعدی است و تعهد نداشتن فروشندگان موجب نقض قانون می شود.
وی گفت: طبق تحقیقات صورت گرفته یک مشتری، نارضایتی خود را حداکثر به 20 نفر اعلام می کند اما یک مشتری راضی، رضایت خود از بنگاه را حداکثر به پنج نفر اعلام می کند پس یک مشتری ناراضی به 21 مشتری ناراضی و یک مشتری راضی به شش مشتری راضی تبدیل می شود.
وی با بیان این که از عوامل موثر در ایجاد رضایت مشتری در بازار ملک، ایجاد رضایت در مشتریان قبلی است، افزود: طبق تحقیق صورت گرفته، بنگاه های اقتصادی یک درصد از مشتریان را به خاطر فوت، سه درصد را به خاطر مهاجرت و 18 درصد را به خاطر فقدان مزیت ها و تفاوت ها نسبت به رقبا از دست می دهند در حالی که 46 درصد مشتریان به خاطر بداخلاقی، بی انضباطی، بی احترامی و وقت نشناسی بنگاه های اقتصادی از دست می روند.
همایش یک روزه استراتژی های سرمایه گذاری در بازار مسکن با حضور 250 شرکت کننده از اعضای سازمان های نظام مهندسی ساختمان، انبوه سازان و مشاوران املاک سراسر کشور و با هدف تحلیل بازار مسکن مشهد در دو سال آینده و زمینه سازی برای سرمایه گذاری در این بازار روز پنج شنبه در مشهد برگزار شد.
این همایش را نمایندگی روزنامه دنیای اقتصاد در مشهد با همکاری سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی، شرکت عمران و مسکن سازان منطقه شرق، شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق، منطقه گردشگری سپاد و چند شرکت دیگر برگزار کرد.
1922 / 664/ 2025


24/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن