تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کـس به رزق و روزى کم از خدا راضى باشد، خداوند از عمل کم او راض...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820139738




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رحمانی فضلی: هدف دولت توزیع عادلانه امکانات در کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رحمانی فضلی: هدف دولت توزیع عادلانه امکانات در کشور است اردبیل - ایرنا - وزیر کشور گفت: دولت تلاش دارد امکانات موجود را به صورت عادلانه در سراسر کشور توزیع کند و از ظرفیت های مناطق مختلف در راه توسعه بهره ببرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در جمع مدیران دستگاههای اجرایی استان اردبیل افزود: تمام نقاط کشور از لحاظ اقتصادی توان اداره خود را دارند اما عدم توجه به ظرفیت ها و برنامه ریزی نامناسب، باعث بروز مشکلاتی شده است.
وی اظهار کرد: تکیه بر توان و ظرفیت استانها در دستور کار دولت است و به استانداران تاکید شده به سمتی حرکت کنند که بتوانند به بودجه مستقل برسند که البته تحقق این امر بدون حضور مردم میسر نیست.
وی گفت: عدم توازن امکانات و منابع در استانهای مختلف ریشه تاریخی دارد و پس از انقلاب تلاش شد تا این نابرابری ها کاهش یابد.
رحمانی فضلی اضافه کرد: پس از انقلاب با تلاش دولت های مختلف، در زمینه مسائل زیرساختی به طور نسبی به تعادل رسیدیم اما در زمینه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال راه طولانی در پیش داریم.
وی گفت: از دهه 40 تا به امروز عدم توازن باعث ادامه یافتن سیر صعودی مهاجرت، فقر و حاشیه نشینی شده چرا که آثار رشد اقتصادی در نقاط مختلف احساس نشده و مردم پای کار نیامدند.
وزیر کشور ادامه داد: برخی قوانین از جمله اصل 44 نیز به رغم تاکیدات مقام معظم رهبری به صورت نامناسب اجرا شد، به طوری که از کل واگذاری های انجام شده در عمل فقط 13.5 درصد به بخش خصوصی واقعی واگذار شد.
او بیان کرد: دولت یازدهم به واگذاری امور مردم به خود آنها اعتقاد دارد و استانداران و فرمانداران فارغ از گرایش ها با دید توسعه ای انتخاب شدند چرا که اگر یک سوم امکانات استانها تجهیز شود، نیازی به بودجه کشوری نخواهند داشت.
وزیر کشور افزود: امروز همه استانها با نوآوری که خود خالق آن می باشند، در حال تحرک هستند و در این راه علما، رسانه ها و صدا وسیما نیز باید در زمینه توسعه و سرمایه گذاری پیشرو باشند.
وی تاکید کرد: 80 درصد مشکلات استانها درون خود مناطق قابل حل است ولی همه باید اراده کنند تا در کنار بسیج مردم، توسعه اقتصادی محقق شود.
رحمانی فضلی تصریح کرد: بخشی از نارسایی ها ناشی از مصرف بی رویه است و مطالعات داخلی و بین المللی نیز بر این امر صحه می گذارد؛ از جمله در مصرف سوخت، آب و برق.
وی اضافه کرد: با وجود ظرفیت های بالا، مدیریت ها مناسب نیست؛ 92 درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می شود که اگر در این حوزه 10 درصد صرفه جویی داشته باشیم، برابر با 10 برابر مصرف آب آشامیدنی است.
وزیر کشور گفت: در مصرف آب آشامیدنی نیز می توانیم تا 20 درصد صرفه جویی کنیم که در صورت تحقق این موارد، می توانیم روی پای خود بایستیم.
وزیر کشور برای دیداری دو روزه روز چهارشنبه وارد استان اردبیل شد.
وی دیروز به شهرستان مشگین شهر سفر و از مناطق مرزی این منطقه بازدید کرد.
8123/530/ 607


24/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن