تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه دیدید که مردی باکی ندارد که چه می گوید و چه درباره اش گفته می شود،چنین ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798986420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تارنمای تبریز بیدار: باید نگران عملکرد شورای اسلامی شهر تبریز بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تارنمای تبریز بیدار: باید نگران عملکرد شورای اسلامی شهر تبریز بود تارنمای تبریز بیدار در مطلبی با عنوان باید نگران عملکرد شورا بود، نوشته است: باید نگران این بود که شورای شهر و بیت المالی که در دست این نهاد است تبدیل به بانک یک باشگاه شود و در عین حال واقعیت تلخ اجتماعی وجود چهار هزار دانش آموز بی بضاعت با یک کمک ناچیز نمادین نادیده انگاشته شود.


این تارنما در این مطلب به قلم بهرام سلیمان زاد افزوده است: روز یکشنبه بیستم مهر ماه جاری در نشست علنی شورای شهر، لوایحی از طرف شهرداری مطرح شد که مضمون آنها عبارت بودند از:
1- لایحه دو فوریتی درخواست کمک 300 میلیون ریالی برای چهار هزار دانش آموز بی بضاعت از طرف کمیته امداد امام خمینی (ره)
2- لایحه دو فوریتی کمک دو میلیارد ریالی برای باشگاه تراکتورسازی
3- طرح پیشنهادی شورای شهر به شهرداری برای تنطیم لایحه ای برای تجلیل 500 میلیون ریالی از پرویز هادی قهرمان کشتی بازی های آسیایی اینچئون در کره جنوبی
هرچند هر سه لایحه تصویب شد، اما نظرات و موضع گیری های موافقان و مخالفان این لوایح که به عنوان نمایندگان ملت در شورای شهر حضور دارند و همچنین عملکرد نهاد شورای شهر فارغ از اعضای حقیقی آن، باعث شد تا جدای از اشکالات قانونی که در تصویب این لوایح بود برخی واقعیت های اجتماعی این لوایح و برخی واقعیت های موجود در شورای شهر را یادآور شد:
تبریز را به عنوان شهر بدون گدا می شناسند، شهری که فعالیت های موسسات و انجمن های خیریه آن زبان زد و الگو برای سایر شهرهاست.
شهری که مسئله وجود چهار هزار دانش آموز بی بضاعت خیرین دلسوز آن را حساس خواهد کرد و مردم تبریز به راحتی از کنار آن عبور نخواهند کرد.
این نگاه حمایت گرانه و دلسوزانه باید در اعضای شورای شهر که نمایندگان مردم تبریز هستند وجود داشته باشد، اما عملکرد شورا در این باره صرفا به اضافه کردن 200 میلیون ریال به این درخواست و کمک 500 میلیونی به چهار هزار دانش آموز بی بضاعت محدود شد.
آنچه که سووالاتی را درباره این اقدام مطرح می سازد، این است که آیا شورای شهری که نسبت به قهرمانی یک ورزشکار تبریزی حساس می شود و اقدام حمایتی و انگیزشی خودش را با 500 میلیون ریال نشان می دهد، نباید نسبت به وجود چهار هزار دانش آموز بی بضاعت در تبریز حساس شود؟ آن چه که برازنده نمایندگان مردم تبریز بود، آن بود که نمایندگان آنها نسبت به تعداد بالای دانش آموز بی بضاعت حساس شوند و در کمیسیون مربوطه کار کارشناسی کنند و این کمک پیشنهادی را با دعوت از متولیان کمیته امداد و خیرین بررسی کنند، نه انکه با افزایش ناچیز 200 میلیون ریالی خیّر بودن خودشان را به نمایش بگذارند.
وجود کمسیون فرهنگی و امور اجتماعی در شورای شهر نه برای زیبایی ساختار شورا! بلکه برای آن است که واقعیت چهار هزار دانش آموز بی بضاعت گم نشود. برای آن هست که روی تناسب چهار هزار دانش آموز بی بضاعت و 300 میلیون ریال کار کارشناسی شود. برای آن هست که جلوی تصمیمات آنی و نمایشی گرفته شود. آنچه مورد بحث است نه کمک ناچیز به چهار هزار دانش آموزکه وظیفه شورای شهر هم نیست، بلکه نبود توجه به واقعیت چهار هزار دانش آموز بی بضاعت و فقدان کار کارشناسی روی این مسئله است.
انگار این نمایندگان بیشتر از آنکه به فکر کمک به چهار هزار بی بضاعت تبریزی باشند، به فکر تجلیل دو میلیارد ریالی از باشگاه تراکتورسازی هستند.
البته نباید حمایت شورا از قهرمان بومی تبریز و باشگاه تراکتور سازی را نکوهش کرد، اما باید نگران بود که این حمایت ها با کدام قاعده و الگو انجام می پذیرد. نباید از نظر دور داشت سابقا یک بار کمک 10 میلیارد ریالی و یک بار هم کمک پنج میلیارد ریالی نیز از تراکتورسازی از طرف شورای شهر انجام گرفته بود.
باید نگران بود وقتی شورای شهر با دو میلیارد ریال از باشگاه تراکتور سازی تجلیل می کند، با 500 میلیون ریال از ورزشکاری که برای تبریز افتخار آفریده بود، تجلیل می کند. اما برای کمک به چهار هزار دانش آموز بی بضاعت، تنها با یک اقدام نمایشی، بدون پشتوانه کار کارشناسی، 200 میلیون ریال به لایحه 300 میلیون ریالی اضافه می کند و به سادگی از کنار این مسئله عبور می کند.
ظاهرا این شورا برای تجلیل از قشری که مرفه است دغدغه مندتر است تا کمک به قشر محروم و نیازمند.
باید نگران این بود که شورای شهر با چه استدلال و توجیهی در عرض 2 دقیقه به رقم 200 میلیون ریال رسید که 300 میلیون ریال منظور شده در لایحه را به 500 میلیون ریال افزایش دهد.
آیا سایر هزینه های شورا نیز با همین کارشناسی و مکانیسم خرج می شود؟
باید نگران این بود که شورای شهر و بیت المالی که در دست این نهاد است تبدیل به بانک یک باشگاه شود و در عین حال واقعیت تلخ اجتماعی وجود چهار هزار دانش آموز بی بضاعت با یک کمک ناچیز نمادین نادیده انگاشته شود.
587


24/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن