تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820064004




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز کشت سیر در زمین های کشاورزی شهرستان سوادکوه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آغاز کشت سیر در زمین های کشاورزی شهرستان سوادکوه ساری - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه از شروع کشت محصول سیر در زمین های شالیزاری این شهرستان خبر داد.


به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، " علیرضا مرادیان " درگفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: شهرستان سوادکوه با داشتن شرایط آب و هوایی و توپوگرافی خاص منطقه ای، محیط مناسبی برای کشت سیر می باشد.
او با بیان اینکه دهستان کسلیان بخش زیراب هر ساله بخش زیادی از زمین های کشاورزی آن به کشت سیر اختصاص می باید تصریح نمود: سیر تولیدی این منطقه دارای مرغوبیت بالا و بازار پسندی مناسب بوده و نقش مهمی در درآمد زایی کشاورزان این منطقه دارد.
مرادیان پیش بینی کرد در سال جاری از حدود 150 هکتار سطح زیر کشت سیر در شهرستان سوادکوه با میانگین عملکرد 14 تن در هکتار بیش از دو هزار و 100 تن سیر از زمین های فوق استحصال گردد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه همچنین از آغاز کشت گندم و جو در زمین های کشاورزی این شهرستان خبر داد.
وی گفت : در راستای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تولید ملی و خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی، کشت گندم و جو به عنوان زراعت رایج در شهرستان سوادکوه صورت گرفته و هر ساله بخشی از زمین های خشکه زاری و شالیزاری مناطق بالادست و پایین دست این شهرستان به کشت این محصولات اختصاص می یابد.
او با بیان اینکه کشت گندم و جو از اواسط مهر ماه در این شهرستان آغاز می گردد پیش بینی نمود در سال جاری بیش از دو هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به کشت گندم و جو اختصاص یابد.
وی پیش بینی نمود در صورت مستعد بودن شرایط آب و هوایی با متوسط عملکرد 2 تن در هکتار بیش از 5 هزار تن محصول استحصالی برداشت گردد.ک/1
608


23/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن