تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره‏هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، شيطا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819968523




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرضيه عمليات تروريستي هواپيما مردود است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: فرضيه عمليات تروريستي هواپيما مردود است
فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به اينكه فرضيه سقوط هواپيما بر اثر حادثه تروريستي كاملاً مردود است، گفت: هيچ اثري از انفجار و آتش‌سوزي در بدنه هواپيما مشخص نشده است.
به گزارش خبرنگار ما، سردار اسماعيل احمدي‌مقدم صبح ديروز در حاشيه مراسم تشييع پيكر هفت شهيد سانحه هوايي گفت: اين هواپيما يك هواپيماي گران‌قيمت بوده و قيمت آن حدود 6 تا 10 ميليون دلار است كه براي پرواز در ارتفاع‌هاي بالا و مسافت‌هاي طولاني با ايمني بالايي طراحي شده است و استانداردهاي آن با هواپيماي بزرگ art برابري مي‌كند. فرمانده ناجا درباره مورد هدف قرار گرفتن هواپيما گفت: بقاياي هواپيما معلوم مي‌كند كه مورد هدف قرار گرفته يا خير، لذا فرضيه هدف قرار گرفتن اين هواپيما مردود است؛ چراكه اين پرنده در ارتفاع 19 هزار پايي پرواز كرده و سلاح‌ها تنها قادر به هدف قرار دادن پرنده‌هايي با ارتفاع 12 هزار پايي هستند. فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه پس از اين حادثه تيمي در حال بررسي اين سانحه هوايي است كه به اين زودي نمي‌توان درباره علت دقيق سقوط هواپيما اظهارنظر كرد، افزود: در نيروي انتظامي پنج فروند هواپيما از اين نوع به صورت فعال داريم كه تا زمان مشخص شدن علت اين سانحه هوايي دستور دادم فقط در پروازهاي آموزشي از اين هواپيما استفاده شود. سردار احمدي مقدم در ادامه گفت: اين هواپيما قادر به پرواز با موتورهاي خاموش تا مسافت‌هاي چند 10 كيلومتر بوده است. لذا به نظر مي‌رسد اگر اين سانحه در روشنايي روز اتفاق افتاده بود، اين اتفاق ناگوار رخ نمي‌داد؛ چراكه اين هواپيما هنگام نشستن روي زمين سرعتي معادل 150 تا 200 كيلومتر داشته كه با سرعت يك اتومبيل برابري مي‌كند. طبق بررسي‌هاي انجام شده هنوز مشخص نيست به چه دليل موتورهاي اين هواپيما خاموش شده است.
   دولت بايد از ما حمايت كند
فرمانده ناجا با اشاره به اينكه در دنيا تعداد قابل توجهي از اين نوع هواپيما وجود دارد و هواپيماي مذكور از نوع هواپيماهاي ايمن و كم‌سانحه است ولي شايد عمر بالاي اين هواپيماها نقطه آسيب آنها باشد، اظهار داشت: دولت بايد حمايت‌هاي لازم را براي خريد هواپيماهاي جديد در نيروي انتظامي داشته باشد؛ چراكه وسايل پرنده در هواناجا خدمات زيادي به شهروندان داده و در عمليات‌هاي امداد و اورژانس كمك‌ دولت و مردم است.
  خلبان باتجربه بوده
سردار احمدي مقدم تأكيد كرد: خلبان اين پرواز سرهنگ بوده و تجربه لازم براي هدايت اين هواپيما را داشته و ساعت پروازي خلبان با اين مدل هواپيما بالا بود البته دولت بايد كمك كند تا وسيله‌هاي پرنده جديد در اختيار داشته باشيم.
   لزوم توجه مجلس و دولت به مرزهاي شرقي
فرمانده نيروي انتظامي با تأكيد بر لزوم تكميل عمليات انسداد مرزي در مرزهاي شرقي كشور گفت: متأسفانه محدوديت منابع تكميل انسداد مرزهاي شرقي كشور را كندتر كرده است و اگر دولت و مجلس حمايت‌هاي لازم را در بحث بودجه و در خصوص انسداد مرزهاي شرقي انجام دهند، ما قادريم تا پايان سال آينده، انسداد مرزهاي شرقي را تكميل كنيم.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن