تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820091118




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برآورد 510 میلیارد تومانی برای بخشی از خط دو قطار شهری کرج


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: برآورد 510 میلیارد تومانی برای بخشی از خط دو قطار شهری کرج کرج – ایرنا- سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اهمیت تسریع در تکمیل پروژه های قطار شهری ، گفت: نیاز اعتباری تکمیل شش کیلومتر از خط دو قطارشهری کرج ، پنج هزارو یکصد میلیارد ریال برآورد شد.


"داوود وحیدی " شامگاه سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا به نشست امروز شورای اسلامی شهربا موضوع قطار شهری اشاره کرد و افزود: در این نشست آخرین وضعیت خط دو قطارشهری کرج مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: تاکنون از مجموع حدود 27 کیلومتر طول خط دو قطار شهری کرج ، عملیات حفاری 14 کیلومتر آن انجام شده است.
وحیدی اظهار کرد: قرار است از 14 کیلومتر طول فاز یک خط دو قطار شهری کرج ، شش کیلومتر آن از میانجاده تا چهار راه طالقانی به بهره برداری برسد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: برای تکمیل این مسیر شش کیلومتری پنج هزارویکصد میلیارد ریال اعتبار برآورد شد که قرار است از محل منابع مختلف شامل فایناس ، اعتبارات ملی ، فروش اراضی و اوراق مشارکت تامین شود.
این عضو شورا تکمیل بخشی از خط دو قطار شهری را یکی از دغدغه های شورا و شهرداری دانست و افزود: قرار است در این زمینه کمیسون تلفیق شورا در روزهای آینده نشست ویژه برگزار کند تا تامین منابع مالی این طرح را مورد بررسی قرار دهد.
وی یادآور شد: مدیرعامل سازمان قطارشهری کرج در نشست امروز اعلام کرد درصورت تامین به موقع اعتبار ، طی 15 ماه آینده بخشی از خط دو قطار شهری از میانجاده تا چها راه طالقانی راه اندازی و فعال خواهد شد.
سخنگوی شورای شهر کرج گفت: یکی از پیشنهادهای نشست روز سه شنبه شورای شهر کرج این بود که از بخش قابل توجهی از ردیف بودجه عمرانی سال 94 به تکمیل خط دو قطارشهری اختصاص یابد .
نخستین خط قطار شهری سال 77 (خط صادقیه – پل شهید سلطانی ) در کرج به بهره برداری رسید که این خط پس مدتی به ایستگاه گلشهر کرج متصل شد.
همزمان با این طرح ، مطالعه پنج خط دیگر قطار شهری در کرج در دست اقدام قرار گرفت که در دهه 80 عملیات احداث خط دو قطار شهری از کمالشهر کرج تا شهرستان شهریار آغاز شد.
خط دو قطار شهری کرج که طولانی ترین خط قطار شهری کشور نام گرفته ، اکنون پس از حدود 10 سال به علت محدودیت اعتباری به کندی پیش می رود و به یکی از دلمشغولی های مسوولان شهری و استانی تبدیل شده است.
هزینه بر بودن این طرح و مشکلات تامین منابع اعتباری سبب شده تا مسوولان استانی و مدیریت شهری هر چند روز یک بار این موضوع را مورد واکاوی قراردهند.
امروز شورای اسلامی شهر کرج در این زمینه نشست ویژه برگزار کرد که برخی اعضای شورای شهر از روند کندی خط دو قطار شهری گلایه کردند.
"رضا شریفی " از جمله اعضای شورای شهر کرج بود که از مسوولان شهرداری و سازمان قطار شهری خواست هرچه زودتر به انتظار دیرینه مردم در این زمینه پایان دهند.
همچنین "علی ترکاشوند" شهردارکرج از عدم تخصیص به موقع منابع مالی برای تسریع در اجرای این طرح انتقاد کرد و گفت: از مسوولان کشور انتظار می رود با تامین بخشی از منابع مورد نیاز قطار شهری ، شهرداری کرج در این بخش حمایت شود.
چهار خط دیگر قطار شهری کرج هنوز در سطح مطالعه باقی مانده است.

*** اختصاص سه میلیارد ریال به سپاه امام حسن مجتبی (ع )
اختصاص سه میلیارد ریال برای اجرای برنامه های فرهنگی به سپاه امام حسن مجتبی (ع) از دیگر موضوعات نشست امروز شورای شهرکرج بود که سخنگوی این شورا به آن اشاره کرد.
وی ادامه داد: برگزاری موفقیت آمیز رزمایش "یاد یاران " در هفته دفاع مقدس امسال که با استقبال پرشور مردم در حصارک کرج همراه شد، شورای شهر کرج را برآن داشت تا برای تداوم چنین برنامه هایی بودجه لازم در اختیار سپاه امام حسن مجتبی (ع ) قرار دهد.ک/4
7410/ 691


22/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن