تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805131147




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«شو امنيتي» بمباران هوايي، لطمه اي به تروريسم وارد نمي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ مهر ۱۳۹۳ (۱۹:۵۰ب.ظ)
لاريجاني در اجلاس بين المجالس جهاني؛ «شو امنيتي» بمباران هوايي، لطمه اي به تروريسم وارد نمي کند رئيس مجلس تصريح کرد: بعيد است با «شو امنيتي» بمباران هوايي لطمه اي به تروريسم وارد شود.
به گزارش خبرگزاري موج، رئيس مجلس شوراي اسلامي امروز دوشنبه در مجمع عمومي صد و سي و يکمين اجلاس بين المجالس جهاني پيرامون خشونت عليه زنان به سخنراني پرداخت که متن سخنراني وي به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم
آقاي رئيس
خانمها و آقايان:
باتشکر از آقاي رئيس، درباب پايان خشونت عليه زنان و برابري جنسيتي . دراين فرصت کوتاه به چند نکته اشاره مي نمايم. خشونت عليه زنان در دنياي امروز، داراي چهار ريشه مي باشد:
1) سنت هاي غلط فرهنگي، دربرخي فرهنگها، زنان را انسانهاي دست دوم تلقي کرده و توجه به خصوصيات يکسان فطري انساني زن و مرد نداشته و لذا ظلمي تاريخي به زنان شده است چه در غرب و چه در شرق، البته اين ظلم با گسترش دانش و تسهيل ارتباطات بمرور رو به کاهش است و امروز حضور زنان در محيط هاي آموزشي و اجتماعي و فرهنگي و سياسي در حال افزايش مي باشد.
بطوريکه در ايران، 60 درصد پذيرفته شدگان در دانشگاهها، زنان و دختران هستند و در فعاليت هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي و بطور کلي توسعه ايران امروز نقش بسزايي دارند. البته ممکن است در برخي کشورها هنوز زمينه هاي مساعد براي فعاليت زنان مهيا نباشد. اما براين باوريم که اين دسته از کشورها هم در آينده و در روند تحولات مجبورند به سوي برابري جنسيتي حرکت کنند.

2) خشونت مدرن عليه زنان: اين بخش از خشونت ها تحت ظاهر فريبنده برابري جنسيتي، عملاً خشونت جديدي را عليه زنان بکار مي گيرند. حقوق برابر زن و مردم دليل نمي شود که شرايط جسمي و روحي متفاوت آنان در کار و شئونات اجتماعي لحاظ نشود. گاه بدليل منافع اقتصادي، کارهاي شاق و مشکل را که هيچ سنخيتي با لطافت هاي روحي زنان ندارد، به آنها تحميل مي کنند.
مثلا رفتگري يا کارهاي سنگيني در کارخانجات که ريشه آن نوعي بهره گيري ستمکارانه از زنان است. برابري درحقوق توجيه گر عدم رعايت شرايط زنان نمي شود، کودکان هم در انسانيت با بزرگسالان برابرند، ولي دليل بر بهره کشي از آنان نيست. پيامبر گرامي اسلام، زنان را ريحانه مي دانست که در اجتماع بايد مثل گل از آنان استقبال شود. مشکل اينست که در دوران مدرنيته، نگرش تک ساحتي به انسان، رفتاري مکانيکي را تجويز نموده است که خود ظلم جديدي به زنان است و يا گاه نقش زنان را به نقش دکور تقليل مي دهند تا به فوايد مادي لازم دست يابند. نتيجه اين نگرشها نوع ديگري از بي خانماني زنان در عصر حاضر مي باشد.
اين وجه از ظلم به زنان بدليل ظاهر رياکارانه آن نه تنها رو به کاهش نيست بلکه روند جهاني نشان مي دهد تحت تبليغات اغواگرايانه رو به افزايش مي باشد که لازمه تغيير اين روند، ابتدا تغيير نگرش ها متناسب با فهم انسان شناسانه از موضوع و بعد قانونگذاريهاي مربوطه در اين زمينه است.

3) جنگ و خشونت عليه زنان موضوع مهم شرايط امروز است در سه دهه اخير روند جنگ ها با بهانه هاي گوناگون افزايش يافته است. جنگ عراق عليه ايران، با کمک قدرتهاي بزرگ جنگ در افغانستان، عراق، لبنان، غزه و...، آنچه در اين جنگ ها رعايت نمي شود. مقررات بين المللي عدم تعرض به غير نظامي هاست و از اين رهگذر بيشترين خشونت به زنان و کودکان مي شود.
در غزه که محدوه بسيار کوچک با جمعيت زياد است.رژيم صهيونيستي طي دهه اخير سه جنگ ناجوانمردانه انجام داده است که بيشترين کشته ها بخاطر بمبارانهاي اين رژيم عليه فلسطين مظلوم زنان و کودکان بوده اند. يا در حمله اين رژيم به لبنان درجنگ 33 روزه از رهگذر حملات هوايي رژيم صهيونيستي، بيشترين خشونت عليه زنان صورت گرفت. در افغانستان مراسم عروسي را امريکايها بمباران کردند. در اشغال عراق بدون رعايت حقوق خانواده ها به خانه مردم حمله نمودند. و نمونه هاي بسيارديگر.
البته متجاوزين به حقوق زنان در هيچيک از مواردي که بيان شد، مجازات نشدند، بلکه گاه مورد حمايت قدرتهاي بزرگ هم واقع شدند. در اين گونه نشست ها گاه راجع به رفتار فلان قبيله که نسبت به زنان همچنان رفتار خشونت آميزي دارند، بحث مي شود اما راجع به خشونت هاي وحشتناک جنگي که در دنياي امروز آرامش رواني زنان را بهم ريخته است توجه نمي گردد.
بخاطر بياوريد در جنگ سوم غزه که چندماه پيش باعث خشونت بي سابقه عليه زنان و کودکان گشت ، چقدر تظاهرات در کشورهاي مختلف صورت پذيرفت، چون آرامش رواني همه زنان را بهم زده بود.
متاسفانه بدليل بي توجهي به اين وجه از خشونت عليه زنان روند چنين ظلمي به آنان رو به افزايش است.

4) خشونت تروريستي عليه زنان: نوع چهارم از اين انواع است که در سالهاي اخير افزايش يافته، رفتار خشونت بار تروريستها نظير داعش در سوريه و عراق عليه زنان و گروگان گيري آنان و کشتار آنها، فجايعي است که مي بايست در صحنه بين المللي به آن توجه شود.
فقط در حمله نيم شب به خانه هاي مردم در روستاي شرق لازقيه بيش از 160 نفر قتل عام و 200 زن و دختر توسط جبهه النصره به اسارات گرفته شدند. يا جنايت هولناک سوزاندن و سر بريدن اهالي روستاي عدراکارگري در حومه دمشق توسط جبهه النصره يا قتل عام بيش از 100 نفر از مردم اهل سنت که عمدتا زنان و کودکان بودند در روستاي حوله و يا رفتاري که داعش با ايزديها و کردها در عراق انجام داد و امروز در کوبابي مرتکب مي شود.
اينها نمونه هايي از صدها جنايت و خشونت عليه زنان توسط تروريستهاست که در حال وقوع است و در چند سال اخير ظلم جديدي تحت عنوان نکاح جهادي درست کرده اند که به تنهايي براي سياه نمودن چهره قرن حاضر کافي است.
اين جريانهاي وحشي تروريستي که چنين اقداماتي را انجام مي دهند همان گروههايي هستند که تا چند ماه پيش برخي کشورهاي بزرگ به آنها کمک مالي و تسليحاتي مي نمودند، چرا بخاطر اينکه از اين ابزار منافع ديگري را دنبال مي کردند. مشکل اينست که با پديده تروريسم برخورد تاکتيکي مي شود و همين امر، يک اشتباه استراتژيک است.
متاسفانه ظلم اين جريان تروريستي در حال رشد است و بعيد است با «شو امنيتي» بمباران هوايي لطمه اي به آن وارد شود. شايد براي ژست مبارزه با تروريسم فايده هايي داشته باشد، اما مانع خشونت تروريستي عليه زنان نمي شود. بايد درک واقعي از رشد تروريسم و دلايل آن منجمله تحقير تاريخي مردم مناطق مختلف توسط قدرتهاي بزرگ شود و ضمنا بدانيم مبارزه با تروريسم توسط کشورهايي که در رشد آن نقش داشتند امکان پذيرنيست چون اين کشورها باور به آن ندارند.
اميدوارم در اين نشست نگاهي همه جانبه به موضوع خشونت عليه زنان و ريشه يابي آن بشود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن