تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802899522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیجار در عید غدیر خم غرق در نور و شادی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بیجار در عید غدیر خم غرق در نور و شادی است بیجار- ایرنا- برای هر دین و ملتی وقایعی در طول حیاتشان اتفاق می افتد که از اهمیت خاص و ویژه ای برخوردار است و در طول تاریخ حیات و ممات آنان استمرار دارد و هیچگاه گذر زمان نتوانسته است از تازگی آن بکاهد و همیشه در طول تاریخ ساری و جاری بوده است.


به گزارش ایرنا، هرچه بر قدمت تاریخی آن افزوده می گردد، برای نسل حاضر تازگی خاصی پیدا می کند و انگار همین چند صباح پیش رخ داده است و نسل حاضر آن را به زمان و دوران خود مربوط می داند.
اتفاقاتی که در صدر اسلام بویژه در زمان حیات پر برکت حضرت محمد(ص) مانند هجرت، فتح مکه، آخرین حج نبوی که به امر الهی به واقعه مهم غدیرخم ختم شد از جمله مواردی است که بعد از گذشت هزار و چند صد سال از آن هیچگاه گذر روزگار با همه ناملایمات آن نتوانسته است از جایگاه بسیار والای آن بکاهد.
بیجار در سالروز واقعه عظیم غدیر خم مملو از شور، نشاط، شادی و نور افشانی در سطح خیابان ها، پخش سرودها و نواهای شادی از مساجد است.
مردم و سازمان های مردم نهاد، ادارات فرهنگی و تبلیغی با پخش شربت، تنقلات و شیرینی، تزیین خیابان ها و معابر، برگزاری آیین های خاص شادی و عروسی، ولیمه، عقد کنان و آشتی کنان، حضور در کنار بزرگان خانواده و منزل سادات، دادن عیدی و هدیه از سوی سادات، راه اندازی کاروان های شادی در سطح شهر، بازسازی واقعه غدیر و برگزاری آیین های سخنرانی و محافل شادی به تکریم این واقعه مهم تاریخی پرداختند.
امروز دوشنبه در مسجد حضرت امیر المؤمنین (ع) بیجار نیز با حضور جمع کثیری از مردم، روحانیون، هیات های مذهبی، امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم در مجلس و با مداحی یکی از مداحان کشوری، آیین شادی، مداحی و سخنرانی برگزار شد.
امام جمعه بیجار در این آیین با تشریح جایگاه تاریخی واقعه غدیر گفت: در تمام کتب مهم تاریخی و از سوی تمام تاریخ نگاران مذاهب مختلف از جمله در کتب تاریخ نگاران، علما و شخصیت های مهم و تراز اول اهل سنت، بر واقعیت و حقیقت واقعه غدیر مهر صحت و تأیید گذاشته اند.
حجت الاسلام علی مرادی به اختصاص واژه امیر المومنین برای حضرت علی (ع) از سوی حضرت پیامبر (ص) اشاره کرد و افزود: نسبت هارون و حضرت علی (ع) برای حضرت موسی و پیامبر(ص) از فرمایشات خود حضرت محمد(ص) است و در هیج جای تاریخ و کتب معتبر تاریخی نمی توان برای آن نفی پیدا کرد.
امام جمعه بیجار واقعه غدیر را مختص یک قوم و مذهب خاص ندانست و گفت: غدیر برای اسلام و همه مسلمانان است و یکی از اهداف مهم آن ایجاد وحدت بین مسلمانان و تکمیل دین همه مردم مسلمان است، لذا انحصاری کردن آن به یک مذهب، از مکر و حیله های دشمنان مسلمانان است تا با توطئه و تفرقه به جامعه مسلمانان ضربه بزنند.
حجت اسلام مرادی به نقل واقعه غدیر توسط 360 نفر از علما و مولفان اهل سنت در کتب خود و 110 نفر از صحابه حضرت پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: صحت سند غدیر توسط ضیاع الدین قطبی، حافظ شهاب الدین بن حجر هیتمی، حافظ ابو عیسی ترمذی، امام شافعی، حافظ جلال الدین سیوطی و بسیاری از علمای مشهور اهل سنت آمده تایید شده است.ک/3
7350/533


21/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن