تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اينان در روز قيامت سير مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819365915




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خراسان جنوبی در عید ولایت و امامت غرق در شادی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: خراسان جنوبی در عید ولایت و امامت غرق در شادی است بیرجند - ایرنا - خراسان جنوبی در هجدهم ذی الحجه روز عید غدیر خم، عید عاشقان ولایت و پاکبازان کوی دوست، غرق در نور و شادی است.


به گزارش ایرنا، مردم ولایت مدار و خونگرم خراسان جنوبی در شب و روز عید سعید غدیر خم با شرکت در آیین های مختلف و توزیع شربت و شیرینی بین شهروندان، سالروز آغاز امامت و ولایت امیر مومنان علی (ع) را جشن گرفتند.
علاوه بر مساجد و اماکن و مختلف آیین محوری جشن ولایت و امامت در روستای سیوجان و دفتر امام جمعه، مزار شهدای دره شیخان ، مسجد صدیقه طاهره (س) و هیئت مهدی الزهرا(س) بیرجند با شرکت هزاران نفر از دوستداران امیر مومنان حضرت علی (ع) و خاندان عصمت و طهارت برگزار شد.
تواشیح و مداحی، نماز و دعا و سخنرانی در مدح اهل بیت (ع) از دیگر برنامه ها و جشن های مختلف به مناسبت عید بزرگ غدیر خم در بیرجند و شهرهای این استان است.
چراغانی کوچه ، معابر ، میادن شهر ، عیدی گرفتن از سادات ، دلجویی از یتیمان و قرائت ختم قرآن کریم به نیت تعجیل در فرج امام زمان (عج) و ختم صلوات بخشی از دیگر برنامه های نشاط و سرور عاشقان امامت و دلباختگان ولایت در این خطه است.
همچنین به مناسبت عید ولایت و امامت برگزاری مراسم ازدواج روج های جوان و بجای آوردن صله رحم و پیوند بیشتر دوستی ها و مودت ها انجام شد.
یکی از عاشقان امامت و ولایت در گفتگو با ایرنا، گفت: غدیر نقطه وصل امامت و نبوت ، مصداق استمرار رسالت و مسبب شناخت ولایت در سایه عدالتی است که مقتدرترین مجری آن در خم شناخته شد.
محمد باقری افزود: اهتمام به غدیر اتحاد مسلمین و شکوه کاملترین دین خدا را موجب می شود.
وی در توصیف غدیر آنرا حقیقتی جوشان و چشمه ای همیشه جاری در طول زمان و سایه آرامش امت اسلامی از طوفان حوادث ذکر کرد.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم با بیان اینکه غدیر شالوده تفکر شیعی و از بزرگترین اعیاد است گفت: در روز غدیر خم، بشارت اکمال دین از جانب خداوند بر قلب پیامبر اکرم (ص) نازل شد.
حجت الاسلام محمد علی سلم آبادی افزود: ولایت امیرالمومنین علی (ع) ادامه نبوت پیامبر بزرگوار است و آنچه که ما را زنده نگه داشته، سیره ای است که در غدیر آغاز شد و ادامه یافت.
وی افزود: مردم شهرهای طبس، قاین، نهبندان، سربیشه ، بشرویه ، سرایان ، درمیان ، فردوس و بیرجند خراسان جنوبی هم با پخش شربت و شیرینی و برگزاری آیین محوری در مساجد و اماکن عمومی عید سعید غدیر خم را گرامی داشتند.665


21/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن