تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798440390




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجلاس میراث فرهنگی ناملموس، جلوه هایی از تمدن بزرگ ایران را به جهانیان معرفی کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اجلاس میراث فرهنگی ناملموس، جلوه هایی از تمدن بزرگ ایران را به جهانیان معرفی کرد اصفهان – ایرنا – شهردار اصفهان گفت: برگزاری اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی فرهنگی ( ICCN) به میزبانی این شهر، جایگاه بین المللی اصفهان را ارتقا داد و جلوه هایی ازتمدن بزرگ ایران اسلامی را به جهانیان معرفی کرد.


به گزارش ایرنا، سید مرتضی سقاییان نژاد یکشنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به شرکت 30 کشور در این اجلاس و جشنواره افزود: افزون بر معرفی تمدن بزرگ ایران اسلامی و جاذبه های گردشگری کشورمان به کشورهای شرکت کننده، اصفهان به مدت دو سال ریاست اجلاس سازمان بین المللی میراث فرهنگی ناملموس را عهده دار شد.
شهردار اصفهان بیان کرد: براساس نظر کشورهای شرکت کننده، اجلاس و جشنواره میراث ناملموس اصفهان یکی از بهترین اجلاس ها و جشنوارهای برگزار شده در این خصوص بود.
وی عضویت شهر شیراز در هیات اجرایی اجلاس بین المللی میراث فرهنگی ناملموس را از دیگر دستاوردهای برگزاری اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس بیان کرد و افزود: با عضویت شیراز در هیات یاد شده این شهر می تواند نامزد میزبانی اجلاس و جشنواره یاد شده در سال 2017 میلادی باشد.
سقاییان نژاد با اشاره به اینکه اجلاس بانوان سازمان بین المللی میراث فرهنگی ناملموس برای اولین بار به پشنهاد کشورمان برگزار شد و در برنامه های این سازمان بین المللی قرار گرفت، اظهارکرد: مقرر شد دفتر اجلاس بانوان اجلاس بین المللی میراث فرهنگی ناملموس برای پیگیری فعالیت بانوان در این سازمان بین المللی در اصفهان گشایش یابد و در این زمینه در حال هماهنگی های لازم با سازمان یاد شده و یونسکو هستیم.
شهردار اصفهان معرفی چوگان به عنوان یکی از ورزش های اصیل ایرانی به جهانیان رایکی دیگر از اقدام های ارزشمند میزبانی اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس بیان کرد و افزود: "کارهایی که باید در سه سال درباره چوگان انجام می شد در مدت چهار روز برگزاری این اجلاس انجام شد".
وی برگزاری مسابقات چوگان، شب شعر درباره بازی چوگان، مستند سازی برگزاری بازی چوگان در میدان تاریخی امام(ره ) اصفهان برای ثبت در یونسکو و اختصاص 50 هکتار زمین برای بازی چوگان را از دیگر برنامه های اجلاس و جشنواره یاد شده بیان کرد.
سقاییان نژاد با اشاره به اینکه رییس آمریکایی فدراسیون بین المللی چوگان در سفر به اصفهان و دیدار با وی در اشتباه ثبت چوگان به نام جمهوری آذربایجان توسط یونسکو اعتراف کرده است، ابراز امیدواری کرد یونسکو با دریافت مستندات کشورمان و کسب اطلاعات لازم، با ثبت چوگان به نام ایران اشتباه خود را اصلاح کند.
شهردار اصفهان همچنین با اشاره به نقش میراث فرهنگی ناملموس جوامع در جذب گردشگران خارجی تاکید کرد: برگزاری اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس و معرفی این آثار به شرکت کنندگان خارجی، بر صنعت گردشگری کشور بویژه اصفهان و تقویت این صنعت تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.
اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس به همت شهرداری اصفهان با حضور شخصیت های فرهنگی ایران و کشورهای مختلف جهان از پنجشنبه گذشته به مدت سه روز در اصفهان برگزار شد.
" صلح و دوستی برای همه ملت های جهان " و معرفی داشته ها، ذخایر و ارزش های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از پیام های اصلی و هدف برگزاری این اجلاس و جشنواره بیان شد.
اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس تلاش می کند از راه گفت وگوی فرهنگی میان مناطق و فرهنگ های مختلف و متنوع، سبب ایجاد و پی ریزی صلح، مبتنی بر تفاهم و درک مشترک شود.
توسعه پایدار محلی، مواجهه با چالش های ناشی از پدیده جهانی سازی و تلاش برای حفظ تنوع فرهنگی، افزایش ظرفیت یگانگی و وحدت، تدوین و اجرای سیاست های توسعه ای و فرهنگی متوازن و نیز سازگاری و صلح فرهنگی از جمله اهداف سازمان میراث فرهنگی ناملموس (ICCN )اعلام شده است.
این رویداد مهم فرهنگی در بخش های مختلف شامل اجلاس مجمع عمومی، اجلاس بانوان ، جشنواره ها و نمایشگاههای جنبی در هتل عباسی اصفهان برگزارشد.
به گفته کارشناسان میراث فرهنگی ، استان اصفهان با برخوداری از میراث فرهنگی ملموس و غیرملموس غنی از قابلیت های عظیمی در اثرگذاری های فرهنگی برخورداراست و اینگونه اجلاس ها می تواند منبعی عظیم برای ترویج و تبیین ارزش های انسانی و میراث فرهنگی ناملموس برای جهانیان باشد.
پ/ 7132/515


21/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن