تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821187054




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قدرداني فرهنگستان زبان و ادب فارسي از راديو فرهنگ


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ مهر ۱۳۹۳ (۳:۵۵ق.ظ)
قدرداني فرهنگستان زبان و ادب فارسي از راديو فرهنگ دكتر حداد عادل، رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسي، شنبه، 19 مهر، در نشستي كه در فرهنگستان زبان و ادب فارسي برگزار شد، از مديران و برنامه سازان شبكه فرهنگ تشكر كرد.
به گزارش خبرگزاري موج، دكتر حداد عادل در اين نشست ضمن خوش آمدگويي و تشكر از تلاش هاي شبكه فرهنگ در تعامل با فرهنگستان زبان و ادب فارسي گفت: راديو فرهنگ در سال هاي گذشته اهتمام خاصي در تعامل با فرهنگستان زبان و ادب فارسي داشته است كه لازم مي دانم از تمامي تلاش هاي مديران و برنامه سازان اين شبكه قدرداني كنم.
وي افزود: فرهنگستان زبان و ادب فارسي يك دستگاه علمي است كه از حضور بيش از 30 تن از استادان و صاحب نظران زبان و ادب فارسي براي هدايت تحولات زبان فارسي بهره گرفته است.
رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسي خاطرنشان كرد: مجموعه فرهنگستان يك دستگاه اجرايي نيست كه بتواند حق زبان فارسي را در خارج از فرهنگستان ادا كند، بلكه طراحي اين مجموعه با هدف علمي بنيان نهاده شده است. لذا اگر رسانه ملي با فرهنگستان تعامل نداشته باشد براي تحقق اهداف فرهنگستان زبان و ادب فارسي كار به جايي نمي برد.
دكتر حداد عادل افزود: در چند سال اخير بنا را بر اين گذاشته ايم كه با رسانه ها؛ به ويژه رسانه ملي ارتباط بيشتري داشته باشيم كه البته در اين راه نيز بي توفيق نبوده ايم، به حق و انصاف راديو فرهنگ بيش از بقيه بخش هاي صدا و سيما با ما تعامل و همكاري داشته است و به فرهنگستان و در واقع به زبان و ادب فارسي كمك و خدمت كرده است؛ چرا كه همانطور كه از نام اين راديو نيز پيدا است، راديو فرهنگ است و ركن فرهنگ ما نيز زبان و ادب فارسي است.
محسن شريف زاده، مدير راديو فرهنگ نيز در اين نشست، ضمن قدرداني از فرهنگستان كه در تداوم همكاري با راديو فرهنگ نقش داشته اند، گفت: خوشبختانه حركت خوبي در تعامل با رسانه ملي به خصوص راديو فرهنگ ايجاد شده است.
شريف زاده خاطر نشان كرد: بناي ما در شبكه فرهنگ بر پاسداشت زبان فارسي است و در اين راستا دستاورد كميته واژه گزيني فرهنگستان براي ما گنجينه خوبي است، تلاش ما در شبكه فرهنگ همواره اين است تا از دستاوردهاي فرهنگستان استفاده كنيم و نتايج كار اين مجموعه را انتشار دهيم.
مدير راديو فرهنگ افزود در راستاي صحبت هاي دكتر حداد عادل كه به رضايت مخاطبان راديو فرهنگ از برنامه هاي اين شبكه اشاره داشتند، لازم به توضيح است كه بر اساس نظر سنجي مركز تحقيقات سازمان صدا و سيما، هر چه دانش و سواد افراد فزوني پيدا مي كند، گرايش به راديو بيشتر و به طبع شبكه فرهنگ توانسته است مقبوليت خوبي بين مخاطبان ايجاد كند.
وي در پايان به برخي از برنامه هاي شبكه فرهنگ كه در تعامل با فرهنگستان زبان و ادب فارسي توليد و پخش شده اند، اشاره كرد و گفت در برنامه هايي نظير «از واژه تا صدا» كه به معرفي گويش ها و زبان هاي محلي ايران اختصاص دارد و همچنين برنامه «فرهنگستان ادب» برنامه «سراي ادب» و همچنين برنامه «درس مثنوي» كه دكتر حداد عادل قبول زحمت فرمودند، در همگي اين برنامه ها از گنجينه ارزشمند استادان فرهنگستان زبان و ادب فارسي بهره برده ايم.
در پايان اين مراسم كه به دعوت فرهنگستان زبان و ادب فارسي براي قدرداني از برنامه سازان و مديران راديو فرهنگ صورت گرفته بود، دكتر حداد عادل با اهدا لوح تقدير از مدير راديو فرهنگ و همكاران اين شبكه تشكر كرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن