تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805031261




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توقف واگذاري نيروگاه ها به صورت رد ديون


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ مهر ۱۳۹۳ (۱۰:۲۲ق.ظ)
مجري طرح خصوصي سازي صنعت برق توانير خبر داد: توقف واگذاري نيروگاه ها به صورت رد ديون مجري طرح خصوصي‌سازي صنعت برق شرکت مادرتخصصي مديريت توليد، انتقال و توزيع نيروي برق ايران (توانير) از توقف واگذاري نيروگاه‌ها به‌صورت رد ديون خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، بهمن الله‌مرادي اظهار داشت: امسال واگذاري نيروگاه‌ها به صورت رد ديون متوقف شده است و هيچ نيروگاه يا بنگاهي به‌صورت رد ديون واگذار نمي‌شود.
وي افزود: براساس مصوبه 28 اسفندماه سال گذشته هيات وزيران و با توجه به پيشينه و تجربه‌هاي گذشته در واگذاري نيروگاه‌ها، ديگر نيروگاهي به‌صورت اموال و دارايي واگذار نمي‌شود و هريک از نيروگاه‌ها در قالب يک شرکت واگذار خواهد شد.
وي افزود: پس از قيمت‌گذاري اين شرکت‌ها توسط سازمان خصوصي‌سازي و تصويب آن در هيأت واگذاري، نسبت به واگذاري آنها ازطريق بورس و فرابورس اقدام مي‌شود.
وي از دولتي ماندن 20 درصد از نيروگاه‌هاي کشور خبر داد و گفت: براساس پيشنهاد وزارت نيرو به سازمان خصوصي‌سازي نيروگاه‌هاي سهند٬ شهيد مفتح همدان٬ بخش بخار نيروگاه شهيد رجايي٬ شيروان٬ ايران‌شهر٬ نکا٬ کرمان٬ شازند٬ اسلام‌آباد اصفهان٬ بيستون٬ بندرعباس٬ بعثت٬ رامين و طرشت درمجموع به ظرفيتي افزون‌بر 14 هزار و 200 مگاوات به‌طور کامل در اختيار دولت باقي خواهند ماند.
مجري خصوصي‌سازي صنعت برق گفت: تاکنون 37 نيروگاه حرارتي در ليست واگذاري به بخش خصوصي قرار دارد که خصوصي‌سازي 12 نيروگاه در سال‌جاري در دست اقدام است.
الله‌مرادي اظهار داشت: نيروگاه‌هاي شهيد کاوه٬ صوفيان٬ زرند٬ هسا٬ سيکل ترکيبي شهيد رجايي٬ کنارک٬ لوشان منجيل٬ خليج فارس٬ کنگان، يزد و... به ظرفيت 4723 مگاوات پس از تصويب قيمت و عرضه در سال 93 واگذار مي‌شوند.
وي يادآور شد: ارزش اين واحدهاي نيروگاهي 60 هزار ميليارد ريال برآورد شده است.
وي تصريح کرد: در تعيين نيروگاه‌هايي که قرار است در اختيار دولت باشد، افزون‌بر مسائل اقتصادي و فني، موضوع‌هاي ديگري همچون مسايل اجتماعي٬ سياسي٬ پايداري شبکه و منطقه جغرافيايي درنظر گرفته شده است.
وي ظرفيت نيروگاه‌هاي خصوصي در کشور را افزون‌بر 45 درصد مجموع ظرفيت نيروگاهي عنوان کرد و گفت: به‌نظر مي‌رسد که با توجه به ايجاد روزنه اميد براي بهبود اقتصاد صنعت برق و قول‌هاي دولت براي پرداخت بدهي‌هاي وزارت نيرو٬ روند خصوصي‌سازي در صنعت برق بهتر از گذشته شود.
وي با بيان اينکه خصوصي‌سازي شرکت‌هاي توزيع پيچيده‌تر از نيروگاه‌ها است، گفت: شرکت‌هاي توزيع در پيشاني صنعت برق قرار دارد و از اهميت زيادي برخوردار هستند که با وجود برگزاري نشست‌ها و بررسي‌هاي مختلف هنوز روشي مشخص و مناسب براي واگذاري شرکت‌هاي توزيع يافت نشده است.
وي افزود: طبق قانون متولي اصلي تأمين برق درنهايت وزارت نيرو است و در امر خصوصي‌سازي بايد نهايت حساسيت و دقت صورت بگيرد تا لطمه‌اي به تأمين برق پايدار در کشور وارد نشود.
وي با بيان اينکه سوددهي يکي از موضوع‌هايي است که همواره مورد توجه بخش خصوصي قرار مي‌گيرد، گفت: هم‌اکنون قيمت تکليفي فروش برق قاصله بسياري با قيمت تمام‌شده دارد که تسهيل خصوصي‌سازي نيازمند واقعي شدن نرخ‌ها و اعمال تعرفه خدماتي مناسب در صنعت برق است.
وي خاطرنشان کرد: پيشنهادهاي مختلفي در زمينه نحوه خصوصي‌سازي شرکت‌هاي توزيع مطرح شده که اين پيشنهادها در حال بررسي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن