تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820814333




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجلاس سراسری بزرگداشت غدیر در مشهد آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اجلاس سراسری بزرگداشت غدیر در مشهد آغاز شد مشهد- ایرنا - هفتمین اجلاس سراسری سالانه بزرگداشت غدیر شنبه شب طی مراسمی با حضور اندیشمندان، اساتید و صاحبنظران حوزه و دانشگاههای کشور در مشهد آغاز به کار کرد.


به گزارش ایرنا، دبیر علمی اجلاس مزبور در این مراسم گفت: واقعه غدیر یکی از وقایع بسیار مهم در تاریخ اسلام و تشیع است که باید در قالب آیین و برنامه های خاص ابعاد مختلف آن برای مردم تبیین شود.
حجت الاسلام "مرتضی استادی" افزود: اساتید و صاحبنظران حوزه و دانشگاه در این اجلاس پنج روزه در قالب بخش های علمی و جانبی به تبیین موضوعاتی همچون فضیلت های والای حضرت علی (ع) در عوالم پیشین، دنیا و عوالم پسین، نقش ویرانگر قریش در تخریب واقعه غدیر، دستبردها در اسناد امامت، معرفت حجت معصوم، معرفت جامع دین، معرفی اهل بیت (ع) در کتب عهدین، امام مهدی (عج)، موعود غدیر، بررسی چرایی پدیده مهدویت هراسی و غدیر نقطه اوج عملکرد پیامبر (ص) در دوران رسالت می پردازند.
وی اظهار کرد: در این اجلاس آیات عظام "سیدعلی حسینی میلانی"، "سید جعفر سیدان"
، "نجم الدین مروجی طبسی" و حجت الاسلام "حسن ضیاء توحیدی" نقطه نظرات خود را در این زمینه ها بیان می کنند و در بخش میز گفتمان نیز دکتر بنی هاشمی، دکتر وکیلی، علی الشیخ و حجج اسلام استادی، حسین فقیه و معاونیان به بحث و تبادل نظر در این زمینه می پردازند.
وی گفت: در حاشیه اجلاس بزرگداشت غدیر محصولات فرهنگی هنری مرتبط با غدیر، معرفی و تقدیر از پدیدآورندگان آثار مکتوب مرتبط با واقعه غدیر و تقدیر از فعالان عرصه نشر آثار غدیر برگزار می شود.
یکی از اساتید خارج فقه و اصول حوزه های علمیه مشهد هم در این مراسم گفت: واقعه غدیر یکی از مسائل و وقایع بسیار مهم در معرفی و تبیین محوریت حضرت علی (ع) در جریان تداوم رسالت است و آیات و روایات مختلف، سندیت غدیر را اثبات می کند.
آیت الله "سید جعفر سیدان" افزود: حکومت اسلامی تنها در سایه ولایت فقیه محقق می شود و پیامبر اکرم (ص) اهمیت بسیار به این مساله داده و آن را یکی از ارکان اصلی دین عنوان می کنند.
وی اظهار کرد: واقعه غدیر از جریان های بی نظیر در تاریخ و از نظر کمیت و کیفیت جریانی نادر محسوب می شود.
اجلاس سراسری بزرگداشت غدیر تا بیست و سوم مهر ماه جاری در مشهد ادامه دارد./2
7490/ 664/ 605


20/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن