تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819708493




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتخابات ریاست جمهوری در بولیوی/ مورالس حریف جدی ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: انتخابات ریاست جمهوری در بولیوی/ مورالس حریف جدی ندارد مادرید- ایرنا- انتخابات ریاست جمهوری بولیوی در حالی فردا ( یکشنبه ) بابیش از شش میلیون واجدین شرایط رای آغاز می شود که "اوو مورالس" رییس جمهوری کنونی برای انتخاب مجدد راه دشورای در پیش ندارد.


به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری اروپاپرس ، در این انتخابات که در صورت پیروزی مورالس، سومین و آخرین دوره دولت وی خواهد بود، بولیویایی ها همچنین باید 130 نماینده مجلس و 36 سناتور افزون بر نمایندگان نهادهای فرا ملی را انتخاب کنند.
در این رابطه حزب حاکم "جنبش به سوی سوسیالیسم" با شعار "با اوو بهتر هستیم" ، به دنبال مشارکتی است که به نظر می رسد که در سال های اخیر از دست داده است.
مورالس در ژانویه سال 2006 به نخستین رییس جمهوری سرخپوست در بولیوی تبدیل شد و اکنون هشت سال بعد به دنبال شکستن رکورد 64 درصدی آرای خود در انتخابات چهار سال قبل است.
وی می خواهد کسب دو سوم از مجلس چند ملیتی کشور را تجدید کند.
مورالس روز چهارشنبه گفته : ما در این انتخابات ضربه محکمی به امپریالیست ها ، نئولیبرال ها ، وطن فروشان و جدایی خواهان خواهیم زد.
رییس جمهوری بولیوی بنا بر نظرسنجی ها با 40 درصد اختلاف با "ساموئل دوریا مدینا" رقیب اصلیش از حزب " اتحاد دموکراتیک " شانس تقریبا مسلم برای پیروزی در انتخابا را دارد.
پس از این دو ، "خورخه کروگا" رییس جمهوری سابق بولیوی و نامزد حزب دموکرات مسیحی ، "خوان دل گرانادو" از حزب جنبش بدون ترس و "فرناندو وارگاس" از حزب سبز بولیوی دیگر رقبای مورالس در انتخابات روز یکشنبه می باشند .
مورالس هشت سال پیش با نشانه و نماد سرخپوستی زمام قدرت را در دست گرفت و در این مدت طرح ها و برنامه هایی را اجرا کرد که منجر به خروج میلیون ها نفر از فقر و افزایش حقوق شده است.
نرخ فقر از 65 درصد به 40 درصد کاهش یافته است.
شاخص های اقتصادی نیز بهبود یافته و رییس جمهوری موفق شد، بیشترین نرخ سرمایه گذاری در آمریکای جنوبی را به دست بیاورد هرچند که برخی از سرمایه گذاران هنوز از حضور دولت در بخش های استراتژیکی نظیر انرژی انتقاد دارند.
اما سیاست های دولت مورالس در برخی زمینه ها مورد انتقاد احزاب و مردم قرار گرفته که از جمله می توان به عملکردش در سیلاب های اخیر ، اعتراضات معدنچیان و یا رسوایی فساد مالی برخی از اطرافیانش را نام برد.
افزون بر آن ، مورالس هنوز نتوانسته مشکل نا امنی و قاچاق مواد مخدر را که اصلی ترین نگرانی های شهروندان و سازمان های مدافع حقوق بشر کشور است،حل کند.
اروپام *5*491** 1917


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن