تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شمار قطره هاى آبها و ستارگان آسمان و ذرات گردوغبار پراكنده در هوا وحركت مورچه برسنگ ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798298951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر ارشاد: دیپلماسی فرهنگی، ارتباط ایران و ژاپن را بهتر می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: افتتاحیه هفته فرهنگی ژاپن در فرهنگسرای نیاوران؛ معاون وزیر ارشاد: دیپلماسی فرهنگی، ارتباط ایران و ژاپن را بهتر می کند تهران - ایرنا - معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این برهه از زمان که ایران توجه ویژه ای به دیپلماسی فرهنگی دارد، امیدواریم ارتباط فرهنگی ایران و ژاپن به بهترین شکل ممکن برسد تا عرصه های دیگر ارتباطات دوجانبه نیز تقویت شود.


به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا، هفته فرهنگی ژاپن با حضور معاون هنری وزیر ارشاد، سفیر ژاپن و جمعی از نمایندگان سفارت های خارجی مستقر در تهران، مدیرکل دفتر موسیقی، مدیر فرهنگسرای نیاوران و جمعی از هنرمندان در فرهنگسرای نیاوران آغاز شد.
بنابر اعلام فرهنگسرای نیاوران، پوران درخشنده، پری صابری، محمد سلمانی و هادی منتظری از جمله مهمانان حاضر در این مراسم بودند.
علی مرادخانی در آیین افتتاحیه هفته فرهنگی ژاپن اظهار داشت: در سال های گذشته هنرمندان خوبی از ژاپن به ایران آمده اند؛ ارتباط فرهنگی راه حل مهمی برای ارتباط های دیگر بین دو کشور دوست ایران و ژاپن است.
وی با بیان اینکه سابقه تاریخی ارتباط ایران و ژاپن به سال های دور برمی گردد، افزود: بسیار خوشحالم که کشور ژاپن در هفته فرهنگی این کشور در ایران بسیار خوب ظاهر شده است و ما هم باید بتوانیم ارتباط خوبی با ژاپن بگیریم و فرهنگ و هنر خود را در این کشور به نمایش بگذاریم.
مرادخانی تاکید کرد: از همه کسانی که در برگزاری هفته فرهنگی ژاپن نقش داشته اند تشکر می کنم و امیدوارم در جشنواره ها و کنسرت های مختلف شاهد حضور هنرمندان ژاپنی در ایران باشیم، البته به زودی برخی از هنرمندان مطرح ژاپن برنامه های هنری خود را به ایران می آورند.
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در تلاش هستیم که به زودی هفته فرهنگی ایران را در ژاپن برگزار کنیم.
همچنین "کوجی هانه دا" سفیر ژاپن در ایران با ابراز خرسندی از حضور سفرا و مسوولان فرهنگی در این مراسم، گفت: خوشحالم از این که امسال هم مانند سال گذشته هفته فرهنگی ژاپن را در ایران برگزار می کنیم.
وی با اشاره به شباهت های فرهنگی ایران و ژاپن خاطرنشان کرد: با توجه به شباهت های عمیقی که بین فرهنگ ایران و ژاپن وجود دارد، اقدام به برگزاری برنامه های فرهنگی کردیم تا مردم، بیشتر با فرهنگ، ادب و آداب و رسوم یکدیگر آشنا شوند.
سفیر ژاپن در ایران ادامه داد: به مناسب هفته فرهنگی ژاپن از سه نوازنده ژاپنی برای نواختن موسیقی این کشور دعوت کردیم؛ ایران و ژاپن سازهای مشابه زیادی دارند؛ چرا که گفته می شود بیش از یکهزار سال پیش از طریق جاده ابریشم برخی از سازها از ایران به ژاپن رفته است.
هانه دا ، با اشاره به برگزاری کنسرت کیتارو تاکید کرد: این نوازنده ژاپنی یک نابغه است و من امیدوارم مردم ایران از کنسرت های او که با الهام از موسیقی ایران گرفته می شود لذت ببرند.
همچنین سیدعباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران ضمن خوشامد گویی به حضار درمورد برگزاری این برنامه، گفت: دو کشور ایران و ژاپن در طول تاریخ، همواره رابطه نزدیکی با یکدیگر داشته اند و امروز هم برگزاری این هفته گام مهمی درجهت گسترش همکاری ها است.
وی افزود: سیاست باید همواره در خدمت فرهنگ باشد و موجب شود روابط فرهنگی ملت ها با یکدیگر گسترش یابد؛ با توجه به نگاه مثبت سفیر محترم ژاپن امیدوارم سفارت این کشور در ایران همچنان با گسترش روابط فرهنگی دو کشور کمک کند.
سجادی اضافه کرد: بنیاد آفرینش های هنری نیاوران که در واقع پایگاه فعالیت های بین المللی معاونت هنری وزارت ارشاد است، آمادگی خود را برای همکاری با بخش فرهنگی سفارت های کشورهای مختلف جهان اعلام می کند و امیدوارم برگزاری این برنامه های مشترک همچنان استمرار داشته باشد.
مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی ژاپن با اجرای کنسرت موسیقی سنتی ژاپن همراه بود و در بخش های مختلف این برنامه هنرمندانی از ژاپن به اجرای قطعات موسیقی سنتی ژاپن پرداختند.
نوازنده های ژاپنی در حالی قطعه های خود را می نواختند که سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران مملو از جمعیت بود و بسیاری از علاقه مندان در حالتی ایستاده مراسم را دنبال می کردند.
همچنین بخش از علاقمندان به وسیله ویدئو پروژکتور این برنامه را در سالن دوم فرهنگسرا دنبال می کردند.
قطعه "ایری" به آهنگسازی ایچیتارو، موسیقی مربوط به شهر آیچی با ریتم موتیف درام، بخش نخست این کنسرت بود.
هفته فرهنگی ژاپن شامل برنامه های متنوعی دربخش موسیقی و برنامه های آیینی سنتی است که در سالن ها و مراکز مختلف فرهنگی از جمله تالار بزرگ وزارت کشور و فرهنگسرای اندیشه تهران دنبال می شود.
فراهنگ**7537**1027


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن