تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم همانا نمازگزار هنگام نماز با پروردگار بزرگ و بلند مرتبه اش مناجات مى كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819705839




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمایه گذاری بخش خصوصی پشتوانه اقتصادی هنر را فراهم می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: علی مرادخانی: سرمایه گذاری بخش خصوصی پشتوانه اقتصادی هنر را فراهم می کند تهران - ایرنا - معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر حضور فعال سرمایه گذاران خصوص در زمینه توسعه هنرهای تجسمی گفت: سرمایه گذاری بخش خصوصی پشتوانه اقتصادی هنر را فراهم می کند.


به گزارش خبرنگار تجسمی ایرنا، علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به افتتاح مرکز دوم آرت سنتر(خانه هنرمندان) دزاشیب همزمان با بزرگداشت و نمایشگاه هانیبال الخاص گفت: الخاص از بزرگان و پیشکسوتان هنر نوگرا محسوب می شود و شاگردان زیادی دارد.در واقع الخاص فردی چند وجهی است و فقط از یک منظر نمی توان درباره به الخاص صحبت کرد و امیدوارم در این رابطه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
مرادخانی با اشاره به فعالیت های معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: حوزه تجسمی اگر بتواند خود را به مقوله اقتصاد هنر نزدیک تر کند، روز به روز بر رونق اش افزوده می شود. راه اندازی مراکزی مانند آرت سنتر یا مجموعه های دیگری که به این حوزه اضافه می شوند، به ما نوید می دهند که افق روشنی را می توانیم تصور کنیم و افرادی به این حوزه وارد می شوند می توانند تضمینی باشند که هنر تجسمی ما در زمینه های مختلف بتواند از پشتوانه های اقتصادی خوبی برخوردار باشد.
مرادخانی با اشاره به نقش دولت در حمایت از بخش خصوصی گفت: در بحث اقتصاد هنر دولت بر حضور فعال بخش خصوصی تاکید دارد تا بخش خصوصی فعالیت کند و دولت هم از همه فعالیت های این بخش حمایت می کند و امکاناتی را که لازم باشد در نقاط مختلف کشور در اختیار آنها قرار می دهد. مساله مهم ما این است که همه چیز در تهران و مرکز متمرکز نشود.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم یک فضای عمومی ایجاد و فرهنگ سازی کنیم که هنر در سبد هزینه های مردم قرار بگیرد، رونق چشم گیری در اقتصاد هنرهای تجسمی در کشور خواهیم داشت. البته اکنون هنرهای تجسمی در فضای بین المللی جایگاه خوبی داریم اما مهم است که در داخل کشور هم بتوانیم سرمایه ها را در این حوزه جذب کنیم.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: باید از شرایط مناسبی که در حال حاضر وجود دارد استفاده کرد ما هم ترجیح می دهیم جشنواره ها و دوسالانه های هنری را به بخش خصوصی واگذار کنیم و تا حدی که امکان دارد اجرای فعالیت ها و رویدادها توسط بخش خصوصی صورت گیردکه این به عنوان یک توفیق برای ما ثبت شود.
افتتاحیه آرت سنتر دزاشیب با گشایش نمایشگاه آثار هانیبال الخاص و با حضور معاون امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در باغ انجمن خوشنویسان ایران برگزار شد.
در نمایشگاه مروری بر آثار هانیبال الخاص در مجموع بیش از 70 اثر پرتره، فیگوراتیو، طراحی و حجم از زنده یاد الخاص به نمایش در آمد. آثار این نمایشگاه بین 3 تا 190 میلیون تومان قیمت گذاری شده است و بسیاری از این آثار برای نخستین بار در معرض نمایش عموم قرار گرفته اند.
در این مراسم فیلم کوتاهی درباره هانیبال الخاص پخش شد که در آن حسین محجوبی، رضا بانگیز، احمد وکیلی و بهرام دبیری از خصوصیات و تاثیرات الخاص و آثارش در هنر معاصر ایران سخن گفتند و قسمت هایی از فیلم نیز به تصاویری از آثار هنرمند و آخرین ثر نقاشی الخاص اختصاص داشت.
در مراسم افتتاحیه آرت سنتر دزاشیب و نمایشگاه هانیبال الخاص هنرمندانی از جمله آیدین آغداشلو، پرویز کلانتری، کامران عدل، عباس مشهدی زاده، حسین محجوبی، سروش صحت، بهاره رهنما، رضا بانگیز، سهراب هادی، احمد محمدپور و بهرام حنفی حضور داشتند.
فراهنگ**9266 ** 1569


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن