محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826404738
شیوه نوین آموزش سبک زندگی از طریق بازیهای رایانهای/ ادبیات کهن ایرانی بهترین منبع ساخت بازی است
واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی به بهانه روز جهانی کودک؛
شیوه نوین آموزش سبک زندگی از طریق بازیهای رایانهای/ ادبیات کهن ایرانی بهترین منبع ساخت بازی است
بسیاری از مفاهیم از جمله سبک زندگی ایرانی- اسلامی را در قالب بازیهای رایانهای میتوان به بچهها آموزش داد؛ این در حالی است که بیشتر بازیهای ایرانی، همخوانی چندانی با فرهنگ این سرزمین ندارند و تنها سرگرمکننده هستند. تولیدکنندگان نبود کپیرایت، نوپا بودن این صنعت، هزینه بالای ساخت بازی و مهمتر از همه نبود بازار استاندارد را دلیل این مساله میدانند.
خبرگزاری مهر- گروه فرهنگ و ادب: هر کودک و نوجوان ایرانی همان اندازه که به تعلیم و تربیت نیاز دارد، نیازمند بازی و شادی و تفریح هم هست. کودکان در قالب بازی میتوانند با مفاهیم بسیار آشنا شوند. امروز، یکی از روشهای نوین آموزش، بازی است و بازیهای رایانهای در این میان، سهم مهم و موثری دارند.اما سهم بازیهای ایرانی در این میان کدام است؟ ما تا چه اندازه توانستهایم با ساخت بازیهای رایانهای هم لذت بازیرا به بچهها بچشانیم هم شیوه و سبک زندگی هماهنگ با فرهنگ و پیشینه فرهنگی خود را به آنها آموزش دهیم؟ فرهود فرمند، مدیرعامل شرکت نیو استودیو در پاسخ به اینکه چه میزان بازی ایرانی با این هدف تولید شده است گفت: برای رسیدن به چنین آماری، کافی است به عنوان بازیهایی که تاکنون ساخته شده نگاه کنیم و دریابیم سهم این نوع بازیها که درشمار بازیهای جدی هستند و هدف از ساختشان،تنها سرگرمی نیست تا چه اندازه اندک است. به گفته سازنده بازی«کوهنورد»، در کشورهای پیشرفته، هدف از ساخت بازی رایانهای تنها سرگرم کردن بچهها نیستند آنها بازیهای جدی هم تولید میکنند اما در ایران، صنعت بازی سازی، نوپاست و در حال حاضر به بازیهای رایانهای تنها به عنوان سرگرمی نگاه میشود. اگر ما بخواهیم مقوله بازی را جدی بگیریم و به آن به عنوان یک صنعت بنگریم و از بازی یک قالب موثر آموزشی برای انتقال مفاهیم اخلاقی و انسانی و پیامهای محیط زیستی بسازیم باید در گام نخست، بازار بازیهای رایانهای را سروسامان بخشیم. فرمند به ضرورت وجود بازاری استاندارد برای بازیهای رایانهای اشاره و بیان کرد: تا زمانی که بازاری برای ارائه، معرفی و فروش محصولات وجود نداشته باشد نمیتوان به تولید بازیهای خوب، وجود متنهای جذاب و درعین حال آموزنده، حتی رعایت قانون کپیرایت امیدوار بود. هزینههای تولید بازی بسیار بالاست. ضمن این که ساخت بازیهای رایانهای زمانبر است. من سازنده نمیتوانم به کار دیگری جز این کار روی آورم. ساخت بازی همه وقت و انرژی مرا میگیرد ازسوی دیگر درآمد چندانی وجود ندارد که مرا به ادامه کار دلگرم کند. در صورتیکه اگر بازار استانداردی وجود داشته باشد بازیسازها تشویق میشوند و بازیهای بهتری تولید میکنند. سازنده بازی«دردسرهای همستر» در پاسخ به اینکه تا چه اندازه میتوان از داستانهایی که برای کودک و نوجوان نوشته شده برای ساخت بازی بهره برد بیان کرد: ما در حوزه ادبیات کودک و نوجوان، کتابهای خوبی داریم که میتوان آن را به متنی متناسب برای بازی تبدیل و از داستان استفاده کرد اما ماجرا این است که در بازیهای رایانهای، سرگرمی، حرف اول را میزند و فکر کردن به محتوا بسیار زمانبر است پس چه خوب اگر میان نویسنده و بازیساز ارتباطی وجود داشته باشد و هر دو خواستههای یکدیگر را بدانند. البته وجود چنین ارتباطی هم درگرو وجود بازار استاندارد است. فرمند نبود کپیرایت را یکی دیگر از مشکلات بازیسازان دانست و افزود: حتی این مساله هم به نبود بازار برمیگردد. اگر کپیرایت را رعایت میکردیم و استانداردی برای ارائه محصولات بود، دیگر کسی قفل بازیها را نمیشکست و نهایتا به ایرانی کردن آنها نمیپرداخت؛ آن زمان، قیمت واقعی بازیهای خارجی به 50 دلار میرسید و نگاه بازیسازهای خارجی به ایران تعدیل میشد. از این جهت که ایران، بازار خوبی برای انان بود و خارجیها تلاش میکردند بازیهایی هماهنگ با فرهنگ این سرزمین تولید کنند و مشکلی که تهاجم فرهنگی نامیده میشود به حداقل میرسید. این بازیساز در پاسخ به اینکه پدر و مادرها نگران این هستند که بچهها زمان زیادی را صرف بازیهای رایانهای میکنند و این ماجرا موجب میشود که با همسالان خود کمتر ارتباط برقرار کنند گفت: این مساله ربطی به بازیسازها ندارد و والدین باید اوقات فراغت فرزندان خود را مدیریت کنند و بدانند بازی زنگ تفریح است نه چیز دیگر. فرمند، بهترین راه برای ارتقای سطح بازیهای رایانهای را ادغام تجربیات شرکتهای تولید کننده عنوان کرد و افزود: معمولا شرکتها برای ارتقای سطح به دنبال گروههایی هستند تا بتوانند با آنها ادغام شوند و یا در صورت فراهم بودن شرایط در در زمینههای فنی، آموزشی و نیروی انسانی مشارکت کنند. با همین ارتباطات است که شرکتهای تولید کننده بازی رایانهای پویاتر خواهند شد. مدیرعامل شرکت نیو استودیو، درباره بازبینی بازیهای رایانهای گفت: بازی رایانهای نباید با فرهنگ غالب کشور در تناقض باشد. بهترین روش برای ارائه بازیهای رایانهای همگن با فرهنگ ایرانی-اسلامی، بومی سازی است. به این معنا که اگر در یک بازی المان و یا کاراکتری وجود داشت که با فرهنگ جامعه همخوانی ندارد، با شرکتهای تولید کننده آن برای تصحیح بازی مذاکره شود تا علاوه بر ارائه بازی بتواند در بازار نیز موفق عمل کند. فرهود فرمند با اشاره به پیشرفت خوب شرکتهای داخلی در حوزه بازیهای رایانهای افزود: به لحاظ فنی، فعالیتهای خوبی انجام شده است که اگر این فعالیتها در هم ادغام شوند، و مورد حمایت قرار بگیرند شاهد اتفاقات خوبی در حوزه بازیهای رایانهای خواهیم بود؛ چراکه در حال حاضر به لحاظ استعداد، تحصیلات و ظرفیت نیروی انسانی در جایگاه خوبی قرار داریم.
بازیسازی باید به یک صنعت تبدیل شود علی بخشی مدیر عامل شرکت «تصویرگران رویا» با تاکید بر اینکه گیم مسالهای فرهنگی است که باید به صنعت تبدیل شود، گفت: بالاترین درجه برای کیفیت یک محصول این است که علاوه بر تاثیر مثبتی که بر مخاطب میگذارد، جذابیت هم داشته باشد تا فرد برای استفاده از آن هزینه کنند. بهترین حالتی که ممکن است برای یک محصول فرهنگی پیش آید، این است که به صنعت تبدیل شود. تولیدکننده بازی رایانهای «هنر سرعت» مخاطبان را بهترین داوران برای محصولات رایانهای دانست و افزود: باید تولیدکننده از نزدیک با مخاطب خود ارتباط بگیرد و از سلیقه و نظر او آگاه شود. مردم باید یک اثر را ارزشیابی کنند، چراکه بهترین افراد برای داوری یک بازی رایانهای، خود مردم هستند و میزان استقبال آنان، نشاندهنده اقبال یک کار است. بخشی با تاکید بر اینکه اصلیترین بحث در تولید، تربیت نیروی انسانی متخصص است، افزود: شرکتهای تولید کننده باید برنامه مشخصی داشته باشند تا بتوانند بازیهای باکیفیتی بسازند که بر روح و روان مخاطب تاثیرگذار باشد. ضعف در ساخت بازی، ناشی از آموزش ندیدن است که باید بستری برای ارتباط با شرکتهای بزرگ و کسب دانش از این شرکتها فراهم شود. این بازیساز نیزبه ضرورت وجود بازاری برای عرضه محصولات فرهنگی از جمله بازیهای رایانهای اشاره و بیان کرد: بیشتر تولیدکنندگان با مشکل روبهرو هستند، نداشتن بودجه از یک سو و نبودن تجربه کافی از سوی دیگر باعث ارائه محصولات بیکیفیت شده است بنابراین سازمانهایی چون بنیاد ملی بازیهای رایانهای باید سازوکاری فراهم کنند که از محصولات برگزیده در جشنوارهها، در بحث بازاریابی و عرضه، حمایت بیشتری شود. چراکه بازی تنها جنبه سرگرم کننده ندارد و از آن به عنوان یک قالب موقر برای آموزش بسیاری از مفاهیم چون اخلاق و سبک زندگی میتوان استفاده کرد.
ادبیات حادثهخیزی که مهجور مانده است متن یکی از مواردی است که در تولید بازیهای رایانهای باید به آن توجه شود. نویسندگان خوب کودک و نوجوان میتوانند یکی از اعضای گروهی باشند که به تولید بازی برای بچهها میپردازند. در سالهای اخیر افرادی چون آرمان آرین از افسانهها و قصههای کهن ایرانی بهره برده و داستانهایی بر اساس ساختار گیم نوشتهاند. نویسندگانی چون محمد میرکیانی هم معتقدند: در ادبیات ما منابعی غنی وجود دارد که به شدت حادثه خیزاند و قابلیت تبدیل شدن به یک بازی جذاب را دارند اما برای ساخت بازی، کمتر سراغ این منابع و داستانها رفتهایم. در حالی که در تولید بازی باید به فرهنگ بومی توجه کنیم و از یاد نبریم که بازی باید هدف داشته باشد، فضای ذهنی مخاطب را خلاق نگه دارد و نمادها و نشانههای زندگی ایرانی در آن موج زند. نویسنده «قصه ما همین بود» درباره نقش مؤلفههای روانشناختی در تولید بازی رایانهای گفت: بازی باید براساس مؤلفههای روانشناختی و گروههای سنی مختلف و حتی جنسیت ساخته شود. اگرچه ایجاد هیجان یکی از ویژگیهای بازی است اما باید دقت کرد که هیجان کاذب به وجود نیاید چون مخرب و استرسزاست. بازی باید به فهم زندگی و گذر از موانع پیش رو کمک کند و تنها به عنوان وسیلهای برای گذران وقت تلقی نشود. میرکیانی با بیان اینکه تنها هدف بازی کردن نیست، اظهار کرد: همانطور که یک رمان، تئاتر و فیلم خوب به درک بهتر زندگی کمک میکند، یک بازی خوب هم میتواند این ظرفیتها را داشته باشد. همه این تولیدات وسیلهای برای زندگی راحتتر است و فقط شکل ارائه و دسترسی مخاطب به آنها متفاوت است. نویسنده «قصه ما مثل شد» با اشاره به اینکه در بازیهای خوب رایانهای قابلیت ترسیم فضای زندگی وجود دارد، تصریح کرد: در داستانهای نمادین و تمثیلی راه موفقیت به خوبی نشان داده شده است؛ مانند فردی که برای رسیدن به یک گنج باید مراحل مختلف را طی کند. برخی قصههای و حکایتها و حتی برخی از داستانهای روایی ما نیز این ظرفیت را دارند که تبدیل به یک بازی خوب شوند. مهم کشف این داستانهاست چراکه ما منابع ادبی کهن و عامیانه غنیای داریم که پایانناپذیر هستند و مانند کشف یک الماس از اعماق زمین باید با جستجوی فراوان کشف شوند. وی در ادامه با اشاره به ویژگی حادثهخیز بودن بازیهای رایانهای گفت: در ادبیات منابع غنی وجود دارد که به شدت حادثه خیزاند و قابلیت تبدیل شدن به یک بازی خوب و جذاب را دارند اما کمتر سراغ آنها در زمینههایی مانند بازیسازی رفتهایم. اگرچه در ادبیات پهلوانی رستم و سهراب نمونهای بینظیر است اما موارد بیشمار دیگری نیز وجود دارد. نویسنده «راز مثلهای ما» افزود: یکی از بهترین نمونهها برای تولید بازینامه که دارای عناصر پیشبرنده و ماجراپذیر است و در کنار آن فکر و اندیشه و آموزش هم وجود دارد، ماجرای حمله مغول به ایران و یا مقاومت ایرانیها در مقابل حملات پرتغالیها در آبهای خلیج فارس است. میرکیانی با اشاره به گنجاندن مفاهیم آموزشی در بازیها گفت: کودکان و نوجوانان درگام نخست میخواهند بازی کنند و اگر حس کنند بازی نقش یک معلم را برای آنها ایفا میکند نتیجهای مخرب و ضد تبلیغ میگیریم. آموزشهای فرهنگی باید در لایههای پنهانی بازی و در پس ماجرا و عمق داستان وجود داشته باشد. وی با اشاره به وجود رقیبان قدرتمند خارجی در این عرصه افزود: باید مخاطب را به عنوان فردی ناآشنا با فرهنگ و زندگی خود تصورکنیم و تلاش کنیم که برای چنین فردی با ارتباطی صحیح و هوشمندانه و دقیق بازی تولید کنیم. در این بین آنچه که موفقیت تولید یک بازی خوب را رقم میزند تشکیل گروهی از تخصصهای مختلف چون نویسنده، انیمیشن ساز، کارگردان و... در کنار هم است. این تخصصها هر کدام بر مبنای ظرفیت و توانایی خود میتوانند یک بازی خوب تولید کنند. ساخت هر بازی رایانهای 100 تا 150میلیون تومان هزینه میبرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نزدیک به نیم قرن است که شکل گرفته تا به تولید کتاب، پویانمایی، فیلم، تئاتر و موسیقی برای این گروه سنی بپردازد. مرکزی که تاکنون 45 بازی رایانهای برای بچهها تولید کرده و تا پاپیان سال جاری دو عنوان دیگر نیز به این عناوین افزوده میشود. «ایرانشناسی» یک بازی رایانهای است که بچهها را در قالب سفرهای دارا و سارا به مناطق مختلف ایران با آداب و رسوم و غذا و نوع پوشش مردم هر استان آشنا میکند و «سبک زندگی» که همانگونه که از نامش پیداست روش زندگی کردن و مفاهیم ارزشی را به بچهها منتقل میکند. مهدی باقری، معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان براین است که بازیهای رایانهای تنها جنبه سرگرم کننده ندارند و قالبی هستند که بهطور غیرمستقیم و موثر بچهها را با اخلاق و شیوه زیستن آشنا میکنند بنابراین ساخت بازیهایی که هم جذاباند و هم با فرهنگ ما همخوانی دارند لازم و ضروری است. او به هزینههای بالای تولید بازیهای رایانهای اشاره و بیان کرد: بگذریم از اینکه برخی تولیدکنندگان، قفل بازیهای خارجی را میشکنند و تنها به ایرانیزه کردن این بازیها بسنده میکنند اما واقعیت این است که تولید بازی بسیار هزینهبر است و به صرف مبلغی برابر با تولید یک فیلم کوتاه نیاز دارد. ما برای ساخت هر بازی بین 100 تا 150میلیون تومان هزینه میکنیم تا کاری بسازیم که هم برای بچهها جذاب است هم با فرهنگ و هویت ایرانی- اسلامی ما هماهنگی دارد. باقری بیشتر بازیهای تولیدشده در کانون پرورش فکری را پسرانه دانست و افزود: پسرها بیشتر دنبال هیجان هستند و از بازیهای رایانهای استقبال میکنند اما این به معنای عدم استقبال دختران از این نوع بازیها نیست. گزارش از: زهره نیلی
۱۳۹۳/۷/۱۶ - ۱۲:۴۶
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]
صفحات پیشنهادی
بومیسازی بازیهای رایانهای به نفع ادبیات کهن ماست
فرهنگ و ادب صنایع فرهنگی نویسنده کوه مرا صدا زد بومیسازی بازیهای رایانهای به نفع ادبیات کهن ماست محمدرضا بایرامی گفت بومیسازی بازیهای رایانهای ایرانی به طور حتم به نفع ادبیات کهن ماست و ساختشان باعث میشود قشر کودک و نوجوان با گذشته ایران زمین آشنا شوند محمد رضا باسبک زندگی اسلامی و ایرانی در برنامه «مثل باران»
سبک زندگی اسلامی و ایرانی در برنامه مثل بارانمثل باران در دو قسمت 30 دقیقهای با موضوع سبک زندگی اسلامی و ایرانی پنج شنبه ساعت 15 50 و جمعه ساعت 30 16 روی آنتن شبکه سه سیما میرود به گزارش خبرگزاری فارس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در راستای ترویج مقولاتی نظیر عدالت حقوق ادر دیدار مدیر عامل بنیاد ادبیات داستانی مطرح شد ایرانی: انقلاب اسلامی ایران زندگی و جهان بینی مرا عوض کرد
در دیدار مدیر عامل بنیاد ادبیات داستانی مطرح شدایرانی انقلاب اسلامی ایران زندگی و جهان بینی مرا عوض کردمدیر و کارکنان بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان روز گذشته 31 شهریور از نویسنده دفاع مقدس ناصر ایرانی دیدار کردند به گزارش خبرگزاری فارس عصر دیروز مهدی قزلی مدیرعامل بنیادبهترین بازی رایانهای ایرانی را انتخاب کنید
فرهنگ و ادب صنایع فرهنگی بهترین بازی رایانهای ایرانی را انتخاب کنید مسابقه پیامکی بهترین بازی از نگاه مخاطبان بر اساس بازی های دارای مجوز نشر و ارایه شده در بازار از سال 92تا 93 طراحی شده است به گزارش خبرگزاری مهر این بنیاد در نظر دارد با طرح مسابقه پیامکی «بهترین ب«دارا» و «سارا» به نقاط مختلف ایران سفر میکنند/ «سبک زندگی» بچهها را با زندگی ایرانی- اسلامی آشنا میکند
فرهنگ و ادب صنایع فرهنگی معاون تولید کانون پرورش فکری خبر داد دارا و سارا به نقاط مختلف ایران سفر میکنند سبک زندگی بچهها را با زندگی ایرانی- اسلامی آشنا میکند معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان از تولید دو بازی رایانهای با عنوان سبک زندگی و ایرانشناسیسبك زندگي ايراني اسلامي در يك مستند
۱۵ مهر ۱۳۹۳ ۲ ۳۸ق ظ سبك زندگي ايراني اسلامي در يك مستند مستند برادران اسماعيلي ساخته فرشاد فدائيان سه شنبه 15 مهر ماه ساعت 23 و در قالب فانوس از شبكه مستند پخش ميشود به گزارش خبرگزاري موج اين مستند 36 دقيقه اي مجموعه يك زندگي درباره زندگي خانواده اي دامدار در شمال كشپیام حجتالاسلام شهاب مرادی به جشنواره تئاتر شهر تعهد همه ما تعالی سبک زندگی ایرانی اسلامی در تقابل با تغییرات
پیام حجتالاسلام شهاب مرادی به جشنواره تئاتر شهرتعهد همه ما تعالی سبک زندگی ایرانی اسلامی در تقابل با تغییرات فرهنگی استسومین جشنواره تئاتر شهر شامگاه امروز جمعه با برگزاری مراسم افتتاحیه در باغموزه هنرهای ایرانی آغاز به کار میکند به گزارش خبرگزاری فارس رئیس سازمان فرهنگی هنر˝زیگزاگ هیولاها˝ در سبک ساده وارد چهارمین جشنواره بازیهای رایانهای تهران شد
˝زیگزاگ هیولاها˝ در سبک ساده وارد چهارمین جشنواره بازیهای رایانهای تهران شد خبرگزاری پانا ˝زیگزاگ هیولاها˝ سال 1393 با مدیریت صادق ملایی ساخته شده که در چهارمین جشنواره بازیهای رایانهای تهران روایت میشود ۱۳۹۳ يکشنبه ۳۰ شهريور ساعت 11 03 به گزارش سرویس فرهنگی پانا این بازیامام جمعه ابرکوه: سبک زندگی اسلامی بهترین شیوه برای رسیدن به آرامش در زندگی است
امام جمعه ابرکوه سبک زندگی اسلامی بهترین شیوه برای رسیدن به آرامش در زندگی استامام جمعه ابرکوه با بیان اینکه توجه به شئون اسلامی اختلافات را حل میکند گفت سبک زندگی اسلامی بهترین شیوه برای رسیدن به آرامش همهجانبه در زندگی است به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه حجتالاسلام سیددر گفتوگو با فارس یک روحانی برای اولین بار مجری میشود/«عیار ۲۴» سبک زندگی روحانیون شهید را بررسی م
در گفتوگو با فارسیک روحانی برای اولین بار مجری میشود عیار ۲۴ سبک زندگی روحانیون شهید را بررسی میکندمدیر گروه اجتماعی و برنامههای مستند شبکه قرآن از پخش ویژه برنامه عیار ۲۴ با اجرای یک روحانی در این شبکه خبر داد محمدحسین رنجبران در گفتوگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گارائه آثار ایرانی در غرفه «ایران نوین فیلم» در بازار بوسان
فرهنگ و هنر سینمای ایران ارائه آثار ایرانی در غرفه ایران نوین فیلم در بازار بوسان ایران نوین فیلم تنها غرفه بخش خصوصی سینمای ایران در بازار بوسان است که آثار ایرانی در آن ارائه میشود به گزارش خبرگزاری مهر ایران نوین فیلم تنها غرفه بخش خصوصی است که در بازار فیلم جشنواره فآموزش خشک، بخش مهمی اززندگی کودکان ما را تصاحب کرده است
فرهنگ و ادب ادیبات ایران بیانیه هیئت داوران لاکپشت پرنده به مناسبت آغاز سال تحصیلی بیانیه هیئت داوران لاکپشت پرنده به مناسبت آغاز سال تحصیلی آموزش خشک بخش مهمی اززندگی کودکان ما را تصاحب کرده است درحالی که کارشناسان آموزش و پرورش در دنیای جدید با به رسمیت شناختن بازی و لجشنواره فيلم کودک و نوجوان بايد در مسير سبک زندگي اسلامي تلاش کند
۱۵ مهر ۱۳۹۳ ۱۸ ۵۰ب ظ مشاور وزير و مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم جشنواره فيلم کودک و نوجوان بايد در مسير سبک زندگي اسلامي تلاش کند مشاور وزير و مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم گفت موضوع مهمي که بايد جشنواره فيلم کودک و نوجوان به آن توجه داشته باشد تربيت صحيح و روش سبکهمشارکت بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در جشنواره فیلم کودک
برای چهارمین سال متوالی صورت گرفت مشارکت بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در جشنواره فیلم کودک مجید آقایی مهناز بانور و علیاصغر عزتیپاک به نمایندگی بنیاد شعر و ادبیات داستانی فیلمهای بیست و هشتمین جشنواره کودک و نوجوان را داوری کردند به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگارمدیر آموزش و پرورش بیجار: راه مبارزه با آسیبهای اجتماعی، الگوبرداری از سبک زندگی شهیدان است
مدیر آموزش و پرورش بیجار راه مبارزه با آسیبهای اجتماعی الگوبرداری از سبک زندگی شهیدان استمدیر آموزش و پرورش بیجار با تأکید بر اینکه سیره شهدا الگوی عملی از سبک و شیوه زندگی اسلامی است بهترین راه مبارزه با آسیبهای اجتماعی را الگوبرداری از سبک زندگی ساده شهیدان عنوان کرد به گبازیهای رایانهای به تخیل نویسندگان نیاز دارد
فرهنگ و ادب صنایع فرهنگی بازیهای رایانهای به تخیل نویسندگان نیاز دارد نویسنده رمان آنجا که برفها آب نمیشوند گفت اگر توليدكنندگان بازيهاي رايانهاي از همان مراحل ابتدایی در تولید بازی از نویسنده به عنوان کارشناس قصهپردازي بهره بگیرند جای خالی مساله مهمی چون داستان جذا«فرشتگان قصاب 2» ساخته میشود/ سرخپوستان کانادایی با نماد فیلم ایرانی
فرهنگ و هنر سینمای ایران نشست فیلم در جشنواره مقاومت فرشتگان قصاب 2 ساخته میشود سرخپوستان کانادایی با نماد فیلم ایرانی تهیه کننده فیلم سینمایی فرشتگان قصاب از ساخت قسمت دوم این فیلم سینمایی خبر داد به گزارش خبرگزاری مهر در اولین روز جشنواره فیلم مقاومت نشست خبری فیلم &l-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها