تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى‏رود، همچنان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820960135




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت و مجلس در حل معضلات کشور همفکر هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ مهر ۱۳۹۳ (۰:۹ق.ظ)
در نشست خبري مشترک رييس جمهور و رييس مجلس تاکيد شد: دولت و مجلس در حل معضلات کشور همفکر هستند رييس جمهوري با بيان اينکه در برخي مسائل ملي و کشوري بايد داراي نظر واحد باشيم، تصريح کرد: خوشبختانه دولت و مجلس در حل معضلات کشور همفکر هستند و اين موضوع را در اظهارات رييس مجلس و نمايندگان احساس کرديم.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني سه‌شنبه شب در پايان نشست مشترک دولت و مجلس در جمع خبرنگاران در ارزيابي خود از اين نشست، گفت: همواره ديدار با نمايندگان مجلس براي ما مغتنم است. در اين نشست دولت مسائلي را که فکر مي‌کند به‌عنوان مسائل مهم و برنامه آينده است، مطرح مي‌کند و نمايندگان نيز نکاتي را که مورد نظرشان است، بيان مي‌کنند تا اعضاي هيات دولت از اين موارد مطلع باشند.
رييس جمهوري با اشاره به اينکه خوشبختانه در مسائل اقتصادي به يک نقطه ثبات و اميد رسيده‌ايم و براي آينده و حل مشکلات اقتصادي کاملا اميدواريم، افزود: البته مسائل اقتصادي پيچيده و زياد هستند اما در يک‌سال گذشته خوشبختانه قدم‌هاي خوبي براي مهار رشد تورم و خروج از رکود برداشته‌ايم. البته مسئله اشتغال هم در پيش‌رو است که بايد با ايجاد رونق در توليد اين مشکل را نيز حل کنيم.
دکتر روحاني اظهار داشت: در طول يک‌سال گذشته با مجلس درباره بودجه سال ۹۳ و برخي موارد ديگر همفکري داشتيم و لازم است براي بودجه سال آينده کل کشور و برنامه ششم توسعه با يکديگر تعامل فکري داشته باشيم و مسائل را با يکديگر به پيش ببريم.
رييس جمهوري مسائل و ناامني‌هاي منطقه را يکي از محورهاي شور و مشورت دولت و مجلس عنوان و تصريح کرد: خوشبختانه ايران کشور باثبات منطقه است و هميشه ايران به کشورهاي منطقه به ويژه عراق، سوريه، لبنان و افغانستان ياري رسانده است و ان شاءالله به کمک‌هاي خود ادامه مي‌دهيم تا منطقه باثبات شود.
رييس جمهوري در ادامه گفت: در مسئله مذاکرات هسته‌اي ايران هم‌اکنون در حال مذاکره است و قطعاً جمهوري اسلامي در چارچوب يک منطق حرکت مي‌کند. امروز شاهديم که جهان اين منطق را قبول دارد و اکثر کشورهاي جهان قبول دارند که تحريم‌ها عليه ايران يک رفتار ظالمانه بوده و فعاليت‌هاي صلح‌آميز جمهوري اسلامي تحت نظر آژانس است. رييس شوراي عالي امنيت ملي اظهارداشت: در اين رابطه بايد گفت که در بخشي از مسائل با ۱+۵ به تفاهم و توافق رسيده‌ايم و بخشي باقي مانده که بايد گفت‌وگوها ادامه پيدا کند.
رييس جمهوري با بيان اينکه در مسائل سياست خارجي داشتن صداي واحد بسيار داراي اهميت است و ان شاءالله اينچنين خواهد بود، اظهار داشت: همواره جلسات مشترک مجلس و دولت مفيد خواهد بود زيرا افکار به هم نزديک‌تر شده و برنامه‌ها هماهنگ‌تر مي‌شوند و نشست امشب هم اين آثار را داشته و اين جلسات براي همفکري و هماهنگي بيشتر باز هم ادامه پيدا مي کند.

دولت و مجلس براي حل مشکلات اقتصادي کشور هم‌نظر هستند
دکتر علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي هم در ادامه اين نشست خبري با بيان اينکه از دکتر روحاني و اعضاي هيات دولت که دعوت مجلس را براي حضور در اين نشست پذيرفتند، تشکر مي‌کنم، گفت: جلسه امروز بسيار خوب و مطلوب بود و در آن تعدادي از روساي کميسيون‌هاي مجلس نظرات خود را در خصوص بهبود شرايط مطرح کردند و رئيس جمهور و برخي از اعضاي هيات دولت نيز درباره شرايط اقتصادي کشور و اقدامات مثبت صورت گرفته براي بهبود شرايط توضيحاتي را بيان کردند.
رييس مجلس شوراي اسلامي افزود: خوشبختانه يک هم‌نظري ميان دولت و مجلس براي حل مشکلات اقتصادي وجود دارد که قطعاً اين موضوع بايد در لايحه بودجه ۹۴ و برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گيرد. از طرف ديگر با همفکري بايد مسير اقتصادي کشور را به صورتي تعيين کنيم که مشکل بيکاري و تورم وضع بهتري پيدا کنند و فکر مي‌کنم که اگر اين مسير درست طي شود، شرايط اقتصادي کشور را مي‌توان کاملا متحول کرد.
دکتر لاريجاني با اشاره به اينکه در اين نشست همچنين درباره سفر اخير رييس جمهوري به نيويورک و مذاکرات هسته‌اي بحث شد، اظهار داشت: همچنين مسائل منطقه‌اي داراي اهميت بالايي است که اين موضوعات بايد مورد توجه دولت و مجلس باشد.
رييس مجلس شوراي اسلامي برگزاري جلسات مشترک ميان مجلس و دولت را مفيد دانست و تصريح کرد: قطعاً بايد از نگاه‌ها و نتايج اين جلسه در پيش‌برد اهداف کشور به ويژه تصويب بودجه سال آينده استفاده کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن