تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818988356




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تداوم سياست ايجاد رونق تا رسيدن به رشد بالاي ۸ درصدي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ مهر ۱۳۹۳ (۲۲:۰ب.ظ)
رييس جمهوري در نشست مشترک دولت و مجلس: تداوم سياست ايجاد رونق تا رسيدن به رشد بالاي ۸ درصدي رييس جمهوري سه شنبه شب در چهارمين نشست مشترك دولت و مجلس با تبريك اعياد قربان و غدير با نويد آينده اي بهتر براي اقتصاد کشور تصريح کرد: به هيچ وجه نبايد كسي درباره آماري كه از سوي دولت به صورت رسمي ارائه مي شود، ترديد كند.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني با بيان اينکه امروز به حمدالله بسيار اميدوارتر از گذشته مي توانيم درباره اقتصاد حرف بزنيم، گفت: دولت يازدهم دولت راستگويان است. طرح سوال كارشناسي مشكلي ندارد اما نبايد درباره آمارهاي رسمي دولت، ترديد شود.
رييس شوراي اقتصاد در ادامه با تصريح به اينكه "آمار اعلامي از سوي دولت بايد مورد توجه همه باشد" اختلاف و تفاوت نظر درباره مسايل را طبيعي دانست و گفت: همه بايد از حركت كشور به سمت شكوفايي خوشحال باشند و نبايد برخي به گونه اي عمل كنند كه مردم گمان كنند آنها از پيشرفت كشور خوشحال نيستند.
رييس جمهوري با تشريح وضعيت اقتصاد دولت طي يکسال گذشته اظهارداشت: اين دولت از روز اول گرفتار معضل ركود تورمي بود كه عبور از آن در زماني كوتاه بسيار صعب و دشوار مي نمود.
دکتر روحاني افزود: به غير از يكي دو سال اول انقلاب آن هم به خاطر شرايط كشور تورم بالاي ۴۰ درصد در سالهاي ۹۱ و ۹۲ به همراه ركود، بي سابقه بود و براي عبور از اين وضعيت لازم بود كشور در مسير آرامش و ثبات اقتصادي در عرصه داخلي و كاهش تلاطم در روابط خارجي قرار گيرد.
رييس جمهوري اظهار داشت: كاهش تلاطم در روابط خارجي و ايجاد ثبات در اقتصاد داخلي وضعيتي را به وجود آورد كه همان نقدينگي كه قبلا صرف خريد ارز و طلا مي شد و بانك مركزي را به پايگاهي براي توليد و عرضه سكه تبديل كرده بود، اين بار به سمت بازار بورس و سپس بانكها گردش كند و اين سرآغاز گشايش در اقتصاد كشور بود.
دكتر روحاني گفت: جامعه در اين شرايط به احساس آرامش و ثبات رسيد و اطمينان يافت كه دولت با رهنمودهاي مقام معظم رهبري و حمايتهاي مجلس و مردم قادر است مسائل خارجي را در مسير حل و فصل قرار دهد و مجموعه اين شرايط باعث شد بتوانيم به مردم قول دهيم كه قادر هستيم تورم را مهار كنيم.
رييس جمهوري با بيان اينكه در همان شش ماهه دوم سال ۹۲ آثار اوليه خروج از ركود شروع به نمايان شدن كرد، افزود: همه آمار و ارقام در عرصه هاي مختلف از نفت تا گمركات اين نويد را مي داد كه خروج كشور از ركود آغاز شده است.
دكتر روحاني با اشاره به اينکه "وقتي در اقتصاد ثبات برقرار شود سرمايه گذاران و كارآفرينان خود به ميدان مي آيند"، گفت: همين مسئله باعث شد رشد منفي سرمايه گذاري در سالهاي ۹۱ و ۹۲ به رشد ۵.۷ درصدي در سال ۹۳ ارتقا يابد و اين به معناي آن است كه مسير دولت در عرصه اقتصاد صحيح است.
رييس جمهوري گفت: برخي دوستان مي گفتند كه كاهش تورم در هنگام اجراي سياست هاي خروج از ركود به مثابه سمي كشنده است اما دولت در حالي كه نمي توانست از سياستهاي انبساطي كمك گرفته يا منابع و درآمد هاي ارزي خود را افزايش دهد و يا از تسهيلات خارجي استفاده كند، همزمان با كاهش تورم سياست هاي خروج از ركود را نيز اجرا كرد كه اين به هيچ وجه كار آساني نيست.
دكتر روحاني با بي سابقه توصيف كردن ارقام كاهش تورم ، اظهارداشت: همزمان با كاهش تورم ناچار بوديم در راستاي مسير توسعه اي كشور قيمت حاملهاي انرژي را نيز اصلاح كنيم چرا كه شركتهاي توليد انرژي دچار مشكل بودند و از سوي ديگر توازني بين دريافتي ها و پرداختي ها در اجراي قانون هدفمند شدن يارانه ها برقرار نبود لذا اجراي مرحله دوم قانون هدفمندي با وجود نظراتي كه آن را با سياست كاهش تورم ناهمخوان عنوان مي كردند آغاز شد و نرخ حامل هاي انرژي به گونه اي اصلاح شد كه تورم نيز همزمان كاهش يافت.
رييس جمهوري با بيان اينكه امروز مي توانيم قول دهيم كه تورم در پايان سال ۹۳ زير ۲۰ درصد است، تصريح كرد: امروز با اطمينان مي توان گفت كه از ركود خارج شده ايم و هيچ ترديدي در اين باره وجود ندارد.
دكتر روحاني در ادامه سخنان خود با بيان اينكه دولت تصميم گرفت از محل درآمد هدفمند كردن يارانه ها يكي از معضلات مهم اجتماعي را رفع كند، گفت:بسياري از كشورهاي ديگر نيز در عرصه سلامت عمومي ورود كردند و البته برخي از آنها نيز شكست خوردند اما دولت طرح تحول سلامت را با موفقيت اجرا كرد و علاوه بر كاهش قابل ملاحظه هزينه هاي درمان، نيازمنديهاي بيماران را در خود بيمارستانها تامين كرد تا آسايش آنان بيش از پيش فراهم شود.
رييس جمهوري افزود: همچنين در حالي كه پزشكان و متخصصان در خارج از ساعات اداري در بيمارستانهاي دولتي نمي ماندند توانستيم كاري كنيم كه در تمام ساعات شبانه روز در كنار بيماران حضور داشته باشند و از سوي ديگر اقدامات بسيار مفيد و موثري براي رفاه حال بيماران در مناطق محروم انجام داديم.
دكتر روحاني با اشاره به اينكه در زمينه بودجه دولت توانست پس از سالها لايحه را در زمان قانوني تقديم مجلس كند، اظهار داشت: امروز كه با شما سخن مي گويم همه بودجه عمراني نيمه اول سال استانها پرداخت شده و تخصيص بودجه هاي عمراني نسبت به سال گذشته ۳.۳ برابر افزايش يافته است.
رييس جمهوري تصريح كرد: دولت بانكها را براي افزايش كمك به اقتصاد و صنعت تجهيز كرد تا بتوانند مشكل سرمايه در گردش بخش صنعت را رفع كنند و امسال تا به حال تسهيلات قابل توجهي از منابع بانکي به عنوان سرمايه در گردش به توليد كنندگان و صنعتگران پرداخت شده است.
دكتر روحاني با بيان اينكه بايد مهار تورم توام با خروج از ركود را به همگان تبريك بگوييم، گفت: اين كار عظيم با حمايت نمايندگان و همراهي مردم و كارآفرينان انجام شده و امروز استاني نيست كه به آن سفر كنيم و سرمايه گذاران آن استان براي فعاليت و سرمايه گذاري اعلام آمادگي نكنند.
رييس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود افزود: امروز همه سرمايه گذاران بزرگ جهاني به دنبال مهيا شدن شرايط هستند تا به ايران به عنوان مركز ثبات سرازير شوند چرا كه ايران كشوري برخوردار از سرمايه هاي عظيم انساني و فن آوري هاي پيشرفته است.
دكتر روحاني به ديدارها و ملاقات هاي خود با فعالان اقتصادي ايراني و آمريكايي در جريان سفر به نيويورك اشاره كرد و اظهار داشت: امروز همه رهبران اروپايي تاكيد دارند و در پي آن هستند تا هر چه سريعتر موانع حضور سرمايه گذاران آنها در ايران برطرف شود و اين اراده در گفتار صريح آنان مشاهده مي شد.
رييس جمهوري با اشاره به اينكه ايران و ۱+۵ درباره مسايل اصولي با يكديگر اتفاق نظر دارند و اختلاف آنها در جزييات است، تصريح كرد: در اينكه در اراك نيروگاه ساخته شود يا ايران از فنآوري غني سازي برخوردار باشد يا درباره مرکز فردو و ادامه فعاليتهاي صلح آميز هسته اي ايران و اينكه مسايل ادعايي نظامي بايد تمام شود، اختلاف نظري بين دو طرف نيست و اختلاف فقط در باره جزييات و كميت مسايل است.
دكتر روحاني گفت: اين اراده امروز در همه جهان وجود دارد كه روابط و همكاري با ايران گسترش يابد . هيچ كس امروز از اينكه ايران بايد از معادلات و تحولات حذف شود سخن نمي گويد و همه به اين نكته اعتراف دارند كه ايران قابل حذف شدن نيست. همه كشورها گفته اند كه ايران بايد نقش خود را در مبارزه با تروريسم ايفا كند و در اين باره ترديدي وجود ندارد و اگر كسي حرف ديگري زده براي اين بوده است كه به نحوي اين حرف اصلي را بزند چرا كه ديگر هيچ كس ترديد ندارد كه ايران پيشتاز مبارزه با تروريسم است و اگر كسي خلاف اين را بگويد حرفش خريدار ندارد.
رييس جمهوري تعداد بسيار زياد درخواستها براي ملاقات با وي در سفر نيويورك را نشانه عظمت ملت ايران دانست و گفت: به حول و قوه الهي در حل معضلات اقتصادي گام هاي مهمي در شرايط تحريم به پيش برداشته ايم تا دنيا بداند دولت و ملت ايران قادر است حتي در شرايط تحريم مشكلات خود را حل كند.
دكتر روحاني با تصريح دوباره به اينكه وجود اختلاف و تفاوت نظر در كشور امري طبيعي است اظهار داشت: البته همه بايد نسبت به مسايل ملي و كلي كشور با يك صداي واحد سخن بگويند . مذاكره كنندگان ما ان زمان مي توانند در برابر خارجي مذاكره كنند كه دشمن ببيند دولت ايران مي تواند حتي در شرايط تحريم كشور را از ركود خارج كند و تورم را مهار نمايد.
رييس جمهوري تصريح كرد: در تمام ملاقاتها و گفتگو هاي چند سفر اخيرم به كشورهاي ديگر مقامات طرف ملاقات معترف بودند كه يك حركت بزرگ مثبت و رو به جلو در عرصه هاي مختلف در ايران جريان دارد كه به اعتقاد بنده با همت همه در دولت و مجلس و پشتكار حمايت مردم رخ داده است.
دكتر روحاني در ادامه سخنان خود با بيان اينكه وعده اي كه در سياست خارجي به مردم داده بوديم به اندازه يكسالي كه از شروع به كار دولت سپري شده است موفق عمل كرده ايم، اظهار داشت: امروز با همه همسايگان روابط دوستانه را گسترش داده ايم و تنش هايي كه بعضا وجود داشت كاهش يافته و به غير از يكي دو كشور با بقيه روابط صميمي داريم و اين روابط دوستانه به همه قاره هاي مختلف و كشورهايي كه علاقه مند به گسترش روابط با ايران هستند تعميم يافته است.
رييس جمهوري با تاكيد بر اينكه بايد به گونه اي عمل كنيم كه مردم احساس آرامش كنند ، گفت: نقد سازنده را بر روي چشم مي گذاريم اما تاكيد مي كنيم كه در مسايل ملي بايد دست دردست يكديگر و در كنار هم باشيم.
دكتر روحاني اظهار داشت: درست است كه از ركود خارج شده ايم اما تا رونق فاصله داريم و اين تازه آغاز راه است همچنين سياست كاهش تورم را تا رسيدن به تورم يك رقمي ادامه خواهيم داد و سياست ايجاد رونق را تا رسيدن به يك رشد مداوم و ثابت بالاي ۸ درصد ادامه خواهيم داد تا به نقطه اي كه مطلوب دولت و مردم و درچارچوب سياست اقتصاد مقاومتي مد نظر رهبر انقلاب است برسيم.

دکتر لاريجاني: علامت مثبت در اقتصاد کشور در جهات مختلف ديده مي‌شود
دکتر علي لاريجاني نيز پس از دکتر روحاني در سخناني با اشاره به سفر رييس جمهوري به نيويورک گفت: سخنراني و مصاحبه‌هاي ايشان سنجيده بود و نشان مي‌داد که مشي عقلاني و درستي را در سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران دنبال مي‌کند و از اين جهت از رييس جمهوري و وزير خارجه که تلاش وافري را انجام داده‌اند، تشکر مي‌کنم.
رييس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: علامت مثبت در اقتصاد کشور در جهات مختلف ديده مي‌شود و اين نشان مي‌دهد که دولت و مجلس مسير درستي را براي بهبود شرايط اقتصادي دنبال مي‌کنند.
دکتر لاريجاني تصريح کرد: به ياد داشته باشيم شرايطي را گذرانده‌ايم که تورم به صورت روزانه تغيير مي‌کرد و رشد اقتصادي منفي ۵ خسارت بسياري براي کشور به بار آورد و اکنون مشاهده مي‌شود مسير در سمت درست هدايت مي‌شود که اين نتيجه تلاش خيلي خوب دولت در اين زمينه بوده است.
رييس مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه بسياري از مسائلي که باعث شد شرايط کشور به سمت درست هدايت شود اميدواري مردم است، افزود اين موضوع باعث شد که مردم بيايند و سرمايه‌گذاري کنند و بخش‌هاي مختلف اقتصادي را حمايت کرده و به توليد توجه کنند.
دکتر لاريجاني تصريح کرد: اين اميدواري دلايل مختلفي دارد و يکي ازدلايل اين است که مردم احساس مي‌کنند رفتار معقولي در دولت وجود دارد و اشکالات ديده و حل مي‌شوند. همچنين مردم به حل مسائل هسته‌اي اميدوار هستند و اينکه ديپلماسي درستي در مسائل منطقه‌اي و بين‌الملل دنبال مي‌شود. همه اينها کمک مي‌کند که اميدواري در دل مردم به وجود بيايد و نبايد بگذاريم اين اميدواري مخدوش شود.
پيش از برگزاري نشست مشترک اعضاي دولت و نمايندگان مجلس نماز مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام والمسلمين روحاني اقامه شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن