تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804096189




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکيد وزير فرهنگ بر ضرورت پيگيري مصوبات کميته هاي شوراي تحول اداري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ مهر ۱۳۹۳ (۱۹:۳۷ب.ظ)
تاکيد وزير فرهنگ بر ضرورت پيگيري مصوبات کميته هاي شوراي تحول اداري با توجه به پيشرفت حوزه فناوري اطلاعات خيلي از روش‌هاي سنتي در امر خدمت رساني به مردم و ارباب رجوع را مي‌توان حذف کرد به گونه اي که تمامي امور از طريق روش‌هاي الکترونيکي و ديجيتالي صورت گيرد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، «علي جنتي» وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي صبح امروز در اولين نشست شوراي تحول اداري اين وزارتخانه با تاکيد بر اين مطلب گفت: پيگيري مصوبات کميته‌هاي شوراي تحول اداري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از سوي مديران و کارشناسان مربوطه به طرح کاهش تصدي‌گري‌هاي بخش دولتي کمک مي کند.
وي افزود: با توجه به اهداف دولت الکترونيک و با ارايه خدمات به صورت ديجيتالي به مخاطبان و ارباب رجوع مي‌توان بسياري از رفت و آمدهاي حضوري به وزارتخانه و هزينه‌ها را کاهش داد.
جنتي ادامه داد: در حوزه معاونت مطبوعاتي اين نروش در ارائه خدمات به مخاطبان اجرا شده است و متقاضيان درخواست مجوز براي انتشار نشريات مي‌توانند از طريق پورتال معاونت امور درخواست خود را پيگيري کنند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: در حوزه صدور موسسات فرهنگي و هنري نيز بر روش ديجيتالي و پيگيري امور از سوي متقاضيان به صورت الکترونيکي تاکيد شده و لازم است در ديگر حوزه‌ها ازجمله صدور پروانه نشر و چاپ کتاب،‌ چاپخانه ها و غيره مراجعات حضوري کاهش يابد.
وي با اشاره به قانون دسترسي آزاد به اطلاعات، گفت: بر اساس آيين‌نامه اين قانون که در هيات دولت مطرح است؛ بايد اطلاعات مورد نياز مخاطبان در حوزه‌هاي مختلف وزارت ارشاد از جمله قوانين نشر،‌شرايط دريافت مجوز موسسات و ... به طور دايم و شفاف در اختيار آنها قرار گيرد.
عضو کابينه دولت يازدهم ادامه داد: با شفاف سازي و يپگيري امور از طريق روش‌هاي ديجيتالي و الکترونيکي بسياري از فساد هاي اداري که ممکن است به وجود آيد؛ کاهش مي‌يابد.
وي گفت: ضروري است روش‌هاي فناوري اطلاعات در انجام امور وزارت ارشاد با جديت بيشتري پيگيري شود زيرا از اين طريق بسياري از مراجعات حضوري کاهش مي‌يابد و متقاضيان و مخاطبان وزارت ارشاد از طريق شبکه مي‌توانند امور خود را پيگيري کنند.
وزير ارشاد ادامه داد: با واگذاري بسياري از امور به بخش خصوصي در چارچوب قانون مي‌توان به اهداف طرح کوچک سازي دولت نزديک شد.
وي تاکيد کرد: ضروري است در شوراي تحول اداري تمامي مصوبات از طريق کميته‌هاي مربوطه پيگيري شود و کميته‌ها بر واگذاري تصدي‌گري‌ها به بخش خصوصي توجه بيشتري داشته باشند زيرا هميشه در ايجاد تغيير مقاومت وجود دارد.
جنتي افزود: زماني که دفعات رفت و آمد ارباب رجوع به صورت حضوري در محل وزارتخانه کاهش يابد، انجام بسياري از کارها از جمله چاپ کتاب راهنماي مراجعان،‌ نصب بنرهاي راهنما و ... ضرورتي ندارد و حذف مي‌شود و اين در کاهش هزينه‌ها و صرفه جويي نقش به سزايي دارد.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به پيشنهادات کارکنان و ارباب رجوع ‌ وزارتخانه در انجام امور گفت: بسياري از پيشنهاداتي که از سوي کارکنان و ارباب رجوع‌ وزارتخانه که به بهبود و اصلاح امور کمک مي‌کند را مي‌توان در کميته بررسي پيشنهادات شوراي تحول اداري مطرح کرد و در صورت تصويب با هدف ايجاد انگيزه در کارکنان براي آن پاداشي در نظر گرفت.
وي افزود: با بررسي پيشنهادات کارکنان در زمينه‌هاي مختلف مي‌توان افراد صاحب فکر و انديشه در تمامي حوزه‌ها را شناسايي و از پيشنهادات سازنده آنها در اصلاح و بهبود امور بهره‌مند شد.
در ادامه اين نشست «علي اصغر کارانديش مروستي» معاون توسعه مديريت و منابع وزارت ارشاد نيز گفت: در شوراي تحول اداري کميته‌اي با عنوان «بررسي پيشنهادات» متشکل از مدير کل نوسازي و تحول اداري،‌ مدير کل دفتر برنامه ريزي و راهبردي، ‌يک صاحب نظر در امور فرهنگي و هنري با انتخاب وزير ارشاد،‌ کارشناس صاحب نظر در نظام پيشنهادات، ‌کارشناس بهبود پيشنهادات و کارشناس متخصص موردي بر حسب حوزه تخصصي تشکيل شده است.
وي افزود: در اين کميته تمامي پيشنهادات کارکنان و مراجعين در حوزه‌هاي مختلف که سازنده باشد و به اصلاح امور و بهبود اوضاع موجود کمک کند؛ بررسي و در صورت لزوم تصويب مي‌شود.
در اين نشست جمعي از معاونين وزير ارشاد و مديران و کارشناسان حوزه تحول اداري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي حضور داشتند و پيشنهادات خود در حوزه‌هاي مختلف را به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ارايه کردند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن