تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819677246




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارشناس مسایل استراتژیک: آمریکای اشغالگر به دنبال ناجی شدن است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: کارشناس مسایل استراتژیک: آمریکای اشغالگر به دنبال ناجی شدن است
سفیر سابق ایران در ارمنستان و کارشناس مسائل استراتژیک به عملکرد آمریکا در برابر گروهک تروریستی داعش و حضور در منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکا در گذشته وقتی وارد منطقه شد عنوان اشغالگر را پیدا کرد ولی حالا به دنبال معرفی خود به عنوان ناجی است.
به گزارش نامه‌نیوز محمدفرهاد کلینی عصر سه شنبه در نشست تحولات عراق و پیامدهای آن در دانشگاه تهران اظهار داشت: آمریکا و همدستانش به دنبال بر هم زدن موازنه در منطقه هستند و سعی دارند نقش تاثیرگذار ایران در منطقه را به گونه ای دیگر تعریف کنند.

وی درباره تحولات عراق و نقش غرب در این تحولات گفت: آمریکا به دنبال ساختار جدید در منطقه است و اوباما سعی دارد با این کار خود را به گونه ای دیگر مطرح کند.

این کارشناس مسائل استراتژیک افزود: آمریکا به دنبال تغییر سیاست ها ، ادبیات خود را تغییر داد و همزمان با چرخه استراتژیک اسباب کشی نیروهایش را مطرح کرد ولی در اصل، به استخدام درآوردن شرایط برای آمریکا دارای اهمیت است و این کشور به دنبال نقشه تازه ای می گردد.

کلینی تصریح کرد: همه باید بدانند که تحولات جدید عراق ناشی از انتخابات و پیامدهای آن نیست بلکه انتخابات فاکتوری فرعی است.

وی اضافه کرد: وضعیتی که توسط گروهک تروریستی داعش پیش آمده و با ایجاد جنگ روانی در فضای مجازی بیشتر شده به هیچ وجه به خودی خود شکل نگرفته و یک نیروی کلاسیک این گروهک تروریستی را همراهی کرده است.

سفیر سابق ایران در ارمنستان تاکید کرد: داعش به هیچ عنوان به تنهایی به تاخت و تاز و جنگ روانی روی نیاورده است و در این مسیر برای ورود به عراق و برهم زدن آرامش در کشورهای منطقه تنها نبوده است.

کلینی به عملکرد آمریکا و ائتلاف در قبال گروهک تروریستی داعش اشاره کرد و گفت: پس از شکست امریکا و صهیونیست ها از مقاومت در جنگ غزه و فلسطین ، شاهدیم که غرب رویکرد جدیدی را در پیش گرفته و ایجاد ائتلاف برای مبارزه با گروهکی خودساخته یکی از آن رویکردها است و در آن، امریکا تلاش برای ایجاد ائتلاف برای 11 سپتامبر را مورد لحاظ قرار داده است.



منبع: ایرنا


۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن