تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799150261




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا همیشه خسته اید؟


واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: چرا همیشه خسته اید؟

چرا همیشه خسته اید؟

بسیاری کمبود خواب را به‌عنوان اولین گزینه در نظر می‌گیرند اما این مساله همیشگی نیست. برخی کارهای دیگر نیز هست که انجام دادن و ندادن آنها باعث خستگی روحی و فیزیکی می‌شود.

آیا تا به حال به این مساله فکر کرده‌اید که چرا همیشه احساس خستگی می‌کنید؟ حتی روزهایی که کار چندانی انجام نداده‌اید و کار سبک‌تری داشته‌اید باز هم این احساس خستگی با شماست.

بسیاری کمبود خواب را به‌عنوان اولین گزینه در نظر می‌گیرند اما این مساله همیشگی نیست. برخی کارهای دیگر نیز هست که انجام دادن و ندادن آنها باعث خستگی روحی و فیزیکی می‌شود. عادات بد می‌تواند موجب شود که شما بیش از حالت طبیعی احساس خستگی داشته باشید.
روزهایی که کار زیادی داشته‌اید یا کمی خسته ‌هستید ممکن است از خیر ورزش کردن بگذرید. این عامل یکی از دلایل نهادینه شدن خستگی در شماست. محققان در دانشگاه جرجیا با تحقیق روی افرادی که روزهای شلوغ از ورزش کردن صرف‌نظر می‌کردند و مقایسه آنها با گروه دیگری که حتی در روزهای دشوار هم نرمش و تمرین را فراموش نمی‌کردند به این نتیجه رسیدند که ورزش نکردن نه‌تنها انرژی شما را ذخیره نمی‌کند بلکه باعث خستگی مضاعف می‌شود.
ننوشیدن آب به اندازه مورد نیاز بدن می‌تواند خستگی در پی داشته باشد. با نوشیدن آب اکسیژن لازم به عضلات بدن می‌رسد و در نتیجه عضلات به سرعت خسته نمی‌شوند. یکی از راه‌هایی که متخصصان تغذیه برای تعیین میزان آب مورد نیاز بدن توصیه می‌کنند آن است که وزن خود را به پوند محاسبه کنید. عدد به دست آمده را بر دو تقسیم و نتیجه را به اونس تبدیل کنید. عدد نهایی که به اونس به دست آمده را درنهایت به لیتر تبدیل کرده و به اندازه آن در طول روز آب بنوشید.
از دیگر دلایلی که می‌توان برای نرسیدن اکسیژن به عضلات اشاره کرد کاهش سطح آهن خون است. کاهش آهن خون به سرعت به صورت خستگی‌های مزمن در فرد پدیدار می‌شود. برای جلوگیری از این مساله باید مواد غذایی حاوی آهن را بیشتر در چرخه غذایی جای داد. گوشت، لوبیا و سویا، زرده تخم‌مرغ، سبزیجات با برگ سبز تیره مانند اسفناج و کره بادام زمینی از موادی هستند که می‌توانند کمبود آهن در بدن را جبران کنند.
بعضی از احساس خستگی‌های مداوم دلایل فیزیکی ندارند. حتی اگر عامل ظاهری فیزیکی داشته باشند هم ریشه اصلی آنها روحی است. یکی از آن نمونه‌ها ویژه افراد کمال‌گراست. انجام همه کارها بدون عیب و نقص مساله‌ غیرممکنی است. افرادی که با این حقیقت کنار نمی‌آیند بیشتر از حد توان و ظرفیت خود کار می‌کنند و این مساله می‌تواند تاثیر منفی بر عملکردشان گذاشته و همیشه خستگی را به دنبال داشته باشد. از دیگر عوامل خستگی مفرط و ادامه‌دار می‌توان به عادت بد صبحانه نخوردن اشاره کرد. بدن برای فعالیت‌های فیزیکی به نیرو و سوخت نیاز دارد که این سوخت از غذا تامین می‌شود. وقتی شما شب تا صبح را خوابیده‌اید بدن از شام و غذای شب پیش استفاده می‌کند تا به صبح برسد، اگر صبحانه نخورید این چرخه معیوب می‌شود و خستگی‌های مداوم را به دنبال خواهد داشت. تاثیر عوامل ذهنی و روانی بر خستگی بیشتر از چیزی است که به نظر می‌آید. یکی از نمونه‌های این مساله را می‌توان در تاثیر ناتوانی در «نه» گفتن بر خستگی دید. اغلب مردم در برابر درخواست‌های نابجای دیگران توانایی مخالفت ندارند و نمی‌توانند نه‌ بگویند. در چنین شرایط و وضعیتی استرس ناشی از شرایط و کلنجارهای ذهنی موجب می‌شود که فرد بیش از حالت معمول احساس خستگی داشته باشد.










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن