تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819300566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسئولان و مجریان در خط مقدم اجرای قانون باشند/ باید عرصه بر قانون‌شکنان تنگ شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه:
مسئولان و مجریان در خط مقدم اجرای قانون باشند/ باید عرصه بر قانون‌شکنان تنگ شود
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: اگر مسئولی بخواهد قانون‌شکنی کند فرهنگ قانون شکنی در کشور رواج پیدا می‌کند از همین جهت باید مسئولان و مجریان در خط مقدم اجرای قانون باشند.


به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، "آیت‌الله احمد خاتمی" خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوا به برشماری صفتی از صفات خداوند پرداخت که در قرآن شش مرتبه آمده است و گفت: خداوند شاکر است با اینکه نیازی به عبادت بندگان خود ندارد اما از آنها تشکر می‌کند و پاداش به آنها می‌دهد.  
 
وی تصریح کرد: در این زمینه هم امام رضا(ع) فرموده‌اند کسی که از بندگان خدمتگزار تشکر نکند شاکر خداوند هم نشده است. 

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان سبک زندگی دینی اظهار داشت: اصول سبک زندگی دینی قانون‌مداری است و در یک جامعه دینی باید قانون‌مداری به عنوان اصل و ارزش شود.  
 
آیت‌الله احمد خاتمی با بیان اینکه قانون اصلی قانون خداوند است و قانون او بهترین قانون است اضافه کرد: قانون‌گذاری حق خداست و قرآن کریم بهترین قانون را قانون خدا می‌داند و هر قانون به جز قانون خدا را قانون جاهلیت می‌دانند.
 
وی ادامه داد: در قرآن مجید آمده است از رسول خدا و حضرت علی و امامان باید پیروی و اطاعت کنیم زیرا دستور خداست و در ادامه آن باید از ولی فقیه نیز اطاعت کرد زیرا منصوب امام زمان است به همین ترتیب نیز باید از قوانین نظام اسلامی اطاعت کرد چون پشتیبان ولی فقیه است.  
 
وی با بیان اینکه مسئولان و مجریان و وابستگانشان باید در خط مقدم اجرای قانون باشند به حدیثی از حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت علی(ع) به مردم فرموده است که به خدا قسم هیچ دستوری برشما برای انجام به شما نمی‌دهم مگر اینکه قبل از شما انجام بدهند.
 
آیت‌الله احمد خاتمی ادامه داد: ما باید از این حدیث الگو بگیریم و بدانیم اگر مسئولی بخواهد قانون‌شکنی کند فرهنگ قانون شکنی در کشور رواج پیدا می‌کند از همین جهت باید مسئولان و مجریان درخط مقدم اجرای قانون باشند.  
 
وی به بیان بعد دیگری از قانون‌مداری پرداخت و گفت: باید فضای قانون‌مداری را طوری به وجود آورد تا هیچ کس به خود اجازه قانون‌شکنی ندهد برای مثال در زمینه پارتی بازی و رشوه‌گیری باید در نخست همکاران و نزدیکان وی امر به معروف و نهی از منکر کنند که با انجام این فروع دین فضای قانون‌مداری در آن قسمت به وجود می‌آید.  
 
عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری اظهار داشت: در عرصه قانون‌مداری باید عرصه را برای قانون‌شکنان تنگ کرد برای مثال در جنگ تبوک 3 نفر از دستور پیامبر برای شرکت در این جنگ تخطی کردند از همین رو وقتی پیامبر از این جنگ برگشتند دستور دادند که کسی با این افراد صحبت نکند از همین‌رو وقتی عرصه برای این افراد تنگ شد آنها 50 روز به توبه پرداختند.  
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: در قرآن مجید در سوره توبه آمده است که نباید قانون‌شکنان فضای باز پیش‌روی برای خود ببینند زیرا جری می‌شوند از همین‌رو باید عرصه را برای قانون شکنان تنگ کرد.  

خبر در حال تکمیل...

 








تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن