تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى‏بهره از ادب بيشتر طمع مى‏كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820123455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرعامل بانک ملی: ۲ریال هم از اموال اختلاسی برنگشت/ بدهی 10 میلیارد تومانی 53 نفر به بانک ملی/ برخی بانک‌ها سود ۲۶درصد می‌دهند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: مدیرعامل بانک ملی: ۲ریال هم از اموال اختلاسی برنگشت/ بدهی 10 میلیارد تومانی 53 نفر به بانک ملی/ برخی بانک‌ها سود ۲۶درصد می‌دهند
عبدالناصر همتی می گوید اگر آریا را کنار بگذاریم، بدهی بدهکاران بانک ملی از 500 میلیارد تومان به پایین است.
به گزارش نامه نیوز، عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی و رئیس شورای هماهنگی مدیران بانک‌های دولتی با اعلام اینکه هنوز برخی بانک‌ها سود ۲۶درصد می‌دهند، از تسویه بدهی دولت به بانک مرکزی با تسعیر ارز دفاع کرد و درباره اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی هم گفت: هنوز ۲ زار از اموال بانک ملی برنگشته است.

اهم اظهارات مدیرعامل بانک ملی ایران در ادامه می آید:

* زمانی که آقای طیب نیا با رأی بسیار بالا و بی نظیر وزیر اقتصاد شدند به بنده پیشنهاد دادند که در بانک ملی به ایشان کمک کنم؛ البته دوستی ما و آقای طیب نیا سی و چند ساله است. من مشکلات بانک ملی را می دانستم ولی وقتی به داخل رفتم احساس کردم این مشکلات خیلی بیشتر از آنچیزی است که من می دانستم. امیدوارم با کمک دوستان و همکاران بانک ملی این بانک از مشکلات عبور کند و به همان جایگاهی برسد که قبلا بود. البته الان این مشکلات حل شده است.

* {درباره این که شعار هرجا سخن از اعتماد است نام بانک ملی در میان است" از بانک ملی کنار گذاشته شد} شاید احساس شده بود که اعتماد مردم به بانک ملی خدشه دار شده اما من این اعتقاد را نداشتم چراکه با تخلف یک فرد و گروهی در یک مقطعی از زمان نمی توان خدمات بانک ملی را فراموش کرد.مردم باوجود تمام مشکلات به بانک ملی اعتماد خاص دارند به همین خاطر جزء اولین کارهای من این بود که شعار را برگرداندم.
* فساد مالی اخیر، تاثیر منفی در بانک ملی نداشت و تنها تاثیر این بود که به طور طبیعی بخاطر قضای-امنیتی شدن جو، قدرت عمل و تصمیم گیری و اعتماد به نفس مدیران کم شد اما از وقتی من آمدم این اعتماد به نفس را به همکاران برگرداندم و از تصمیمات و عملکرد آنها دفاع کردم همچنین مسیر را به حالت قبل برگرداندیم و امیدوارم بانک ملی به روزهای خوب خود برگردد.* در اختلاس اخیر هزار و 122 میلیارد تومان اصل ال سی بوده است که بانک ملی نقد کرده بود. در کنار این بدهی باید وام های پرداختی به شرکت های گروه آریا را نیز در نظر گرفت که آنهم با اصل و فرع نزدیک 800 تا 900 میلیارد تومان است. بنابراین طلب بانک ملی اصل ال سی و وام های پرداختی به شرکت های آریا است؛ همچنین برخلاف حکمی که صادر شده ما معتقدیم سود ال سی که بانک ملی نقد کرده باید به بانک برگردانده شود.

* تا امروز 2 زار هم از اموال اختلاسی نیامده است اما با توافقی که در دادستانی کردیم بنا شد 63 درصد گروه ملی فولاد به تملک بانک در بیاد و با تعدیلات انجام شده نزدیک هزار میلیارد تومان از طلب اصل ما برگردد.

* برای وصول بدهی 800-900 میلیارد تومانی شرکت‌های آریا در بانک ملی پیگیری های موردی آغاز شده است چراکه وثایقی از این شرکت ها به ازای پرداخت تسهیلات گرفته شده است.

* باید توجه داشت که در سه جا نقدینگی بانک ها قفل شده است یک بخش از این نقدینگی بدهی دولت به بانک هاست که رقم کلانی است، الان مانده بدهی بانک ملی 15 هزار میلیارد تومان است البته جمع کل بدهی ها 80 هزار میلیارد تومان است و البته معوقات 80 هزار میلیاردی را هم باید کنار این رقم در نظر گرفت بنابراین 160 هزار میلیارد تومان در این بخش ها قفل شده و به سرعت قابل دسترسی نیستند.

* الان کسی نمی گوید بانک ها بنگاه داری نکنند؛ هر چیزی که زیاد و شور شود همین وضع می شود؛ فرض کنید یک یا دو موسسه وارد سفته بازی شوند و ساخت و ساز و ... را در دستور کار قرار دهند که با شکل ظاهری بانک همخوانی نداشته باشد همه را با یک چوب می رانند درحالی که سایر بانک ها براساس دستورالعمل ها وظایف خود را انجام می دهند.

* دانه درشت‌ها الحمدلله زیاد نیستند. البته بهتر است که اسم این افراد را دانه درشت نگوییم چراکه افرادی هم هستند که پروژه های تولیدی یا کارخانه های بزرگ دارند و بخاطر مشکلات اقتصادی گرفتار بدهی شده اند. بدهکاران بزرگی در سیستم هستند که 53 نفر آنها در فهرست بانک ملی قرار دارند. بدهی این 53 نفر بالای 10 میلیارد تومان و میانگین بدهی این 53 نفر 100 میلیارد تومان است.

* اگر آریا را کنار بگذاریم، بدهی بدهکاران بانک ملی از 500 میلیارد تومان به پایین است.

* من فکر می کنم آنچه الان از بنگاه داری بانک ها مورد انتقاد قرار گرفته مربوط به یک یا دو بانک و موسسه اعتباری است چراکه مابقی بانک ها طبق ضوابط عمل می کنند. الان خبر داریم که یک موسسه با سود 25-26 درصد سپرده جذب می کنند، حتی برخی بانک ها نیز با سود 24-25 درصد سپرده می گیرند. البته بانک های دولتی این تخلفات را مرتکب نمی شوند؛ اینها بانک های اصلی ما نیستند. طبیعی است که این بانک های محدود برای تامین منابع برای پرداخت این سود ها که با در نظر گرفتن سپرده قانونی به 28 درصد هم می رسد باید به سراغ کارهای سفته بازی و ... بروند. همین اقدامات به عملکرد سایر بانک ها لطمه می زند.*



منبع: تسنیم


۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن