تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ دعايى زودتر از دعايى كه انسان در غياب كسى مى كند، مستجاب نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799123313




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در گفت‌وگوی «محمد‌حسین بهزاد‌فر» با فارس مطرح شد چگونگی هدایت برترین حافظ نوجوان کشور به وادی حفظ قرآن/ آموزنده برای پدران و مادران


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در گفت‌وگوی «محمد‌حسین بهزاد‌فر» با فارس مطرح شد
چگونگی هدایت برترین حافظ نوجوان کشور به وادی حفظ قرآن/ آموزنده برای پدران و مادران
برترین حافظ نوجوان کشور در سال جاری درباره چگونگی ورودش به عرصه یادگیری و حفظ قرآن کریم می‌گوید: مهم‌ترین عامل گرایش من به حفظ قرآن کریم هستند، البته خواسته آنها فقط این بود که من قرآن را درست و بی‌غلط بخوانم.

خبرگزاری فارس: چگونگی هدایت برترین حافظ نوجوان کشور به وادی حفظ قرآن/ آموزنده برای پدران و مادران



به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس سی‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مقطع شکوفه‌ها حدود 10 روز پیش در مجتمع دشت بهشت استان البرز به پایان رسید و «محمد‌حسین بهزاد‌فر» از تهران به مقام اول رشته حفظ کل این مسابقات دست یافت. بسیاری از پدران و مادران که فرزند نوجوان دارند شاید به اینکه چهره‌هایی همچون بهزادفر چگونه توانسته‌اند چنین موفقیت‌هایی را کسب کنند اندیشیده باشند؛ چرا که حرکت در مسیر دینداری و در نهایت نیل به سعادت دنیوی و اخروی فرزندان، خواسته تمام والدین مهربان است. شاید برخی برخلاف واقع و آنچه در روایات مربوط ذکر شده است؛ فکر کنند که حفظ قرآن کریم کاری بس مشکل و یا وقت‌گیر باشد در صورتی که چنانچه از زمان مناسب و با شیوه‌ای صحیح آغاز شود به هیچ وجه اینگونه نخواهد بود و حتی لازم نیست که فرزند ما نابغه باشد. توجه به سیر تبدیل یک نونهال به نفر اول حفظ قرآن کشور از این جهت می‌تواند مهم باشد که فضای صعب و دشوار قرآن‌آموزی کودکان و نوجوانان را ابتدا از ذهن والدین و سپس از ذهن خودشان خواهد زدود. در ادامه، دقایقی را با «محمد‌حسین بهزاد‌فر» برترین حافظ نوجوان قرآن در سال 1393 به گفت‌وگو نشستیم که خواندن آن می‌تواند بسیار مفید باشد.

  آقای بهزادفر لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمائید متولد چه سالی هستید؟ «محمد‌حسین بهزاد‌فر» هستم، متولد سال 1379 شهر تهران، حفظ قرآن را از 5 سالگی شروع کردم، در آن زمان جزء سی قرآن را حفظ شدم اما کار حرفه‌ای حفظ را از 8 سالگی آغاز و در مدت 2.5 سال موفق به حفظ کل قرآن کریم شدم. در مورد روند حفظتان بیشتر بگویید. جزء 30 قرآن کریم را از 5 سالگی با کمک استاد نیکزاد در دار‌القرآن حضرت «علی‌اکبر(ع)» واقع در میدان شهدا حفظ کردم. پس از آن کار را با استاد اسفندیاری به صورت حرفه‌ای آغاز کردم. وی در ابتدا از من تستی گرفت و هنگامی که دید من استعداد حفظ را دارم از طریق روش «کلمه به کلمه» حفظ قرآن و ترجمه را با من آغاز کرد. حدود دو سال و نیم بعد با کمک وی موفق به حفظ کل قرآن شدم. برای یادگیری روخوانی کار را آغاز کردم اما حافظ کل قرآن شدم چه شد شما به سمت حفظ قرآن گرایش پیدا کردید؟ خانواده، مهم‌ترین عامل گرایش من به حفظ قرآن کریم هستند، البته پدرم می‌گوید: ما می‌خواستیم تو قرآن را درست و بی‌غلط بخوانی، اما استاد نیکزاد که دید در زمینه قرآن علاقه و استعداد دارم من را به حفظ قرآن تشویق کرد.

  سه مقام کشوری و یک مقام بین‌المللی حاصل تلاش بهزاد‌فر مسابقات را از کی آغاز کردید؟ اولین بار در مسابقات حسینیه فاطمیون در رشته حفظ پنج جزء شرکت کردم و سوم شدم پس از آن در مسابقات اوقاف شرکت کردم و در رشته حفظ 10 جزء در استان تهران اول شدم. مقام اول 20 جزء استان تهران، سوم 20 جزء کشور، دوم و اول حفظ کل کشور در مقطع شکوفه‌ها از دیگر عناوین کسب شده توسط من است. برای مسابقه و تبلیغ اعزام شده‌اید؟ خرداد‌ماه امسال به مسابقات بنگلادش اعزام و در آنجا به مقام سوم رسیدم. همچنین تاکنون به کشورهایی مانند سوریه، عراق، لبنان، افغانستان و عربستان به عنوان مبلغ اعزام شده‌ام. هدفم کسب عنوان نخست مسابقات بین‌المللی است حضور در مسابقات را تا چه زمانی ادامه می‌دهید؟ قصد دارم در مسابقات بزرگسالان شرکت کنم و اگر خدا خواست مقام اول مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی را از آن خود کنم.

  کلاس چندم هستید و در آینده می‌خواهید در حوزه ادامه تحصیل بدهید یا دانشگاه؟ کلاس اول دبیرستان هستم. هنوز انتخاب رشته نکرده‌ام و هنوز برای ادامه تحصیل در حوزه و یا دانشگاه تصمیم نگرفته‌ام. به رشته‌های ادبیات و زیست‌شناسی علاقه دارم و در دبیرستان هم در رشته علوم انسانی یا علوم تجربی ادامه تحصیل می‌دهم. مدرک کارشناسی حفظ را دریافت کرده‌اید؟ مدرک تخصصی سازمان دار‌القرآن را دریافت کرده‌ام. البته قصد دارم در آزمون اعطای مدرک تحصیلی به حفاظ که توسط سازمان سنجش و اوقاف برگزار می‌شود شرکت کنم. دوست دارم عامل به قرآن باشم دوست دارید در کار‌های قرآنی تا کجا پیش بروید؟ دوست دارم پس از فراغت از مسابقات به امر تدریس قرآن کریم و تربیت حافظان مشغول شوم. کسی که حافظ و یا مفسر قرآن است هم نزد خدا و هم نزد خلق خدا مقام ویژه‌ای دارد از این رو یک حافظ قرآن باید همواره به دنبال محافظت از خودش باشد و من هم امیدوارم به عنوان یک حافظ قرآن دستورات الهی را در زندگی خود به کار ببندم تا از اجر دنیوی و اخروی آن بهره‌مند شوم. در واقع دوست دارم عامل به آیات الهی باشم.

  راه‌حل همه مشکلات در قرآن بیان شده است تأثیر آیات الهی در زندگی شما چگونه است؟ در قرآن کریم آیاتی هستند که کاملاً مشخص است آن را کجا باید به کار بست. اگر به آیات الهی توجه کنیم خداوند نسخه و راه حل همه مشکلات و موضوعات را در برای ما بیان کرده از این رو باید برای حل مشکلات بهترین راه را که همان آیات قرآن است به کار بست. دوست دارم پزشک شوم در آینده دوست داری چه شغلی انتخاب کنی؟ اگر در رشته علوم تجربی درس بخوانم شاید پزشک شوم تا مانند اساتیدی مانند آقایان کرمی، رضیعی و نیک‌دستی برای جامعه مفید باشم. به جز درس خواندن چه کار می‌کنید؟ بعد از کسب عنوان در مسابقات فشار تمرینات کم شده و فقط برای اینکه محفوظات را فراموش نکنم روزانه 30 صفحه تکرار دارم، همچنین تعطیلات تمام شده و باید تمرکز را بر روی درس بگذارم. به شدت به فوتبال علاقه دارم چه تفریحات و ورزش‌هایی را دوست دارید؟ به شدت به فوتبال علاقه دارم و اغلب با دوستان فوتبال بازی می‌کنم، البته به شنا هم علاقه دارم.

  جوانان و نوجوانان با حفظ قرآن دنیا و آخرتشان را بیمه ‌کنند توصیه‌ای برای همسالان خود دارید؟ به همه همسالان خود می‌گویم که با یاد خدا حفظ قرآن کریم را آغاز کنند و با تلاش و پشتکار این امر را به پایان برسانند، زیرا با این کار زندگی و آخرت خود را بیمه کرده‌اند. مسابقات امسال بسیار بهتر از سال‌های گذشته بود شما امسال و سال گذشته در مسابقات شکوفه‌ها حضور داشتید نظرتان درباره تغییرات اعمال شده در این رقابت‌ها چیست؟ مسابقات امسال که در دشت بهشت برگزار شد بسیار بهتر از سال‌های گذشته بود، زیرا شرکت‌کنندگان در یک مجتمع متمرکز حضور داشتند، یعنی سالن مسابقات خوابگاه و رستوران همه در یک جا بود و این موضوع کار را برای شرکت‌کنندگان سهل و آسان می‌کرد. از طرفی امکانات بسیار خوب و فضای زیبای این مجموعه در روحیه بچه‌ها تأثیر خوبی داشت. یکی دیگر از مشکلات سال گذشته برگزاری مسابقات در ایام مدارس بود که امسال با برگزاری این مسابقات در فصل تابستان این مشکل حل شد. مسابقات شکوفه‌ها باید چه تفاوت‌هایی با مسابقات بزرگسالان داشته باشد. به نظر من مسابقات شکوفه‌ها و بزرگسالان نباید با هم تفاوت داشته باشند. زیرا باید از همین سنین پایین با نحوه مسابقات بزرگسالان آشنا شویم. البته تغییر در آیین‌نامه را باید کارشناسان نظر بدهند. در پایان حرفی دارید؟ از خداوند متعال سپاسگزارم که به من لیاقت حفظ کلام وحی را داد، از پدر و مادرم بابت زحماتی که برای من کشیده‌اند تشکر می‌کنم، زیرا اگر تلاش و زحمات آنان نبود من به هیچ وجه به این نقطه نمی‌رسیدم. از اساتید قرآن کریم که برای حافظ شدن من زحمت کشیدند مانند آقایان اسفندیاری،‌ نیکزاد، مطلق، حنیفی، جعفری و صادقی هم تشکر می‌کنم. انتهای پیام/م.خ

93/07/08 - 10:13





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن