تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804620236




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به موفقیت های فیلم های آسیایی در اسکار


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
نگاهی به موفقیت های فیلم های آسیایی در "اسکار"
فیلمسازان و بازیگران آسیایی توانسته اند موفقیت‌های متعددی در بخش‌های مختلف "اسکار" کسب کنند.


به گزارش خبرنگار سینما جهان باشگاه خبرنگاران؛ فیلمسازان، بازیگران و آهنگسازان آسیایی در طول تاریخ "اسکار" توانسته به موفقیت های متعددی دست پیدا کنند.

سال گذشته فیلم "عمر" ساخته "هانی ابواسد" از کشور "فلسطین" توانست در بخش فیلم های غیر انگلیسی زبان در میان 5 نامزد نهایی دریافت این جایزه قرار بگیرد.
 
فیلم ها و بازیگران ایرانی نیز در این میان توانسته اند جایی برای خود دست و پا کنند. سال 1998 فیلم "بچه های آسمان" ساخته "مجید مجیدی" توانست به مرحله نهایی برای دریافت جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان راه پیدا کند.
 
اوج موفقیت ایرانی ها در "اسکار" به فیلم "جدایی نادر از سیمین" مربوط می شود. فیلم "جدایی" ساخته "اصغر فرهادی" توانست در سال 2011 جایزه بهترین فیلم غیر انلگیسی زبان را دریافت کند. فیلمنامه این فیلم نیز توانست نامزد دریافت جایزه شود. این تنها فیلمنامه آسیایی است که نامزد دریافت جایزه شد.
 
سال 1956، "یول برایز" برای بازی در فیلم "من و پادشاه" توانست جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کند. سال 1982، "بن کینگزلی" بازیگر "هندی کنیایی" توانست برای بازی در فیلم "گاندی" این موفقیت را تکرار کند و جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کند.
 
سال 1984، ها اینگ اس انگور بازیگر اصل "کامبوج" توانست برای بازی در فیلم "میادین کشتار" جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کند.
 
سال 1957، "میوشی اومکی" بازیگر زن ژاپنی موفق شد برای فیلم "سایاخورا" جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کند.
 
"آنگ لی" پرافتخارترین کارگردان "هندی" است. او اولین آسیایی و اولین غیر اروپایی است که توانسته دوبار جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کند. او برای اولین بار در سال 2005 برای فیلم "کوهستان بر و کبک" و برای دومین بار در سال 2012 برای فیلم "زندگی پی" جایزه "اسکار" بهترین کارگردانی را دریافت کرد.
 
"جیمز وانگ هو" تنها سینماتوگراف آسیایی است که توانسته دوبار جایزه اسکار بهترین سینماتوگرافی را دریافت کند. او برای اولین بار سال 1955 و برای فیلم "خالکوبی گل رز" و برای دومین بار سال 1963 برای فیلم "هاد" توانست "اسکار" بگیرد. سال 2000، "پیتر پااو" توانست موفقیت او را تکرار کند و برای فیلم "ببر خیزان، اژدهای پنهان" جایزه اسکار بهترین سینماتوگرافی را دریافت کرد.
 
تنها یک آسیایی به نام "ریچارد چو" سال 1977 و برای فیلم "جنگ ستارگان" توانست جایزه بهترین کارگردان هنری را دریافت کند.
 
آسیایی ها تاکنون توانسته اند 4 بار اسکار بهترین طراحی لباس را دریافت کنند. اولین بار سال 1954 "سانزو وادا" توانست برای فیلم "دروازه های جهنم" این جایزه را دریافت کند. اولین هندی که توانست جایزه "اسکار" بگیرد "بانو آتای یا" بود که موفق شد سال 1982 برای فیلم "گاندی" اسکار دریافت کند. سال 1985 "آی وادا" توانست برای فیلم "دوید" شایسته دریافت جایزه اسکار شود.
 
سال 1992، "آیکو ایشیوکا" موفق شد برای فیلم "دراکولای برام استوکر" "اسکار" بگیرد.
 
آسیایی ها در بخش موسیقی نیز شایسته دریافت جایزه بوده اند، اولین بار سال 1987 "یویچی ماکاموتو" توانست برای فیلم "آخرین امپراطور" اسکار بگیرد. پس از سال 2000، "نان دون" توانست جایزه اسکار را برای فیلم "ببر خیزان، اژدهای پنهان" دریافت کند.
 
"آی آر رصن؟" آهنگساز هندی است که تاکنون توانسته اولین آسیایی ای باشد که در یک سال 2 اسکار دریافت کرده. او اولین آسیایی ای است که در یک سال 3 بار نامزد شده و سومین آسیایی است که 2 اسکار گرفته. او موفق شد سال 2008 جایزه بهترین موسیقی را برای "میلیونر زاغه نشین" دریافت کند.
 
در همان سال و در بخش بهترین آهنگ اصلی دو آهنگ او به نام های "اوسایا" و "جای هو" نامزد دریافت جایزه اسکار شد که در نهایت "رکان؟؟؟" توانست برای آهنگ "جای هو" اسکار بهترین آهنگ اصلی را دریافت کند.
 
سال 2013 نیز "روبرت لوپز" آهنگساز آمریکایی آسیایی تبار موفق شد جایزه بهترین آهنگ اصلی برای انیمیشن "منجمد" را دریافت کند.
 
افتخارات فیلم هندی "میلیونر زاغه نشین" در سال 2008 همچنان ادامه داشت و "رسول پوکوی" موفق به دریافت جایزه بهترین تدوین صدا شد.
 
در بخش جلوه های ویژه "دونگ چیانگ" توانست برای فیلم "مرگ تبدیل به او می شود" در سال 1992 جایزه بهترین جلوه های ویژه را دریافت کند.
 
تاکنون هفت فیلم آسیایی موفق به دریافت اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان شده اند. این فیلم ها عبارتند از: سال 1951"راشومون" از ژاپن، سال 1954 "دروازه های جهنم" از ژاپن، سال 1955 سامورایی یک: وساشی میاموتو از ژاپن، 1975 "در سواوزالا" از اتحاد جماهیر شوروی، سال 2000 "ببر خیزان، اژدهای پنهان" از تایوان، سال 2008 "جدایی ها" از ژاپن و سال 2011 "جدایی نادر از سیمین" از ایران، امسال هم فیلم های آسیایی حضور دارند، از جمله این فیلمها می توان به:
 
"چند متر مکعب عشق" از افغانستان
"عصر طلائی" از هنگ کنگ
"تاس دروغگو" از هند
"امروز" از ایران
"نورتنها آنجا می تابند" از ژاپن
"جهولا" از نپال
"دختر" از پاکستان
"مه دریایی" از کره جنوبی
"سم یخی" از تایوان
"خاطرات معلم" از تایلند
 

انتهای پیام/ اس








تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن