تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چه چيزى مانع توست كه زندگى پسنديده و مرگ با سعادت را داشته باشى، چرا كه من براى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814234085




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشگاه زنجان از نظر میزان سرانه فضای کالبدی فقیر است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > زنجان امید:
دانشگاه زنجان از نظر میزان سرانه فضای کالبدی فقیر است
زنجان -خبرگزاری مهر: معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم گفت: دانشگاه زنجان از نظر میزان سرانه فضای کالبدی فقیر است که بخشی از آن با کمک دولت و در اولویت قرار گرفتن تخصیص‎‎ها حل می‎شود و بخش دیگری نیز با کمک خیرین زنجانی حل خواهد شد.



به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین امید ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، با تاکید بر لزوم ورود هرچه بیشتر خیرین به فعالیت های دانشگاهی در کشور افزود: دولت به تنهایی نمی تواند مشکلات حوزه دانشگاهها  را حل کند و در این راستا بنیاد حامیان دانشگاه راه‎اندازی شد و دعوت می‎شود در هر زمینه‎ای به دانشگاه کمک کنند. معاون وزیر علوم، تحقیقات و فن‎آوری در خصوص وضعیت موجود در فعالیت های دانشگاه پیام نور نیز گفت: میزان نسبت به دانشجو به استاد در دانشگاه پیام‏نور مطلوب نیست و با محدود کردن ظرفیت‎ها پس از دو سال وضعیت این دانشگاه مطلوب خواهد بود.

امید سهم بودجه در حوزه پژوهشی در آموزش عالی اندک است افزود: متاسفانه وضعیت تحقیقات در کشور خوب نیست و با ابلاغ سیاست کلان علم و فناوری میزان سهم تحقیقات از تولید ناخالص داخلی باید 10 برابر شود که 6 سال فرصت داریم این میزان را از 4 دهم درصد به 4 درصد برسانیم.

وی با بیان اینکه از یک سو  بودجه آموزش عالی ناچیز است و از سوئس دیگر مشکلات رفاهی، دانشجویی و آموزشی در اولویت قرار دارد و توجه به این بخش اجتناب‌ناپذیر نیز است افزود: به همین جهت در کسری بودجه به پژوهش آسیب می‌رسد به گونه‎ای که میزان 15 درصد اعتبارات دانشگاه که باید به بخش پژوهش اختصاص یابد در بسیاری از دانشگاه‎ها به زیر 5 درصد می‎رسد.

امید افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته می بایست  15 درصد از کل بودجه دانشگاه ها به حوزه پژوهش اختصاص پیدا کند  در حالی که این میزان در بسیاری از مراکز دانشگاهی تنها 5 درصد است. معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم ، در خصوص جذب اعضای هیئت علمی گفت: با توجه به قانون پنجم توسعه باید 12 هزار نفر هیئت هیئت علمی جذب می‎شد که تاکنون 7 هزار و 500 نفر جذب شده است که بقیه افراد نیز در ماه‏‎های باقی‌مانده جذب خواهند شد.

امید تاکید کرد: در پرتالی که مهلت ثبت ‏نام آن تا 31 شهریور بود از افراد متقاضی ثبت‏نام شد و وضعیت آن‌ها در حال پیگیری است که بر اساس ظرفیت‎ها برخی امسال و برخی نیز سال آینده جذب خواهند شد.


۱۳۹۳/۷/۷ - ۱۷:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن