تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804003177




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاسخ مولاوردی به انتقاد منتقدان درباره عملکرد معاونت امور زنان


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: پاسخ مولاوردی به انتقاد منتقدان درباره عملکرد معاونت امور زنان
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در نشست با مشاوران امور زنان دستگاه‌های اجرایی به دفاع از عملکرد معاونت امور زنان و خانواده در یک سال اخیر پرداخت و به انتقادات انجام شده در زمینه تفاهم نامه‌های منعقد شده و حذف پست مشاوران امور دستگاه‌ها پاسخ داد.
به گزارش نامه نیوز، شهیندخت مولاوردی در ششمین نشست مشاوران امور زنان دستگاه‌های اجرایی که امروز دوشنبه در سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار شد، اظهار کرد: حدود 1000 روز تا پایان دولت یازدهم فرصت داریم و امیدواریم با یک برنامه عمل مشخص این دوره را پشست سر بگذاریم. ما یک گزارش عملکرد ملی تهیه کرده‌ایم که بخشی از آن مربوط به گزارش امور معاونت زنان و بخش اعظم آن مرتبط با عملکرد دستگاه‌ها بود که توانستیم عملکرد دستگاه‌ها را جمع آوری و تجمیع کنیم.


وی با بیان اینکه از این گزارش‌ بازخوردهای متفاوتی دریافت کرده‌ایم، اظهارکرد: برخی افراد گزارش ارائه شده در حوزه زنان را قابل دفاع می‌دانستند و برخی دیگر انتقادهای سازنده‌ای به آن داشتند که به طور قطع، این انتقادها را به کار می‌بندیم، اما برخی افراد مباحثی را مدام مطرح و تکرار می‌کنند ما برای همه آنها جواب داریم و به مرور پاسخ‌های خود را می‌دهیم؛ البته ظاهرا قرار نیست بعضی افراد اقناع شوند و آنها به دنبال جواب نیستند.

معاون رییس جمهور در امور زنان درباره انتقادهای مطرح شده در زمینه فایده انعقاد تفاهم نامه‌ها با دستگاه‌های مختلف، اظهارکرد: طبق ماده 230 برنامه پنجم توسعه راهی به جز انعقاد تفاهم نامه با دستگاه‌های اجرایی نداریم. تفاهم نامه‌های منعقد شده فقط روی کاغذ نمانده‌اند و گزارش پیشرفت کار گرفته می‌شود.

مولاوردی افزود: تلاش می‌کنیم بخشی از اعتبارات لازم برای اجرایی کردن تفاهم نامه‌ها را از طریق دستگاه‌های ذیربط تامین کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه هفته آینده نهمین سفر استانی دولت انجام می‌شود، اظهارکرد: ما چهار مورد از مطالبات مشترک زنان در سفرهای استانی را استخراج کردیم که به زودی تقدیم رئیس جمهور می‌کنیم. یکی از مهمترین مشکلات مطرح شده در سفرهای استانی وجود معضلاتی برای فروش و عرضه محصولات صنایع دستی و خوداشتغالی زنان است. در این شرایط مطالعاتی را آغاز کرده‌ایم و با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مذاکراتی را انجام داده‌ایم و جلساتی با معاون صنایع دستی این سازمان برگزار شده است.

وی با اشاره به سازمان فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: با مسئول این سازمان به پیش نویس تفاهم نامه‌ای رسیده‌ایم البته امیدواریم این تفاهم نامه به صورت چند جانبه منعقد شود که در حال آماده کردن تفاهم نامه‌ای نیز برای توسعه بازارچه‌های خود اشتغالی برای زنان هستیم. اگر همین یک کار به نتیجه برسد تحول اساسی در توانمندسازی زنان به ویژه در مقابل آسیب‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.

مولاوردی درباره سند سیاست اجرایی اشتغال پایدار زنان گفت: گروه هدف این سند زنان سرپرست خانوار و دختران فارغ التحصیل و مناطق محروم هستند. پیش نویس این سند با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال آماده شدن است و به زودی به شورای عالی اشتغال می‌رود.

وی با اشاره به انتقادات انجام شده در زمینه حذف بودجه زنان اظهار کرد: این ادعا خلاف واقع است. طبق قانون بودجه سال 92 مرکز امور زنان و خانواده و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور مجاز بودند که فعالیت‌های اجرایی خود را از طریق دستگاه‌های اجرایی و انعقاد تفاهم نامه انجام دهند. در ادامه این سند آمده بود که دستگاه‌ها مجاز هستند که یک درصد از اعتبارات خود را به امور زنان،‌ خانواده و جوانان تخصیص دهند. این مورد به اصرار معاونت امور زنان تنفیذ و در بودجه گنجانده شده ولی حتی یک ریال دستگاه‌های اجرایی از بودجه خود به این موضوع اختصاص ندادند.

مولاوردی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به سیاست انقباضی دولت، الزام دستگاه‌ها به تخصیص بودجه به حوزه زنان کار مناسبی نبود. بنابراین مجاز شمرده شدن دستگاه‌ها برای تخصیص یک درصد از بودجه خود به امور زنان، خانواده و جوانان عینا در لایحه بودجه سال 93 تنفیذ اما در کمیسیون تلفیق مجلس حذف شد. بنابراین دولت این بودجه را حذف نکرده است.

وی با اشاره به آغاز مذاکرات در زمینه بودجه سال 94 گفت: در حال حاضر مذاکراتی را آغاز کرده‌ایم و تا یک ماه آینده باید برنامه قابل دفاعی را به منظور جذب اعتبارات برای بودجه سال 94 ارائه دهیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری افزود: الگوی ما برنامه چهارم توسعه است. در آن برنامه دستگاه‌ها ملزم شده بودند که اعتبارات مورد نیاز را برای برنامه‌های امور زنان و خانواده پیش بینی کنند و گزارش عملکرد خود را به مرکز مشارکت زنان ارائه دهند که امیدواریم تلاش‌هایمان در این زمینه به نتیجه برسد و با مشارکت معاونت نظارت و راهبردی ریاست جمهوری به مصوبه‌ای قابل اجرا دست یابیم.



منبع: ایسنا


۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن