تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819850002




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجسمه لنین در اوکراین به زیر کشیده شد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مجسمه لنین در اوکراین به زیر کشیده شد
یکی از بزرگترین بناهای یادبود از ولادیمیر لنین، رهبر انقلابی بلشویک توسط "فعالان" در خارکف، دومین شهر بزرگ اوکراین پایین کشیده شد.
کد خبر: ۴۳۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶ - 29 September 2014


یکی از بزرگترین بناهای یادبود از ولادیمیر لنین، رهبر انقلابی بلشویک توسط "فعالان" در خارکف، دومین شهر بزرگ اوکراین پایین کشیده شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از راشاتودی، حدود سه هزار تن از فعالان اجتماعی برای حمایت از مقامات کی‌یف در خارکف تجمع کردند. در جریان این تجمع گروهی از فعالان با پرچم‌های آبی و زرد اوکراین و بنرهای سیاه و قرمز ناسیونالیست‌ها در مقابل یک بنای تاریخی که نمادی از رهبر جنبش کمونیستی ولادیمیر لنین بود، جمع شدند. بسیاری از مردم با بالا رفتن از مجسمه لنین و نوشتن شعارهایی بر آن در نهایت باعث سقوط این مجسمه شدند.

تجمع کنندگان با افتادن مجسمه شروع به پایکوبی کردند چرا که رهبر سابق کمونیست‌ها از نظر بسیاری از اوکراینی‌ها پیوند نامطلوب با مسکو است. در همین حال بسیاری با این اقدام مخالفت کرده و آن را توهین به گذشته کشور قلمداد کردند.

با این حال تجمع با دخالت پلیس خاتمه یافت. پلیس اعلام کرد که پرونده‌ای برای مجازات "تخریب و آسیب زدن به میراث فرهنگی و دارایی‌های شخصی" گشوده شده است.

همچنین ماموران پلیس با فعالان شرکت کننده در این تجمع درباره ممنوعیت انجام اقدامات تحریک آمیز و همچنین نقض قانون گفت‌وگو کردند.

با این حال آرسن آواکف، وزیر کشور این اقدام را خرابکاری ندانست و تشکیل پرونده برای آن را بی‌مورد خواند.

وی در ادامه گفت: قانون ایجاب می‌کند از مردم حمایت کنیم نه از مجسمه‌ها!












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن